Ga naar inhoud

Geluid tv zenders bij Pinnacle tv kaart.


Aanbevolen berichten

Heb een tv kaart van Pinnacle op de pc die ik nog niet gebruikte. Heb gisteren de kabel er op aangesloten en de tv zenders opgezocht. Alles ging goed totdat ik het geluid in wilde stellen. Alle zenders had in ontvangen, de beeldinstelling aangepast maar ik krijg er alleen geen geluid uit, welke instelling ik ook koos. Het geluid van de pc werkt verder goed. Wie heeft een idee van de oorzaak?? Bvd Conqubite
Link naar reactie
Had ik nog niet gedaan. Ben momenteel bezig. Wat is een IRQ probleem?? Hij geeft aan dat de Direct X overlay test is mislukt. Ik krijg de volgende tekst. [i:9c71cbdaeb]DirectX overlay test is mislukt. Het is niet mogelijk om een video overlay weer te geven met de huidige instellingen van uw grafische kaart (resolutie, kleur diepte, beeldscherm frequentie). Een langzame computer is wellicht de oorzaak dat er geen vloeiende beeldvullende video overlay kan worden weergeven. Om de video overlay functionaliteit van uw grafische kaart te gebruiken dient u de huidig ingestelde resolutie te verlagen en er zeker van te zijn dat u de nieuwste stuurprogramma's voor uw grafische kaart gebruikt. Indien deze maatregelen niet succesvol zijn, zal de PCTV toch volledig functioneren. [/i:9c71cbdaeb] Daarmee breekt ie het programma af. Hij was bijna, maar nog niet helemaal klaar. Het lijkt me dat dit niet iets is wat met het geluid te maken heeft. Moet ik hiervoor trouwens iets downloaden van de site van mijn videokaart (Asus Radeon 9600 XT)????????????? Als mijn pc regelmatig automatisch ge-update wordt via windows betekend dat dan niet dat ik ook de update voor grafische kaart automatisch krijg of moet ik dat zelf handmatig doen?? Ik heb overigens de resolutie een stapje lager gezet (stond op de hoogste stand, moet wel kunnen dacht ik). Verder kreeg ik bij het opstarten een melding "automatisch configureren" waarbij je de com poorten moet kiezen waarmee de afstandbediending is verbonden. Dit lijkt ook niet te werken. ALs ik autodetectie kies loopt ie de twee keuzemogelijkheden, com1 en com4 na zonder iets te doen. De afstandsbediening doet dus ook niets. Conqubite
Link naar reactie
Heb je DirectX geinstalleerd? http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV/PCTV/PCTV+Stereo+Support/Software+Updates+en+Drivers/PCTV+Vision/PCTV+Stereo+hardware+driver+for+Windows+XP-+Service+Pack+2.htm?mode=documents Kijk anders hier eens voor andere drivers voor je TV kaart http://www.euro-computers.nl/tips.asp?id=6 En hier voor uitleg over IRQ
Link naar reactie
Opgelost... Ik had een verkeerde kabel aangesloten op de verkeerde aansluiting. Heb met het bijgeleverde kabeltje eens wat uitgeprobeerd en ineens..... eureka. Geluid.. Beleek dus toch gewoon de tv kaart aangesloten moest worden op de geluidskaart. Ik had dat in eerste instantie niet goed gedaan........ Dit probleem getackeld, op naar de volgende..... de video capture... Conqubite
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...