Ga naar inhoud

zacht radio geluid uit speakers


Aanbevolen berichten

Goedenavond mensen, ik zit met een irritant probleem. Als ik mijn speakers aan heb staan, dan hoor ik daar zachtjes radio uit komen?! Mijn kamergenoot zegt dat het te maken heeft met mijn goedkope geluidskaart. ( ik heb op mijn asus A7N8X deluxe moederbord een onboard kaartje zitten ) Kan ik er toch vanaf komen? Ik vind het vrij irritant klinken, ook bijv. als ik spellen aan het spelen ben.. Bedankt Kaya
Link naar reactie
[quote:f2a843f6b3="Interficior"]Heeft niets te maken met je geluidskaart, maar het kabel van je setje ontvangt de radio... Je kunt proberen die kabel een paar keer om een ferrietkern/kraal heen te draaien. Is vast wel bij een elketronicaboer te krijgen.[/quote:f2a843f6b3] Je bedoelt dus het kabeltje vanaf de achterkant van mijn pc die de speakers in gaat?
Link naar reactie
[quote:aced137a46="kid jansen"]Hoe heb je het aangesloten? Op een pc speakersetje of op je versterker? Als er op je versterker ook een tuner is aangesloten kan het ook zijn dat je versterker last heeft van kanaallekken, daar heeft mijn DVD-speler last van en m'n versterker ook. Ik hoor op het CD kanaal van m'n versterker ook m'n tuner.[/quote:aced137a46] Aangesloten via een pc speakersetje ja. Geen versterker o.id. erbij..
Link naar reactie
Dit soort problemen treden alleen op bij een ondeugdelijk ontworpen versterker. Het kan je toch wel wat euro's kosten om het ding in orde te krijgen. Mocht het een nieuw setje zijn, terug met die handel. Een storingsvrije set of geld terug. Zo'n soort euvel hoef je echt niet te accepteren. Moet gewoon terug naar de leverancier, fabrikant. Vroeger genoeg ervaring mee op gedaan. Woonde in Hengelo (o) niet zover van een steunzender. Het probleem met een instabiele versterker is dat deze voor ongeveer voor alles gevoelig is, van scheerapparaat, een zendmast tot en met een toevallig passerende auto. En dat houd je vaak niet tegen met een fierrietkraal.
Link naar reactie
[quote:aebd38ab32="Hans.Vosman"]Dit soort problemen treden alleen op bij een ondeugdelijk ontworpen versterker. Het kan je toch wel wat euro's kosten om het ding in orde te krijgen. Mocht het een nieuw setje zijn, terug met die handel. Een storingsvrije set of geld terug. Zo'n soort euvel hoef je echt niet te accepteren. Moet gewoon terug naar de leverancier, fabrikant. Vroeger genoeg ervaring mee op gedaan. Woonde in Hengelo (o) niet zover van een steunzender. Het probleem met een instabiele versterker is dat deze voor ongeveer voor alles gevoelig is, van scheerapparaat, een zendmast tot en met een toevallig passerende auto. En dat houd je vaak niet tegen met een fierrietkraal.[/quote:aebd38ab32] Ik snap er vrij weinig van geloof ik. Je bedoelt met setje mijn speakersetje? Ik heb daar nooit problemen mee gehad op andere locaties. Ik zal binnenkort eens een ander setje speakers proberen.. Maar ehh, waar ligt het nou aan? Aan de speakers of het kabeltje?
Link naar reactie
[quote:61c0ce37fb="Quinten"]Ik snap er vrij weinig van geloof ik. Je bedoelt met setje mijn speakersetje? Ik heb daar nooit problemen mee gehad op andere locaties. Ik zal binnenkort eens een ander setje speakers proberen..[/quote:61c0ce37fb]Ja. Je hebt het setje al vrij lang? Dus geen garantie meer? Het probleem is de versterker die de luidsprekers aanstuurt. Wanneer die niet het probleem is, te checken met een hoofdtelefoontje rechtstreeks aan te sluiten op computer, dan is dat je geluidskaart. Die luidspreker gebruikt de bedrading (luidsprekersnoer en/of signaalsnoer) als antenne. Vandaar het radiogeluid (storing). Die storing is te onderdrukken door zo'snoer om een ferrietkraal te wikkelen. De versterker blijft helaas instabiel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...