Ga naar inhoud

NEC 3540 brander stuk?


Aanbevolen berichten

Mijn NEC 3540 brander herkent nog wel cd's / dvd's maar branden wil niet meer. Nero bevriest naar slecht een paar procent. Met moeite kan ik een herstart doen naar meestal is het resetten. Ook met Alcohol120% werkt het niet meer. Loopt ook vast. Het lampje knippert ook raar en af en toe hoor de een tik alsof ie ergens tegenaan loopt. Eerder altijd perfect gebrandt, nooit missers. Is mijn brander nu al stuk? Of ligt Windows XP pro SP2 in puin? Ik heb um nu ongeveer 3maanden :-?
Link naar reactie
Als 2 brandprogramma's niet meer werken denk ik inderdaad dat de brander defect is. Maar je schrijft dat je 'm nog maar drie maanden hebt, dan stuur je 'm toch terug voor rma? Heb je voor de grap de brander al 'ns in 'n andere computer gezet om te kijken of het probleem daar ook aanwezig is? Of een andere brander in je eigen computer gezet? Dat sluit de mogelijkheid van een brakke Windows installatie uit. Hoe staat de brander erbij in apparaatbeheer? Lezen van media doet 'ie nog wel dus een kapotte kabel of zo zal het niet zijn. Ben je onlangs overgestapt op een ander merk media? Daar willen sommige branders ook nog wel eens gevoelig voor zijn. Een firmware update kan ook nog wel eens helpen, het zijn zomaar een paar tips die je nog wel even kunt uitproberen voordat je 'm rma stuurt. De groetjes :wink: Edit: Was Bosje me net voor :P
Link naar reactie
Ik gebruik al maanden Memorex dvd's, nooit problemen gehad. Beschreven media leest ie soms wel, soms niet. Apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen, nergens foutmeldingen, puur vastlopen tijdens branden. Ik zal um eens eruit halen en morgen/overmorgen in de pc van mijn ouders hangen, kijken wat ie daar doet. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...