Ga naar inhoud

DVD-speler + Boxenset


Aanbevolen berichten

probleem: Ik heb een boxensetje, een philips A3.610, [u:45c25d79ff]zonder digitale decoder[/u:45c25d79ff], met de volgende audio ingangen: *input 1: 5.1 *input 2: stereo *input 3: stereo Nu heb ik een dvd-speler gekocht, een Elta 8894. Ik was dus in de veronderstelling dat deze was voorzien van digitale decoder (omdat ie dus niet in de boxen zit). Ik weet alleen niet zeker of dit wel het geval is. Er zitten in ieder geval geen 6 aparte uitgangen voor de aparte boxen op. De dvd-speler heeft namelijk de volgende (audio) uitgangen: * Main, left en right * Cr/Pr (rood) (audio?) * Y (groen) (audio?) * Db/Pb Y.U.V. (blauw) (audio?) * Coaxiaal kortom: heeft iemand enig idee of deze dvd-speler een digitale decoder heeft en dus dat de boxen het signaal van deze dvd-speler kan omzetten? en zo ja, hoe moet ik deze dvd-speler aansluiten op de boxen?
Link naar reactie
[quote:460439451a="Menno2"]* Main, left en right [b:460439451a]-> is idd audio[/b:460439451a] * Cr/Pr (rood) (audio?) [b:460439451a]-> Is een beelduitgang, rode kleur[/b:460439451a] * Y (groen) (audio?) [b:460439451a]-> Is een beelduitgang, groene kleur[/b:460439451a] * Db/Pb Y.U.V. (blauw) (audio?) [b:460439451a]-> Is een beelduitgang, blauwe kleur[/b:460439451a] * Coaxiaal [b:460439451a]-> Digitale audio voor _naar_ een decoder[/b:460439451a][/quote:460439451a]Lijkt er dus op dat die speler geen decoder heeft, behalve voor stereo. Die rood/groen/blauw zijn de 3 signalen waar het beeld uit opgebouwd is.
Link naar reactie
Creative verkoopt een losse dts decoder: [url=http://us.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=136&product=9468]linkje naar productinfo[/url] Ik weet wel niet of deze oplossing prijstechnisch gezien interessant voor je is. (Ik heb zelf wel een paar jaar geleden gezocht naar een DVD speler met ingebouwde dts decoder, omdat ik een receiver heb zonder, maar toen waren dergelijke spelers zeldzaam en duur)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...