Ga naar inhoud

Dillema PCTV kaart


Aanbevolen berichten

Ik wil er een TV kaart bijhebben met hardware MPEG codering, zal wellicht een van deze twee worden, heeft iemand goede of slechte ervaringen ermee. Avermedia Analog TV Tuner Card M150 with HW MPEG-II encoder http://www.aver.com/products/tvtuner_M150_WhiteBox.shtml Hauppage http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr250.html http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr350.html Op de fotos is te zien dat de 350 een andere mpeg chip dan de 150 & de 250 maar is ie dan veel beter ?
Link naar reactie
Wil je de TV-kaart ook gebruiken op een Windows Media Center gebruiken? Dan moet je erop letten dat de MCE drivers bestaan en bruikbaar zijn. De PVR150 is geschikt. Check even PVR250, 350 1vd2 staat op de Hauppauge site met een beperking. De PVR500 zou niet op elke type moederbord goed werken. Vind je radio belangrijk? Gebruik je (voorlopig) geen Windows Media Center, dan moet je inieder geval een praktische handleiding kiezen. Ik meen, dat MCE ook overweg kan met andere afstandsbedieningen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Link naar reactie
Vooral geen mediacenter voor mij, het gaat om de opnamekwaliteit in mpeg 2 formaat en die moet heel hoog zijn. Vervolgens maakt ik dvd's van mijn opnames als die eenmaal bewerkt zijn. heb ook gevonden dat de 350 zowel hardware mpeg2 codeert en encodeert en tevens een tv out heeft die van de mpeg2 chip gebruik maakt. Volgens tweakers: Koop de PVR350 en je hebt hardware encoding en decoding (het laatste enkel op de tv-out aansluiting) wat wil je nog meer, bijna perfecte kaart.
Link naar reactie
De Hauppauge of de Avermedia zal een betere keus zijn dan Pinnacle. Wat je ook doet, al krijg je hem gratis, laat je niet verleiden voor iets van Pinnacle. Ik heb vorig jaar op de HCC een Pinnacle PCTV pro gekocht. Een ramp De beeldkwaliteit is voor zenders met lage frequenties slecht. Veel ruis en strepen. Ook de mpg2 ondersteuning is om te huilen. Voor een kaart die 95 euro gekost heeft wilde Pinnacle toch nog 5 euro er bovenop hebben. Je moet namelijk een activatie nummer kopen anders werkt het niet. Schande Pinnacle! Heb je de computer ingedeeld met meerdere gebruikers die beperkte rechten hebben dan krijgen ze foutmeldingen. Pinnacle komt er ook niet uit en zegt ijskoud dat je alle gebruikers (of ze tv kijken of niet) maar admin rechten moet geven. Dit probleem is wereldwijd maar als je het Pinnacle forum bekijkt zal je het niet vinden want het is een verschutting voor ze. Ze hebben er geen oplossing voor en halen die klachten weg. Dankzij dit forum en met name Jolo (hij kan niet meer stuk bij mij) is er een oplossing gevonden. Simpel; 2 bestanden hernoemen. Nu gebruik ik Zapp TV van Club3d, prima beeld, prima opnames helaas werkt teletekst niet en niet alle kabelfrequenties worden gevonden. De + en - kanalen staan niet in het Windows register, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden. Staat ergens op dit forum. Jack Marotick
Link naar reactie
Heb vandaag de Hauppage http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150mcekit.html gekocht, alhoewel hij bedoelt is voor Media Center, werkt ie perfect onder XP sp1, gewoonweg alle drivers en de software van de PVR150 gedownload. Gewoonweg schitterd beeld en probleemloze werking zo te zien. Maar het grote voordeel van de hardware mpeg 1/2 chip op de kaart is de onlasting van de cpu, je pc blijft soepel draaien. Met verschillende opgenomen clips (DVD quality hq)heb ik een eerste montage gemaakt met Womble MPEG Wizard (uitstekende mpeg editor) en wat een openbaring het renderen gaat razendsnel vooruit en ziet er gelikt uit. VB: 10 min video clips renderen duurde amper 1.14 min, nooit geziene snelheid dus. Dat was mijn eerste indruk dus, kostprijs 99 euro, ook al een meevaller.
Link naar reactie
Bijkomende info WinTV-PVR-150MCE voorziet Windows XP Media Center Editie van live TV, FM radio en TV opname Voorzie Windows XP Media Center Edition PC van live TV en FM radio met de Hauppauge WinTV-PVR-150MCE. De WinTV-PVR-150MCE is de beste keuze als Media Center TV tuner, en heeft tevens FM radio. De WinTV-PVR-150MCE draait ook onder Windows XP! U kunt de WinTV-PVR-150MCE tevens gebruiken om TV te kijken en op te nemen in MPEG formaat met WinTV2000, de TV applicatie van Hauppauge. Voor Windows XP Media Center Editie gebruikers: TV kijken met de Mijn TV knop in Media Center Gebruik de Media Center Editie TV opname planner om uw TV programma's op te nemem op harddisk De ingeboude hardware MPEG encoder van de WinTV-PVR-150MCE maakt het mogelijk om verder te werken met uw computer tijdens een opname. Luister naar, bekijk foto's of kijk naar een film op DVD tijdens het opnemen! Luister naar FM radio tijdens het werken met uw PC Digitaliseer uw eigen opnamen. WinTV-PVR-150MCE bevat audio/video ingangen voor het aansluiten van videorecorders en camcorders. Opm: De MCE afstandbediening wordt gebruikt voor de bediening van de TV tuner in Windows XP MCE 2005 Voor Windows XP gebruikers: Geschikt voor software van derden voor het kijken en opnemen van TV programma's op uw PC Ondersteund bekende TV applicaties zoals Snapstream, SageTV en Showshifter! Opm: Er is geen afstandbediening voor gebruik onder Windows XP. WinTV-PVR-150MCE bevat: 125 kanaals TV tuner Hoogwaardige MPEG-2 video en audio encoder gebaseerd op de Conexant -416 MPEG encoder Composite/s-video en stereo audio ingangen voor videorecorders, camcorders en settop boxen A/V header aansluiting op het bord voor het aansluiten van een frontbay Nicam stereo decoder FM radio ontvanger MPEG opname specificaties (onder Windows XP): MPEG2 opname bitrates: 2MBit/sec, 4MBit/sec, 6Mbit/sec, 8Mbit/sec, 12Mbit/sec. Vooringestelde profielen voor DVD Standard play (8MBit/sec), DVD Long Play (4MBit/sec) en DVD Extra Long Play (2MBit/sec) NTSC formaat* bij 29.97fps: Full D1: 720x480, MPEG1: 352x240 PAL formaat* bij 25fps: Full D1: 720x576, MPEG1: 352x288 Audio formaten: 32/44.1/48 KHz, 16bit stereo, 192/224/384Kbits/sec Chroma sampling: YUV 4:2:0 Video bestandsformaat: .MPG MPEG bestanden getest en geschikt bevonden voor: MediaStudio 6.0, MyDVD en DVD MovieFactory DVD authoring applicaties System vereisten: Processor : Pentium® IV processor 1.2GHz of sneller voor TV pauze functie met beeldvullende weergave Windows®XP, Windows XP Media Center Edition 2005, Windows2000 of Windows Me Vrij PCI slot Geluidskaart DVD of CD-RW brander (optioneel voor het branden van DVD's of Video CD’s) VGA kaart (PCI of AGP) met support voor video overlay (NVidia, S3, ATI, etc.) * Opm: Voor het maken van Video CD's en S-VideoCD's dient uw PC voorzien te zijn van een CD-RW brander. Voor het maken van DVD's dient uw PC voorzien te zijn van een DVD-RW, DVD+RW of DVD-R brander.
Link naar reactie
Nu je mpeg materiaal captured zul je wel meer mpg willen editten en op zoek gaan naar wellicht meer uitgebreide programmas die dat kunnen. 1 belangrijk aspect daarbij heb je al ondervonden; de render snelheid. Het is bij mpeg materiaal mogelijk om net zoals dv-avi alleen de frames te hercoderen die verandert zijn of die niet te hergebruiken zijn. Bij mpeg materiaal is een snede of plak alleen mogelijk op een I frame en niet op een P of B frame. Slimme programmas gebruiken "smart rendering" waarbij alleen de frames vanaf (of tot aan) de laatste I frame opnieuw gecodeert worden, de andere frames kunnen gewoon 1:1 gekopiert worden. En dat levert dan lekker rappe render tijden op, een beetje vergelijkbaar met de "direct stream" mode van virtualdub. Womble doet dat dus ook en een dergelijke knip of plak bewerking kost je dus ook geen kwaliteit door hercodering. Dus iets om op te letten bij aanschaf van andere software. Ik weet dat iig nagenoeg alle Cyberlink software kan smart renderen en ook TMPGenc mpeg editter kan het ook.
Link naar reactie
Het lukt ook uitstekend met Video Studio 9 van Ulead heb ik nu ondervonden Media Studio Pro test ik later, wat wel van belang is dat als je bv: een film opneemt je je tijdsduur vooraf weet (internet database) en de juiste compressie instelt voor opname zodanig dat ie dan past op een dvd. Dan begin + eindpunt opgeven en reclame eruit halen, vervolgens rendert het dan supersnel omdat je geen hercodering meer behoeft, immers deze staat dan al voor de opname begint goed voor DVD. Wel een verademing deze manier van werken, voorheen was het alles opnemen in Avi met bv de lagarith codec, monteren en omzetten naar MPeg 2, dat nam voor een film van 2 uur toch wel z'on 8 uur in beslag, terwijl dit klusje nu opnemen exclusief in half uurtje geklaard is. Dan rest nog het branden naar dvd, maar da's maar een kopje koffie meer(8 min) Het word nog leuk ook. Makkelijk berekenen met deze tool http://videocalc.abelhadigital.com/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...