Ga naar inhoud

Video op TV in andere kamer.


Aanbevolen berichten

Hallo, Nu zit ik met het volgende. Een kennis van mij zit met een kapotte knie thuis en kan de komende weken niet veel bewegen. Hij heeft een pc boven staan met dvd-speler. Nu had ik gedacht hem enkele dvd videos te lenen, maar deze computer kan eigelijk niet naar beneden worden gehaald, want deze vervult een belangrijke servertaak. Daarnaast is het niet echt bevordelijk voor zijn pc om tussen de kinderen, hond en kat te gaan stof vergaren en wat al niet meer :wink:. Er zijn mogelijkheden om kabels te trekken van boven naar beneden. Welke mogelijkheden zijn er allemaal om video vanaf de pc boven op de tv onder te krijgen ? Hoeveel meter kun je max. overbruggen ? P&B
Link naar reactie
Ja, dat is op zich een optie echter de draadloze ervaringen zijn niet zo best. Zo kan hij met een kwalitatief goede dect telefoon niet boven bellen door alle issolatie en het gewapend beton. Zijn gsm werkt ook niet binnenhuis etc. dus of dit vlekkeloos gaat werken ? Bekabeling zou wat dat betreft beter zijn, maar ik weet niet welke kabels je kunt gebruiken om die afstand te overbruggen ... Hij heeft een vrij recente pc met een nvidia 6600 kaart geloof ik.
Link naar reactie
Als je toch kabels wil trekken, kan je deze aansluiten op de video-out van de VGA kaart en de audio-out van de audio kaart. Indien je een goede kwaliteits kabel gebruikt, haal je makkelijk 20 meter zonder verlies. Blijft natuurlijk het probleem dat je DVD speler niet kunt bedienen (pause bv). Trouwens, wie gaat de schijven wisselen ?
Link naar reactie
Ach, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk als jullie zeggen dat hij beter een standalone dvd-speler kan nemen. Die zal er voor 40 euro echt niet komen ... als semi-audiofiel wil hij alleen goede kwaliteit en die vindt je niet voor een paar 100 euro en dan nog doet hij er weken over om allerlij combinaties te gaan luisteren alvorens tot aanschaf over te gaan :lol: In zijn huidige toestand zal dat dus niet lukken ;-) Ook ben je met een dvd-speler beperkt tot het afspelen van cd's / dvd's. Met een kabel tussen pc en tv zou hij ook (later) een dia voorstelling op tv kunnen geven en onbewerkte video previewen. Maar ja, dan is het idd verstandiger om de computer dichterbij de tv te plaatsen. Toch heb ik welleens iemand gezien die een computer 2 vertrekken verder had staan en met behulpt van 2 kabels (!) zijn computer kon bedienen en beeld had op de tv. Volgens mij werkte dat met een KVM-switch o.i.d. 20 meter goede kwaliteit video-out ? Dat is s-video toch ? Wat gaat dat wel niet kosten :P Dan kun je het volgens mij beter gelijk goed doen .... hmmm .... je zou een laptop als 'afstands bediening' kunnen gebruiken ! :P Ha ha, ach ... we vinden wel een oplossing, de wereld vergaat ook niet als hij eens een boek gaat lezen :wink: Bedankt voor de tips !
Link naar reactie
[quote:b3a913830d="kid jansen"]dat is niet geschikt voor als S-video kabel (svhs is geen s-video, volgens mij is dat super video CD). Maar voor €20-30 heb je een redelijk kwaliteit audio kabel van 20 meter en voor iets meer moet er ook wel een redelijk s-videokabel te krijgen zijn. Je moet natuurlijk geen THX s-videokabel van monster kopen ofzo :P[/quote:b3a913830d] De benaming SVHS = Super VHS = S-Video. Een audiokabel van goede kwaliteit geeft geen verlies met videosignalen.
Link naar reactie
Daar heb je niet helemaal gelijk in lees [url=http://www.afterdawn.com/glossary/terms/svhs.cfm]dit[/url] maar eens en [url=http://en.wikipedia.org/wiki/S-VHS]dit[/url]. SVHS is een nooit doorgebroken formaat, door de compatibiliteitsproblemen. Sowieso kloppen de verbanden die je legt niet, VHS en video zijn niet gelijk en zoals je kan lezen in de volgende linklocatie staat de S van S-video niet voor super, maar voor seperated (gescheiden), dit omdat verschillende onderdelen van het signaal worden gescheiden en via een apparte ader worden verzonden. Wat jij bedoeld is [url=http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video]S-video[/url]. Ook al heb je goede kwaliteit kabels, de connectors maken ook heel erg veel uit, dus wat kabels zelf in elkaar flansen met wat losse aders audiokabel en een stel DHZ connectors leveren een verre van optimaal resultaat op.
Link naar reactie
Nou ben je weer onzin aan het verkondigen, Super Video Home System (SVHS) is niet hetzelfde als Separated Video. SVHS scheid geen signalen, hij moduleerd ze maar dit heeft vooral effect op de luminantie, deze wordt hoger en dat zorgt voor een meer detail en een hogere resolutie. Seperated Video scheid de chrominantie en de luminantie, die bij composiet worden gemixt, wat fouten en ruis voorkomt. SVHS en S-video hebben niks met elkaar te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...