Ga naar inhoud

[LG] DVD-speler leest geen DVD's meer


Aanbevolen berichten

Ik heb: op F: een dvd-speler, LG GDR8162B op G: een cd-brander LG GCE-8520B. Sinds kort kan de dvd-speler geen dvd's meer lezen! Audio-cd's of data-cd's werken gewoon wel, ook kan-ie gewoon booten vanaf de WIN XP-cd. Enkel DVD's werken niet meer. Ik heb geprobeerd met WinDVD, WMP, Media Player Classic, VLC: niks! Eerst hoor je wat getik, en dan hangt of het programma vast, of hij zegt: [i:bd5af5eedd]Please insert a disk into drive F: [/i:bd5af5eedd] Dit is van de ene op de andere dag gebeurd. Drivers kan ik niet vinden, op forums blijkt dat niemand dit kan voor de GDR8162B, maar drivers zijn toch niet eens nodig? Ik heb de drive al verwijderd in apparaatbeheer. Maar omdat cd-roms wel worden gelezen, kan het niet aan de IDE aansluiting o.i.d. liggen. Wie weet de oplossing?
Link naar reactie
Misschien een flauw antwoord maar ik denk dat hij gewoon stuk is. Ik neem aan dat Meester-Slaaf allemaal goed staat. Inderdaad, een driver is niet nodig. Als laatse redmiddel zou je nog kunnen proberen Firmware op te datummen maar als dat niet werkt, vrees ik het ergste. Enig lichtpuntje is dat die dingen gelukkig bijna niets meer kosten (vergeleken bij een paar jaar geleden dan). Probeer anders van iemand er een te lenen en kijk of die wel werkt. Succes!
Link naar reactie
Tja, ik vind het vreemd dat ik wel nog gewoon cd's kan lezen, maar geen dvd's. Hij is net anderhalf jaar oud. Ik heb net geprobeerd de firmware te upgraden. Ik heb nu 0015 en heb [url=http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1625]hier[/url] firmware en 0020 en 0033 gevonden, maar als ik wil flashen komt er een foutmelding: "[i:a2e884954d]This program can't be used for the selected drive[/i:a2e884954d]". Weet iemand waar ik een werkende firmware kan downloaden? Of doe ik iets verkeerd?
Link naar reactie
Ik heb de drive nu geflashed naar 0033, maar het heeft niet geholpen. Dan maar een nieuwe :( Dat is dan meteen een mooie aanleiding om een DVD-brander te kopen. Stel ik koop een DVD-brander, is het dan nog nodig om een DVD-speler te kopen? Ik kijk niet zo heel vaak DVD's. Dan heb ik dus een DVD-brander en een CD-brander. Is dat genoeg, of slijten ze te snel als ze ook nog moeten lezen?
Link naar reactie
Ik zou dan geen DVD speler meer kopen. Beetje zonde van het geld. En die CD brander is wellicht dan ook een beetje overbodig geworden, want die kan je er ook mee branden. De enige reden om toch een DVD speler erin te zetten is als je veel kopieert. Dan kan je weglopen tijdens het kopieren, anders moet je, als er een image is gemaakt van je originele DVD op de HD, de DVD eruit halen en er een blanco DVD in leggen. Bij de weg, je hebt al een goede DVD brander voor 49 euri (NEC 3540, DVD+ en - zowel voor R als RW. En voor Dual layer geschikt (hoewel ik dat laatste nog net heb geprobeerd). Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...