Ga naar inhoud

Headset kopen, welke?


Aanbevolen berichten

Ik wil een headsetje kopen. Wat kan ik kopen voor onder de 20 Euro? Ik dacht dat Sennheiser en Plantronics zo'n beetje de beste zijn (boven budget) maar hoe is een merk als Trust? Het gaat mij er om dat ik af en toe een game speel met headsetje, wil er dus niet al te veel aan uitgeven. Is het beter om mijn budget te herzien of is er wel iets leuks voor die prijs te krijgen?
Link naar reactie
Ga 1 x in een knappe stereo zaak luisteren naar een Sennheiser, iets van een HD540 of hoger. Wedden dat je het dan wel het geld waard vind? Spaar nou maar gewoon een beetje door, daar krijg je echt geen spijt van, zo'n Sennheiser gaat echt wel een jaar of 20 (zo niet langer) mee, daar heb je dus echt heeeeel lang plezier van. Als je toch overweegt een Trust te kopen; bij de gamma/action heb je af en toe van die €5,- bakken en soms vind je daar van die "scan-radiootjes" in met bij geleverd een koptelefoon: net zo goed als die Trust en je hebt krijgt er nog een waardeloos radiootje bij! :roll: :wink:
Link naar reactie
En wat vind je van een Sennheiser PC130 of PC140? Of kent iemand Koss? Is dat goed? Zag deze site http://www.mp3man.nl/specialinterest/123 er staan nog wat merken. Welke raden jullie mij aan? Kent iemand dit bedrijf en is het betrouwbaar? Ben toch aan het overwegen om er maar wat meer voor uit te trekken. Edit: zag op Tweakers dat het een betrouwbare zaak is.
Link naar reactie
Zowel Koss als Sennheiser maken goede kwaliteit headsets en je kunt min of meer wel vrij eenvoudig stellen dat binnen 1 merk de prijs bepalend is voor wat je krijgt. Een duurdere set zal een fraaier geluid geven en meer draagcomfort bieden, waar jij mee tevreden zal zijn kan alleen jij zeggen en dus zal je wat moeten gaan luisteren. Of Koss beter of slechter is dan Sennheiser is moeilijk, ze maken alletwee goeie sets, Sennheiser levert over het algemeen een wat "vetter" geluid, Koss neigt wat meer naar een "natuurlijke" sound maar met dit soort dingen het je het over smaak en daar valt ,zoals je weet ,nu eenmaal niet over te twisten. Ik zou ook nog overwegen of je de microfoon echt nodig hebt? Je betaald er wel voor en als je hem niet gebruikt zou je beter kiezen voor een gewone koptelefoon. het lijkt me dat model 130 wel een aardige is, een redelijke hoofdband met niet al te kleine oorschelpen, de Koss SB45 lijkt kwa prijs zo ongeveer de tegenhanger en zou als voordeel de wat grotere oorschelpen hebben, of dat daadwerkelijk ook lekkerder zit is alleen maar proefondervindelijk vast te stellen....
Link naar reactie
[quote:2f11f38a5f="rwilligen"] Ik zou ook nog overwegen of je de microfoon echt nodig hebt? Je betaald er wel voor en als je hem niet gebruikt zou je beter kiezen voor een gewone koptelefoon. [/quote:2f11f38a5f] Ik denk dat ik je advies ter harte ga nemen. Microfoon heb ik niet echt nodig denk ik dus ga ik voor een koptelefoon zonder microfoon ga. Bedankt voor je advies.
Link naar reactie
Kijk in dat geval dan ook naar de verschillen tussen gesloten(bv HD202) en open(bv HD201) koptelefoons. Een open set geeft minder last van het "plof-hoofd" effect na een lange tijd luisteren maar de omgeving kan vooral bij wat luider spelen duidelijk meeluisteren, een gesloten hoofdtelefoon geeft minder omgevings lawaai maar na langere tijd luisteren liggen "broei-oren" en een "plof-hoofd" in het verschiet alhoewel dat wel duidelijk afhangt van het kwaliteits niveau van de set, met een goede gesloten set moet je ook wel langere tijd op kunnen luisteren. Overigens zou je beter naar [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/453]deze[/url] lijst kunnen kijken evt met de site van Sennheiser ernaast zodat je de specs kunt bekijken vaniedere koptelefoon.
Link naar reactie
Maar dat is blijkbaar helemaal user-related, want ik haat dus echt de koptelefoons die direct op het oor zitten, zo knel en hard, na vijf seconden wil ik dat ding echt afdoen. Terwijl bij koptelefoons waarbij de band _om_ de oren gaat, want je hebt ook nog koptelefoons waarbij er wel een band zit, maar niet om de oren heengaat. Die vind ik ongeveer net zo vervelend, kijk maar naar een Plantronics .Audio 90 bijvoorbeeld. Maar koptelefoons die om je oren heenzitten kan ik uren mee zitten in ieder geval. Geen last van plofeffect of iets dergelijks. Tijdens een zomerdag kan het wel heet worden, dat wel.
Link naar reactie
Maar dat is niet het verschil tussen een open en een gesloten koptelefoon, waar jij op doelt het verschil tussen supra-aural(ligt OP je oor) en circum-aural(ligt OM je oor) Bij een open koptelefoon is de driver aan de achterkant met de omgeving verbonden, de lucht en geluidsdruk straalt dus ook naar buiten. Bij een gesloten koptelefoon zit de driver in een lucht en geluidsdichte "doos" en kan dus niet naar de omgeving stralen. Een gesloten koptelefoon: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/04196 , let op de nagenoeg dichte doos Een open: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/500264 , let op de ring met gaatjes rondom. Gesloten koptelefoons zijn meestal in trek bij DJ's omdat je dus ook minder van het omgevingsgeluid hoort/last hebt. Gesloten koptelefoons leveren over het algemeen meer geluidsdruk en zijn efficienter maar zijn ook minder linear, voor topweergave is een open systeem eigenlijk noodzaak. Maar als je dus bv een koptelefoon wilt hebben om naar de tv te luisteren terwijl je vriendin ook in dezelfde kamer een boekje zit te lezen dan is een gesloten wellicht een betere oplossing want vooral het tsk,tsk,tsk van de hoge tonen (wat de meeste mensen nou juist zo irirtant vinden om mee te luisteren) hoor je bij een gesloten set bijna niet.
Link naar reactie
Ik ga voor een open variant met nekbeugel. Heb zo één bij iemand op gehad en zit erg prettig. Ik hoef geen gesloten model omdat ik wel wat omgevingsgeluid wil horen. Het gaat er vooral om dat ze beneden niet weg zitten te dreunen als ik een spelletje aan het spelen ben. Heb net de PMX40 bestelt, vind ik wel een aardige prijs. http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/500145 Nogmaals bedankt voor de tips.
Link naar reactie
Het gaat er ook om wat voor een muziek je luisterd en waar je deze voor wilt gebruiken. Is het voor je mp3 speler bijv. je smaak gaat richting muziek met veel bass, kijk naar een nike/philips kop telefoon met nekbeugel. je muziek smaak gaat richting pop r&b dan zijn sennheisers daar heel leuk voor. net als koss. Persoonlijk vink ik de (beosound 1 ?) lekker klinken en lekker zitten deze zijn van b&o maar zitten lekker en klinken goed op ieder soort muziek, maar smaken verschillen gelukkig
Link naar reactie
[quote:9569296baf="hydrah"]Het gaat er ook om wat voor een muziek je luisterd en waar je deze voor wilt gebruiken. Is het voor je mp3 speler bijv. je smaak gaat richting muziek met veel bass, kijk naar een nike/philips kop telefoon met nekbeugel. je muziek smaak gaat richting pop r&b dan zijn sennheisers daar heel leuk voor. net als koss. Persoonlijk vink ik de (beosound 1 ?) lekker klinken en lekker zitten deze zijn van b&o maar zitten lekker en klinken goed op ieder soort muziek, maar smaken verschillen gelukkig[/quote:9569296baf] Het is voor allround gebruik achter de PC maar met name voor het spelen van games.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...