Ga naar inhoud

stereo geintegreerde versterker voor max €300


Aanbevolen berichten

Ik wil een geintegreerde stereoversterker kopen, maar ik weet niet welke ik het best kan nemen. Ik heb nu een een zgn. 'stereo double cassette tape deck amplifier' (pioneer DC-Z72) en een 'FM/AM digital synthesizer tuner' (pioneer F-Z92L), zoals dat er dan zo leuk op staat. Ik vind de kwaliteit hiervan nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, en de opties zijn ook niet echt toereikend. De cassettedecks gebruik ik allang niet meer, en de tuner ook niet, omdat ik vaak toch geen ene r**t vind aan de muziek die ze op de radio draaien. Verder is de equalizer ook niet echt geweldig, aangezien hij niet echt een mooi geleidelijk beeld geeft, het lijkt er meer op dat hij gewoon die specifieke toon versterkt (dus een soort punten instelling ipv een vloeiende curve). Ik kan dus zeggen dat ik eigenlijk alleen het versterker deel van dat ding gebruik, en dat onderdeel is niet toereikend (te weinig opties en geen goede kwaliteit). Zo zit er nogal wat ruis op de CD en PHONO ingang, je hoort de tuner op de CD. Nu heb ik een paar 'eisen' aan de versterker die er moet komen: maximaal €300 Het moet een geintegreerde stereo versterker zijn, dus geen eindversterker een 'redelijk' goed merk (dus geen sony, philips of weet ik veel wat voor troep, hierover geen discussie) (dacht zelf aan onkyo, marantz of denon) Minimaal vier stereo inputs Minimaal één stereo output een 1/4" koptelefoonaansluiting Treble, Bass, Loudness en Balance regeling direct source (bypass voor tone-adjustments) een zo hoog mogelijk frequentiebereik en een zo hoog mogelijk 'signal to noise ratio' (SNR) iets van 2x 40W @ 8ohm en 2x 60W @ 4ohm ik dacht zelf aan iets als de Denon PMA-495R, zou leuk zijn als de PMA-655R voor dat geld te krijgen is, want die is meteen al een stuk beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...