Ga naar inhoud

trillende beelden


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb enkele filmfragmenten opgenomen met Mainconcept PVR in MPEG2. Deze heb ik dan gecompileerd met TMPGE DVD AUTHOR. Alles is gelukt, op de PC is de film heel goed, maar op mijn TV via de Daewoo standalone DVD speler komen er trillende filmdelen voor: zolang het beeld weinig variatie heeft is het OK, maar zodra er beweging inkomt beginnen armen en benen te trillen... wat kan dat zijn ?
Link naar reactie
Ik capteer nu al een tijdje met Mainconcept PVR en heb nu voor de eerste keer het trillingsprobleem. Het enige verschil is dat ik nu de te branden fragmenten rechtstreeks naar TMPG DVD Author heb gesleept, VOB files heb laten maken en gebrand. Vroeger wilde ik een volledige film branden. De bekomen VOB files waren te groot in omvang om naar een DVD-5 te branden en daarom liet ik DVD SHRINK deze nog eens comprimeren vooraleer te branden. Zou het mogelijk zijn dat DVD SHRINK een verkeerde FIELD orde weer rechtzet ? En wat is nu eigenlijk de beste field orde. Ik zie inderdaad dat de MPEG2's die opgenomen zijn met PVR in bottom field eerst (B) terwijl een MPEG2 gemaakt met TMPGENC een top field first (A) is. Wat moet het nu eigenlijk zijn voor een standalone DVD speler ?[b:8ae49473d9][/b:8ae49473d9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...