Ga naar inhoud

DivX op DVD-speler


Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb een Sony stand-alone DVD-speler type: DVP-NS32. Deze is DivX certified maar speelt geen DivX files. Hij geeft op het scherm keurig aan dat er DivX files aanwezig zijn en ook een opgave welke titels maar als ik er dan een kies krijg ik de medeling dat het bestand niet juist is. De files zijn van internet "gedownload" als DivX bestanden en met Nero gebrand. Geen flauw benul waar de narigheid zit. Kees Koning.
Link naar reactie
L.S. Het boekje noemt nergens een codec. Er staat dat de speler kan afspelen: Dvd-r/rw DivX videobestanden geschikt voor de indelingISO 9660/level1/level2 of Joliet en geschikt voor de indeling UDF. De schijf is gebrand vlg. UDF/ISO. Ik heb alleen aan de afmetingen van de bestanden kunnen zien dat het DivX files zijn. NERO geeft aan dat de extensie AVI is. Op de DVD speler van de PC loopt de zaak zonder problemen. Gr. Kees Koning.
Link naar reactie
Er zijn 2 uitzonderingen op divx files waardoor ze niet afgespeeld kunnen worden door veel spelers(ook DivX certified), feitelijk is het de video decodeer chip die weigert de files te decoderen. De oorzaak is/zijn 2 mogelijkheden in de codeer instellingen waarmee de video gemaakt is : GMC en 1/4 PEL nauwkeurigheid Zowel GMC (Global Motion Compensation) als 1/4 PEL codering zijn mechanismen om het coderen efficienter te laten verlopen en een betere kwaliteit te geven maar er is een grote hoeveelheid de-codeerchips (die in dvdv spelers zitten) die niet met deze 2 technieken om kunnen gaan. Ik heb wel begrepen dat ondertussen de situatie verbeterd is en dat er en meer spelers geen last hebben van dit probleem maar je zou het voor de zekerheid even moeten checken........
Link naar reactie
L.S. Ik stel er prijs op om jullie de afloop van het verhaal te laten weten. Met GSpot heb ik gevonden dat het AVI-bestand geen DivX was maar XivD. Dat kan de speler niet lezen, evenmin trouwens als ondertitels bij DivX. Na wat zoeken op internet bleek dat SONY op zijn website voor veel van zijn DVD spelers firmware updates heeft staan. Gedownload en geinstalleerd en klaar was Kees. XivD en een hele serie ondertitels! Jullie hebben me net dat zetje in de goede richting gegeven. Bedankt. Kees Koning.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:1a6d57df29="hope"]Nou vraag ik me af waar die firmware te vinden is? [/quote:1a6d57df29]Type in Google of andere zoekmachine het typenummer en merk van de DVD-speler en het woord "firmware" in, bijv.: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=DVP-NS32+sony+firmware&meta= De eerste hit meteen raak: http://www.sonydigital-link.com/HAV/downloads/downloads.asp?m=DVP-NS32&f=fw&l=en
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor jullie reacties, Heb de firmware gevonden en mijn speler (nog geen 2 weken in bezit!) geupdate. En nu doet ie gewoon wat ie moet doen, divx/xvid met of zonder subs gewoon afspelen! Is eigenlijk wel raar, dat een nieuw apparaat, de dingen niet doet, waarvoor je hem aanschaft, maar door verder te kijken (lees internet) erachter moet komen dat nieuwe firmware ( voor pc's hardware duidelijk ) nodig is om uiteindelijk het resultaat te krijgen, waar voor je h em gekocht hebt! Maar goed, hij doet het nu prima, met alle verschillende codec's e.d. Hope
Link naar reactie
[quote:449a5cd1f7="mark1989"]Hoe kun je Firmware downloaden voor een externe DVD speler..?[/quote:449a5cd1f7]Zie (online) handleiding van de fabrikant van je DVD-speler. Downloaden is trouwens niet zo moeilijk, maar het installeren ervan. Dat gaat meestal met een CD-R waarop je de firmware download brandt en die je in de DVD-speler stopt. [quote:449a5cd1f7="mark1989"](EN wat is firmware precies) ?[/quote:449a5cd1f7] http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...