Ga naar inhoud

Cassette-bandje op cd overzetten


Aanbevolen berichten

beste mensen, Ik heb een meerdere bandjes die ik wil overzetten naar cd. Ik heb daarvoor een kabeltje met aan de ene kant een 3.5mm jack en aan de andere kant 2 tulp stekkers gekocht. Ik stop de tulp stekkers in de stereo(all-in-1) en de jack in de line in op de pc. Als ik het bandje dan afspeel hoor ik op mn pc helemaal niks. Zodra ik de jack in de microfoon ingang stop komt er een monotone piep uit (bandje is oke). Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb verder ook geen programma om iets op te nemen. Ben hier nog wel naar op zoek. alvast bedankt voor de reactie('s)
Link naar reactie
Je hebt een progje nodig om de signalen op de line-in of microfooningang op te nemen. Kijk hier maar eens tussen: http://www.soft-today.com/MP3-Audio-Record-Streaming-Audio-1.html Zelf gebruik ik Audacity. Niet te moeilijk in gebruik, leuke editmogelijkheden. Lees eerst dit eens: http://www.pieterderuijter.nl/hobby's/audioopnames/
Link naar reactie
heb je de twee tulpjes wel op een uitgangssignaal aangesloten op de stereo en niet op een ingang (zoals CD, VIDEO, TAPE, PHONO, AUX). De enige uitgangssignalen die mijn stereo (pioneer) geeft is via de speakeraansluitingen en de 1/4" (6,35mm) koptelefoon aansluiting, geen tulpies. \\EDIT: zitten alle stekkers behalve op de goede aansluiting ook goed vast, heb ook wel eens uren lopen klooien en bleek gewoon dat ik een tulpje niet goed had aangedrukt waardoor hij gewoon geen contact maakte.
Link naar reactie
[quote:6885a38e72="screenxxl"]boven de tulp-aansluiting staat AUX. ik weet niet of dat een ingang of een uitgang is[/quote:6885a38e72] AUX is een universele ingang de tulpen moeten in de "tape out" of "line out" als dat er op zit maar ik denk dat dat er niet opzit, omdat je een "all in one"hebt misschien beter om een verloop te kopen van hoofdtelefoon (6,3 jack plug) naar 3.5mm jack Je sluit de 3.5mm jack dan aan op de line ingang van de pc suc6
Link naar reactie
[quote:ae68dd491b="amira"][quote:ae68dd491b="screenxxl"]boven de tulp-aansluiting staat AUX. ik weet niet of dat een ingang of een uitgang is[/quote:ae68dd491b] AUX is een universele ingang de tulpen moeten in de "tape out" of "line out" als dat er op zit maar ik denk dat dat er niet opzit, omdat je een "all in one"hebt misschien beter om een verloop te kopen van hoofdtelefoon (6,3 jack plug) naar 3.5mm jack Je sluit de 3.5mm jack dan aan op de line ingang van de pc suc6[/quote:ae68dd491b] Niet via de koptelefoon doen, als je niet oplet overstuur je zoveel dat je een slechte kwaliteit krijgt, of misschien zelfs je hardware beschadigt. AUX is gewoon een line uitgang, en die kan dus op een line ingang, en de line-in op de pc is een line ingang. Check nog een keer alle instellingen, ckeck welke geluidskaart je ingesteld hebt. Als je van de aux naar een andere versterker gaat, krijg je dan wel gewoon geluid? Ook beide kanalen? OP de microfoon in kan je beter ook NIET proberen, dat is een MONO jack, en de jack die aan jou kabeltje zit is een stereo jack. (stereo jack heeft 3 polen, 2 scheidingen erin, mono heeft 1 scheiding en 2 polen. (Scheiding is zo'n gekleurde inkeping rondom)) @Amira, hoe weet jij zo zeker dat hij een 6,3mm hoofdtelefoon aansluiting heeft? Veel moderene all-in-one dingen hebben 3,5mm hoor, zeker als het niet zo'n audiofielen ding is... voor de doorsnee thuisgebruiker voldoet (voor de keer dat het gebruikt wordt) vaak een simpele hoofdtelefoon die meestal een 3,5mm heeft.
Link naar reactie
[quote:2a05f6d7fa]Niet via de koptelefoon doen, als je niet oplet overstuur je zoveel dat je een slechte kwaliteit krijgt, of misschien zelfs je hardware beschadigt. [/quote:2a05f6d7fa] logisch!!! je moet daarom altijd opletten met welk signaal dan ook daar zijn toch de regelaars voor in je software bovendien heb je via de hoofdtelefoon 2 regelaars tot je beschikking 1 voor de hoodtelefoon volume en die ander zit in je software (line in control) dus het kan nooit mis gaan [quote:2a05f6d7fa]AUX is gewoon een line uitgang, en die kan dus op een line ingang, en de line-in op de pc is een line ingang.[/quote:2a05f6d7fa] AUX op een "all in one" of op een versterker is [b:2a05f6d7fa]nooit [/b:2a05f6d7fa]een uitgang maar slechts een extra universele ingang.
Link naar reactie
[quote:3135757428="amira"][quote:3135757428]Niet via de koptelefoon doen, als je niet oplet overstuur je zoveel dat je een slechte kwaliteit krijgt, of misschien zelfs je hardware beschadigt. [/quote:3135757428] logisch!!! je moet daarom altijd opletten met welk signaal dan ook daar zijn toch de regelaars voor in je software[/quote:3135757428] Dat is te laat, je moet het bij je stereo al geregeld hebben. Vermijd het gewoon, tenzij er echt geen andere oplossing is. //En zet er volgende keer als je zo'n advies geeft even bij dat voorzichtigheid geen kwaad kan. Te zacht uitsturen kan geen kwaad, te hard uitsturen wel. [quote:3135757428]bovendien heb je via de hoofdtelefoon 2 regelaars tot je beschikking 1 voor de hoodtelefoon volume en die ander zit in je software (line in control) dus het kan nooit mis gaan,[/quote:3135757428] het kan wel misgaan als je per ongeluk je koptelefoon volume te hard hebt staan bij de stereo als je er net niet oplet of er tegenaan stoot, of als iemand denkt ik zal hem maar eens harder zetten. Als je denkt dat het dan nog niet kapot kan, dan valt dat uiteraard wel te testen... [quote:3135757428][quote:3135757428]AUX is gewoon een line uitgang, en die kan dus op een line ingang, en de line-in op de pc is een line ingang.[/quote:3135757428] AUX op een "all in one" of op een versterker is [b:3135757428]nooit [/b:3135757428]een uitgang maar slechts een extra universele ingang.[/quote:3135757428] Oeps idd, idd ingang, nog niet helemaal wakker ofzo zullen we maar zeggen. :oops: :wink: Let wel op dat het niet helemaal universeel is, maar een line ingang, meeste zit idd op de line ingang maar je hebt ook dingen die je op een andere ingang zet. Digital output dingen bijvoorbeeld. Ook draaitafels kunnen niet rechtstreeks op de line ingang, dan heb je een voorversterker nodig (bij een hifi systeem) of een phono ingang (duurdere hifi systemen en pa systemen).
Link naar reactie
Ik heb voor mijn probleem destijds ook de hoofdtelefoonuitgang genomen, maar dat is zoals pcguy al zei niet aan te raden. Met wat proberen (voorzichtheid vereist) kom je er uiteindelijk wel, maar dan heb je wel last van kwaliteitsverlies. Ik had volume van de hoofdtelefoonuitgang en de volume van line-in in windows volumeregeling allebei nogal laag staan en die in m'n recorder vrij hoog. Veroorzaakte wel dat vooral de hoge tonen slecht werden en het leek of er een equalizer overheen stond want het klonk enigszins vervormd. Ook zat er nogal wat ruis in. @ pcguy: wat wordt er nou overbelast? de line-in op de geluidskaart of de hoofdtelefoonuitgang van de stereo? Als het de hoofdtelefoonuitgang is, je hebt geld teveel en je hebt wel een oplossing voor dit probleem nodig zou je kunnen overwegen om [url=http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?cPath=9_112&products_id=687]dit[/url] aan te schaffen. [img:aa3b8fc2cd]http://img354.imageshack.us/img354/2581/xcansv33rq.jpg[/img:aa3b8fc2cd] Maar voor hetzelfde geld heb je ook een goed semi-stand-alone cassettedeck van Denon, Marantz of Onkyo en daar kan je dan denk ik meer mee. bijvoorbeeld [url=http://www.denon.de/site/unten.php?main=prod&ver=1&MID=3&sub=2&fill=2&action=detail&Pid=91&#]deze[/url] Op een los cassettedeck zoals deze zit sowieso een uitgang in de vorm van 2 tulpjes, omdat hij natuurlijk aangesloten moet kunnen worden op een hifi-installatie.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Wel een late reactie maar misschien toch nog nuttig. Als je een digitale (SPDIF) ingang in je computer hebt, probeer dan zo'n Philips DCC recorder tweede hands op de kop te tikken. Die spelen ook analoge bandjes af en hebben een goede AD converter aan boord. Bovendien minder bandruis door ander soort koppen. Bandje er in en digitale uitgang je computer in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...