Ga naar inhoud

slechte kwaliteit dia-show


Aanbevolen berichten

Videocd heeft voor foto's een maximale resolutie van 720x576 maar meestal wordt zelfs niet meer dan 352x288 gebruikt, hangt af van het programma en hoe je de fotos aanbied. Als je iig de fotos zelf resized naar het correcte formaat en aanbied in de juiste vorm (jpeg of bmp) dan kan dat alvast niet mis gaan, de help van je programma verteld je exact in welke resollutie en welk formaat je de fotos het beste kan aanbieden. Dat je niet meer ziet kan dus wel kloppen.... Overigens; al had je ze wel in een hogere resolutie kunnen maken; een tv heeft geen hogere resolutie dus dat is zinloos.
Link naar reactie
Je gaat van je foto's (JPEG formaat) een vcd maken. Een vcd is eigenlijk een video film, dus MPEG. Het branderprogramma, bv Nero, converteert het jpeg formaat naar mpeg. Gebruik je een cd om naar te branden dan gebruikt Nero mpeg1, als je een dvd brander hebt en een dvd schijfje dan zet Nero het om naar mpeg2. En dat zie je heel goed als je de dvd afspeelt op je tv. Dus probleem opgelost.
Link naar reactie
[quote:fc5d58fe93]Waar het mij alleen maar om gaat: ik gebruik voornoemde programma's die tot doel hebben van foto's een dia-show te maken en dan vind ik het vreemd dat als je de functie 'aanmaken cd/dvd' gebruikt er zo'n beroerde beeldkwaliteit overblijft.[/quote:fc5d58fe93]Miko, je geeft nog steeds niet aan of je de gemaakte dia-show bekijkt op je pc monitor of op je tv scherm. Nogmaals als je naar een cd brand en deze dan afspeelt op je tv dan is de kwaliteit MPEG1 (laag). Brand je hem op dvd en zet je in Nero de instelling (helemaal bovenaan het schermpje) op DVD, en niet CD/DVD, dan is de kwaliteit MPEG2 en dat zie je heel duidelijk op je tv scherm. Je moet dan uiteraard wel een dvd brander hebben.
Link naar reactie
[quote:18465f0ac1]neem nou maar proshow gold is gewoon de beste, schrijf Amira[/quote:18465f0ac1] Met welk programma je ook brandt, als je dat op cd doet heb je altijd MPEG1, dus lage kwaliteit (resolutie) Het antwoord wat Gerben je geeft: "SVCD" (super vcd) klopt wel maar lang niet alle dvd spelers- of te wel de meeste- kunnen overweg met dat formaat! Dus controleer eerst de technische gegevens van je stand-alone DVD speler.
Link naar reactie
[quote:1314de8da8="gertcor"] Met welk programma je ook brandt, als je dat op cd doet heb je altijd MPEG1, dus lage kwaliteit (resolutie) [/quote:1314de8da8] met proshow gold kan je van alles maken als je show klaar is kies je voor create slideshow en dan voor create dvd video file (mpeg2) :wink: daarna de file inladen met b.v tmg dvd author die maakt er vervolgens een pracht dvd van
Link naar reactie
[quote:f167fccc2e]met proshow gold kan je van alles maken [/quote:f167fccc2e] amira, je zult het wel goed bedoelen, maar deze opmerking van jouw doet op dit moment niet terzake. Miko had gebrand op cd en dat vond hij afspelend op tv niet zo fraai. Hij gaat nu proberen om de slide show op dvd te branden en dan geeft hij weer antwoord. Mijn antwoord was niet gebonden aan een bepaald programma omdat dat niets uitmaakt, [b:f167fccc2e]cd blijft overal mpeg1[/b:f167fccc2e]. Dat jij prima resultaten hebt met proshow gold zal best waar zijn, maar als je het 10 mensen vraagt dan krijg je zeker 6 verschillende antwoorden en allen vinden hun programma het beste. Miko zal op korte termijn wel antwoorden en dan is deze discussie ook weer tot een goed einde gekomen.
Link naar reactie
Beste meedenkers, het schiet niet erg op. Via Neo branden (tab. foto/video: videobestanden branden) lukt niet omdat een wmv bestand geen compatibel bestand is. (aangemaakt met Photo Shoot 3) Ik krijg nu toch het idee dat een goed auto-slide programma (proshow gold?) van essentieel belang is. Ik ga eens wat trial versies downloaden en uitproberen. Photo Shoot en Picture Package auto-slide maken het project voor wegschrijven op dvd klaar op een reslotutie van 640x480. Wellicht licht daar het probleem.
Link naar reactie
[quote:6289abe7e6="miko"]Zojuist heb ik ProShow Pro uitgeprobeerd. Amira: bedankt voor de tip want het resultaat mag er zijn. Perfekte resolutieweergave op de TV.[/quote:6289abe7e6] En dit zowel op CD en DVD neem ik aan, mijn ervaring met dit programma zijn zeer goed te noemen, overigens nog een bewijs dat het geroemde Nero nog veraf staat in kwaliteit als het op Video CD & DVD aankomt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...