Ga naar inhoud

eMac media drive kaput....... wat nu?


Aanbevolen berichten

hoi mensen, tot grote ergenis wil mijn media drive op mijn eMac niet open gaan::: een druk op de open knop zet wel de motorisch beweging in actie (je hoort het wel draaien) maar de disc-shelf gaat gewoon niet open. Ik moet naar een dealer maar hij wil alleen wat doen als ik akkord ga met zijn prijs opgave (achteraf!) anders moet ik sowieso €40 onderzoek kosten betalen en iemand anders vinden die het wel doet! Vind ik best een raar constructie maar goed: het is nou zo met een toch niet-zo-populier fabrikant (vergeleken bij hoeveel andere "normale" computer reparatie winkels er zijn). Heeft iemand misschien een tip voor het zelf onderzoeken wat er aan de hand is of moet ik echt naar de erkende dealer gaan en alles veilig laten onderzoeken.... lijkt me zo'n klein probleempje in de eerste instantie
Link naar reactie
Voor zover ik weet is een "superdrive" (dvd brander) een Pioneer drive, iets van een DVR-103 of hoger dacht ik.... Of is het een cd brander? [edit] ik had gelijk, tis een pioneer 103 of hoger en van de "gewone pioner 107 (dus niet de speciale mac uitvoering) is bekend dat ie werkt in een emac. Als je handig bent zou je het zelf kunnen doen of zelf eerst eens het ding open maken en proberen uit te vinden wat er mis is, wellicht zit er een cd/dvd klem in...? Wel oppassen:---> als je de kap eraf haalt kom je ook akelig dicht bij het hoogspaningsgedeelte van de monitor, daar zitten elkos in die met de stekker uit het stopcontact nog steeds lading kunnen bevatten en je een goede opdonder kunnen geven, of iets stuk maken. Dit forum is overigens niet erg mac georienteerd, je zou wellicht beter je vraag kunnen stellen op een echt mac forum, wellicht dat dit een bekend probleem is en er een eenvoudig truukje is om de drive weer aan de praat te krijgen... Zo vind je er genoeg: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=mac+forum&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
Link naar reactie
bedankt voor de tips: ik zal zeker proberen dat ding open te krijgen en kijken wat er mogelijk mis is met de superdrive (het is trouwens een DVD readeer/CD brander in een). Ik denk niet dat de drive zelf stuk is maar iets met de bediening ervan..... helaas zit ik op mijn werk achter een bijna gesloten firewall, er zijn baar weinig sites waar ik toegang hebt: computertotaal is wel een van de gelukkige!! bedankt nogmaals
Link naar reactie
zo, ik heb dus die tip van de macforum uitgeprint en thuis is het mij gelukt die media driver eruit te halen en te bekijken hij is inderdaad kaput, moet vervangen worden... heeft iemand tips voor een dvd speler die goed overweg met de eMac kan? (hoeft echter geen dvd brander te zijn, maar cd branden wil ik wel) Pioneer is de eerste naam die ik hoor...
Link naar reactie
Tja, een pioneer dvr-110 dvd/cd brander kost iets van 50 piek en het lijkt me logisch om gezien het bedrag dan maar meteen voor een dvd brander te gaan. Dit zijn cdbranders/dvd lezers: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/329 en je ziet dat je er bijna hetzelfde (zo niet meer) voor betaald; http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/350 en dvd branders zijn op dit moment de norm en daar is dus ook meer in verkrijgbaar. Origineel zit er ook pioneer in een mac en dus als je een pioneer dvd brander kiest ga je evt incompatabiliteit uit de weg. In principe zou iedere IDE brander het moeten doen maar de vraag is meer welke branders je brandsoftware ondersteund en tja, het is toch een mac en die zijn toch wel meestal vrij specifiek wat dat betreft. Ik zou dan ook voor de aanschaf je er eerst op een mac forum van overtuigen dat het merk en model wat je wilt kopen wel door je brandsoftware wordt ondersteund. Dat zou gezien het feit dat je nu een cd brander hebt ook nog wel eens lastig kunnen worden, mogelijk ondersteund je software helemaal geen dvd branders zonder een update. Moet je voor die evt update betalen?, enz enz....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...