Ga naar inhoud

Herkenning DVD


Aanbevolen berichten

Ik kom met de trefwoorden in "onderwerp" een aardig eind, maar niet helemaal wat ik zoek. Ik heb een DVD Recorder, Philips DVDR730/00. Eigenlijk leest-ie het meeste zonder problemen: opnamen vanaf de interne tuner, opnamen vanaf VCR (Ext 2), gekochte films. Echter, er blijken wat herkenningsproblemen als 't gaat om PC gefikte exemplaren. Echter niet structureel: Een kennis van ons heeft een film gebrand op de PC. Deze film wordt echter niet herkend; "[u:8b90f6a9a2]empty disk[/u:8b90f6a9a2]". Op een "Kruidvat" (of zoiets) DVD Speler wordt-ie merkwaardig genoeg [u:8b90f6a9a2]wel[/u:8b90f6a9a2] herkend.....! De film staat op DVD+R (4x), een disk die door het apparaat ondersteund zou moeten worden..... Het vreemde is dat een andere (door een ander, eveneens op de PC gefikt) film zonder problemen afgespeeld wordt. Deze is gebrand op een DVD-R....! De hamvraag: waar moet dit gezocht worden? Of....: is dit iets dat "nou eenmaal kan bestaan"? (Ik weet dat er b.v. ook herkenningsproblemen kunnen optreden bij op de PC gefikte audio CD's: het ene apparaat speelt 'm probleemloos af, een ander snapt er niets van......)
Link naar reactie
Zoals je zelf zegt; het kan nu eenmaal bestaan, maar zelf denk ik eerder aan een probleem met de Philips lezer. Een DVD speler die niet meer in topconditie is, heeft het moeilijk om DVD's te lezen die net boven of aan de rand zitten wat betreft leesbaarheid. Wat natuurlijk ook een rol speelt, is de kwaliteit van het medium, bekende merken stellen minder problemen dan bèta producten.
Link naar reactie
Wat betreft de 1e regel van je reactie: hierin geloof ik nog niet zo hard. Hetgeen waarme ik te maken heb, heb ik ook "wel eens" van anderen gehoord. Ik ben dus geen enkeling.... Bovendien wordt een andere op de PC gefikt exemplaar [u:7529681942]wel[/u:7529681942] gelezen.... Het doet me denken aan die probleemgevallen met audio CD's, waarin een op de PC gefikte muziek CD wel op de ene, maar niet op de andere speler wordt herkend..... Ik zal nog eens wat experimenten (laten) uitvoeren....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...