Ga naar inhoud

1 seconde zoek bij kopiëren CD bij 18 min.


Aanbevolen berichten

Ik zit met een heel vreemd probleem. Elke keer als er een CD on the fly gekopieerd wordt, is er bij 18 min en 57 sec 1 seconde stilte. De PC is pakweg 6 jr oud. Hij merkte dat al snel en er is een nieuwe CDbrander in gegaan en een nieuwere versie van Nero. Probleem bleef. Ik hoorde dit probleem en had de PC mee naar huis genomen "om dat op te lossen". Inderdaad had elke gekopieerde CD op dezelfde plek die stilte. Vervolgens andere Neroversie, zelfde probleem. CloneCd geinstalleerd en ik dacht van het probleem verlost te zijn. 5 CD's gekopieerd en geen stilte bij 18 min 57 sec. PC retour naar collega. Bu hoor ik van collega dat er nog steeds een stilte is. 2 CD's gehoord en jawel. Echter lijkt het een andere silte, 1 iets langer en de andere een 0,5 sec. (waar in tijd nu niet gemeten) PC draait op XP. Ik meen 256 geheugen. Genoeg schijfruimte vrij. Verdere details heb ik nu niet voorhanden. Is er iemand die een idee heeft wat de oorzaak kan zijn?
Link naar reactie
Het is op zich merkwaardig dat het altijd op hetzelfde tijdstip optreed, maar dat kan met de leesstrategie van de CD-ROM speler die de CD inleest te maken hebben. Maar wat weerhoud je ervan om NIET meer on-the-fly te kopiëren, maar eerst volledig in te lezen naar HD en daarna terug te schijven? Qua tijd zal het weinig uitmaken igg, en daar zitten een stuk minder haken en ogen aan. Zowieso zou ik nooit audio CD's on-the-fly kopieëren. Hoe staan die drives qua IDE settings? Primary/ secondary & master/slave?
Link naar reactie
Probeer eens het gratis (cardware) programmaatje van Exactaudiocopy www.exactaudiocopy.de Ik vind dit hét programma om muziek CD's te rippen naar de harde schijf en vervolgens te branden. Als je toch on the fly wil kopieren: Hoe zitten de DVD/CD speler en DVD/CD brander op de IDE kabel? Zitten ze alletwee op dezelfde kabel? Voor on the fly kopieren is het beter om ze op verschillende kabels te hebben. Bovendien kan je nog proberen de IDE kabels te vervangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...