Ga naar inhoud

nieuw pc +mediacenter?


Aanbevolen berichten

wat is wijsheid? ik wil een nieuwe pc aanschaffen, maar zit met 1 dilemma. ik bekijk heel veel RMVB files (tv series) op m'n laptop, maar wil nu een nieuwe pc en wil natuurlijk daarmee die RMVB files bekijken, we doen dit ook veelal in de huiskamer en gaan straks ook een nieuwe LCD tv kopen met pc aansluiting. is een pc met windows media center het beste (of noodzaak?)? of gewoon een pc met video out met windows xp en dat gewoon aansluiten op lcd tv? + eventueel gebruikmakend van een alternatief mediaplayer zoals mediaportal?
Link naar reactie
Welk videoformaat gebruik je? Is het een bijzonder formaat of gebruik je gewoon de standaard Windows mediaplayer met de standaard codes? Is het bv een AVI, MPG of wat anders? Gewoon films afspelen kan zo'n beetje elke PC zolang die het videoformaat kent. Dus je hebt er geen Media Center of Portal voor nodig. Alleen een programma die gewoon het juiste formaat kent. Verder natuurlijk wel tv-out oid nodig om door te lussen naar de TV (met vga of dvi wel de beste kwaliteit, gewoon kijken wat je kan betalen/wil hebben). Besturingssysteem vermoedelijk wel Windows XP, maar ja ook dat lijkt me in dit specifieke geval geen noodzaak.
Link naar reactie
[quote:606dbd6792="ckbunny"]ik bekijk heel veel RMVB files (tv series) ...[/quote:606dbd6792]Wel handig om te vertellen dat het kennelijk een Real Player formaat is. Tja, ik zou eerst maar eens op zoek gaan naar een TV. Mocht die een VGA ingang hebben, dan heb je misschien niet eens een nieuwe computer nodig want je zult op de laptop al RealPlayer oid gebruiken. Wil je toch een nieuwe computer, dan is alleen het programma belangrijk, de rest is vrije keuze.
Link naar reactie
dus windows mediacenter is geen must begrijp ik? vind nl die afstandsbediening erg handig van mediacenter. is windows media center een stabiele OS vergeleken met windows xp? gebruik nu zelf windows xp prof en ben daar erg tevreden mee. overigens is RMVB een veel gebruikte video extensie wat voornl gebruikt wordt voor het vastleggen/verspreiden van tv series.
Link naar reactie
[quote:f4567e1950="ckbunny"]dus windows mediacenter is geen must begrijp ik? vind nl die afstandsbediening erg handig van mediacenter. is windows media center een stabiele OS vergeleken met windows xp? [/quote:f4567e1950]Die afstandsbediening werkt alleen met de Microsoft programma's. Een aantal opdrachten gaan via het "toetsenbord" dus dat zou op elk programma kunnen werken. Ik heb alleen geen enkel idee in hoeverre de Windows Media Player of de Media Center dat formaat of zou kunnen spelen. Welk programma gebruik je nu voor het afspelen van de RMVB bestanden?
Link naar reactie
ik speel het nu af met Realplayer, maar je kan het met elke mediaplayer afspelen als je de realone codec installeert, dit heb ik dus gedaan, dat betekent dat ik dan ook met windows media player die rmvb files kan afspelen. wat ik me dus afvraagt idg of windows media center meerwaarde heeft naast een gewone windows xp (prof) systeem qua beeldkwaliteit bij het bekijken van rmvb files, die afstandsbediening lijkt me wel handig.
Link naar reactie
[quote:194e5a6ab1="ckbunny"]ik speel het nu af met Realplayer, maar je kan het met elke mediaplayer afspelen als je de realone codec installeert,.[/quote:194e5a6ab1]Interessant, kan ik die ergens downloaden of is die onderdeel vand e Realplayer? [quote:194e5a6ab1="ckbunny"] wat ik me dus afvraagt idg of windows media center meerwaarde heeft naast een gewone windows xp (prof) systeem qua beeldkwaliteit ... [/quote:194e5a6ab1]De meningen zijn verdeeld (kijk maar eens op http://www.degroeneknop.nl). Zelf ga ik binnenkort wat proefjes doen om na te gaan in hoeverre de Media Center (TV, video bestanden, Dvd) wel scherp beeld met goede kleuren kan weergeven. Op dit moment vind ik van niet en velen met mij. Anderen zeggen dat dat komt omdat het een zelfbouw systeem. ALleen ja, de leverancier gebruikt zo'n beetje dezelfde gereedschappen. Nu zullen de realplayer bestanden vermoedelijk een lage resolutie hebben en dat kan de Media Center wel goed weergeven. Mijn advies is: wanneer je de Windows XP versie nog aan moet schaffen en je beschikt over een computer met een geschikte videokaart (en TV-kaart, niet persé nodig), dan kun je rustig kiezen voor WIndows Media Center. Die Windows versie is gewoon Windows en vooral het geval dat kan die ook nog wat meer. Die Windows versie is ook maar een fractie duurder dan de Home versie. Mocht je de codec beschikbaar hebben, dan wil ik dit wel meenemen in mijn testen.
Link naar reactie
Vandaag de real-one codec gevonden en geinstalleerd. Ik kan nu ook realplayer internet radio beluisteren (toevallig was ik naar zoiets op zoek!). Op internet een RMVB gedownload, de codec werkt inderdaad ook voor de Windows Media Player. Met Media Center zelf lukt het (nog) niet. Is vermoedelijk ook niet erg, afspelers genoeg. Dank voor de informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...