Ga naar inhoud

vermogen dvd-speler


Aanbevolen berichten

Ik snap je niet zo goed, er zijn verschillende DVD setjes in de handel: Losse componten: -DVD speler -Versterker -Speakers. Hierbij kan de Dolby decoder in de DVD speler zitten, maar vaker stuur je het signaal (over glas of coax) digitaal naar de versterker. Bij deze combi moet het vermogen van de versterker niet groter zijn dan de boxen (of je moet 'm niet te hard zetten) Actieve speakers met DVD -Speakers waar de versterker al in zit -Losse DVD speler Ook hierbij kan je het signaal vaak digitaal naar de versterker in de speakers sturen, sommige hebben een analoge ingang (3 of 5 plugjes met kleurtjes). Welke combi je nodig hebt is afhankelijk van je DVD en je speakersetje (analoog+analoog of digitaal+digitaal) Het vermogen maakt hier niet uit, het speakersetje en de ingebouwde verster is op elkaar afgestemd. {edit} Complete set Je koopt een doos met speakers, dvd speler en versterker. Alles is op elkaar afgestemd, vermogen etc maakt niet uit.
Link naar reactie
ik heb dus de combinatie van een dvd-speler en een dolby-setje, waarbij de dolby decoder in de dvd-speler zit. Het gecodeerde signaal wordt dan via 6 aparte kanalen naar de subwoofer geleid, die het dan weer naar de verschillende sattelieten stuurt. Het vermogen van de dvd-speler mag dus niet groter zijn dan dat van de boxen (dit zal waarschijnlijk niet het geval zijn), maar is het ook een probleem wanneer het vermogen van de boxen groter is dan dat van de dvd-speler? bestaat dan de mogelijkheid dat ik de dvd-speler overbelast? (wanneer ik bijvoorbeeld het volume van de boxen te hoog instel, dat is nl. op centerspeaker van de boxen apart instelbaar)
Link naar reactie
je sluit je speakers dus aan op de DVD-speler zelf, dan zal er wel een ingebouwde versterker inzitten, of je hebt actieve speakers (met versterker dus in de speakers). Welke DVD-speler heb je overigens? en welke speakers / -set? Aangezien je 6 apparte kanalen gebruikt heb je dus 5.1 analoog-analoog aangesloten. Vermogen DVD-speler is niet echt relevant als je een actieve speakerset hebt, want dan zijn versterker en speakers op elkaar afgestemd. En zelfs als de versterker in de DVD-speler zou zitten is alleen maar het versterker vermogen daarvan interessant. Werkelijk vermogen is alleen maar interessant voor je energierekening.
Link naar reactie
Het lijkt mij eerlijk gezegd stug dat er een versterker IN de dvd speler zit ingebouwd, dat is een nogal vreemde, ongewone oplossing. Mocht dat al zo zijn, dan lijkt me dat zowieso geen ding van hoogstaande kwaliteit en een hoog vermogen. De dolby decoder die in de DVD speler zit, scheidt het gecodeerde dolby digital audiospoor naar verschillende aparte kanalen. Deze signalen kunnen dan - OF naar een versterker geleidt worden - OF naar luidsprekers met een eigen, actieve versterker gestuurd worden. Wanneer die DVD speler werkelijk een onboard 5.1 kanaals VERSTERKER aan boord heeft, dan zou je daar idd direct je onversterkte speakers op aan kunnen sluiten. In dat geval is het "output" vermogen waar jij het over hebt afhankelijk van het gespecificeerde uitgangsvermogen van de versterker in de DVD speler. In de regel moet het max. continue vermogen van je versterker lager zijn dan het max. continue vermogen van de luidsprekers. Aan zgn. peak vermogensgetallen heb je iig niks. Maar nogmaals, het lijkt mij erg sterk dat er een fatsoenlijke versterker in een DVD speler van onder de €100,- zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...