Ga naar inhoud

PC & TV via kabel vraag


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een internet kabelverbinding via @Home. Via deze kabelverbinding heb ik ook de gewone TV. Nu heb ik sinds kort in mijn PC een TV-kaart. Daar kan natuurlijk de kabel op worden aangesloten, maar die moet ik door heel het huis trekken. Nu is mijn vraag, kan ik niet op één of andere manier gebruik maken van de kabel die er al ligt voor de internet verbinding?
Link naar reactie
[quote:a6e83d893a="Johant"]Hallo, Ik heb een internet kabelverbinding via @Home. Via deze kabelverbinding heb ik ook de gewone TV. Nu heb ik sinds kort in mijn PC een TV-kaart. Daar kan natuurlijk de kabel op worden aangesloten, maar die moet ik door heel het huis trekken. Nu is mijn vraag, kan ik niet op één of andere manier gebruik maken van de kabel die er al ligt voor de internet verbinding?[/quote:a6e83d893a] Nee want dat is een utp kabel en geen coaxiale kabel. Misschien dat het mogelijk is door er weer een tussen stukje tussen te zetten, welke je ook tussen je orginele kabel ingang hebt.
Link naar reactie
Edit: ik geloof dat ik je niet goed heb begrepen. Ik dacht dat het om internet ging maar je bedoelt volgens mij dat je tv wilt hebben op je pc. Dan gaat mijn verhaal niet op. Excuse moi. :oops: Ik weet niet of je hier iets mee kunt maar ik plaats het toch maar. 8) :lol: Als je er ook een telefoonkabel hebt liggen kan het met een beetje geluk wel. Ik had kort geleden hetzelfde verhaal. Ik heb er echter ook een telefoonkabel liggen (volgens mij cat5) waar 8 aders inzitten. De telefoon gebruikt daarvan 2 en de internetverbinding gebruikt er 4. Dus kabel los peuteren en alle aders los halen. De 4 die ik voor internet nodig heb zijn niet in gebruik. Dus kan ik de stekkertjes e.d. gaan halen en de telefoonkabel in de meterkast verbinden met m´n kabelmodem, op zolder (waar de pc staat) maak ik er een stekkertje aan en plug het in de pc. Klaar is kees..... Voorlopig heb ik nog een aparte kabel even liggen en ik moet het dus nog doen. Het is wel even wat prutsen en je moet geloof ik een aparte tang hebben om de stekkertjes te bevestigen maar het scheelt me een hoop geouwehoer met kabeltrekken e.d. Conqubite
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Volgens mij gaat die dikke kabel die voor internetten bedoelt is vanuit het kastje een modem in, en van de modem via een utp kabel in de netwerkkaart van je computer. Ik denk dat de aansluiting van je tv kaart niet bedoelt is voor die internetkabel. Het is namelijk totaal andere technologie waar je mee te maken hebt. Misschien dat iemand die heel erg technisch is dat wel voor elkaar kan krijgen, maar als je het mij vraagt is dat schier onmogelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...