Ga naar inhoud

Dual Layer brander.


Aanbevolen berichten

Hier een vraagje van iemand met niet al te veel verstand van computers heeft: Ik heb nu een inmiddels wat oudere brander in mijn pc en heb het volgende probleem met het branden van "grote" films, ik zie bij sommige films dat het beeld erg blokkerig wordt, bij de wat "kleinere"films heb ik dit probleem niet. Ik gebruik DVD2one om de films passend te maken voor een 4,7 GB dvd. Zou een dual layer brander met uiteraard dual layer schijfjes dit probleeem kunnen verhelpen?
Link naar reactie
Er hoeft dan idd minder tot geen compressie toegepast te worden waardoor de kwaliteit hoog blijft. Echter zijn duallayer schijfjes volgens mij nog behoorlijk aan de prijs. Wat je ook kan doen is overbodige geluidssporen, menu's en ondertitels weghalen, dit (vooral het geluid) bespaard ook alweer ruimte zodat er minder compressie nodig is. Dit kan oa met DVDshrink dacht ik.
Link naar reactie
Door juist te kiezen in de items die je kan weg laten zou je met dvdshrink toch bijna geen verlies hoeven te zien, vooral trailers vreten data-ruimte die je beter kunt gebruiken voor de hoofdfilm maar ook zoals al opgemerkt onnodige taalsporen zoals frans/duits/spaans leveren een flinke besparing op. Met shrink kun je dan ook nog als ultieme keuze alle opties eruit gooien(re-author) en houd je alleen een kale film met ondertitels over, meestal hoef je dan nagenoeg geen compressie toe te passen en blijft de kwaliteit ongewijzigd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...