Ga naar inhoud

[SPDIF] Hoe Asus SPDIF module aan te sluiten?


Aanbevolen berichten

Aangezien ik mijn ASUS A7N8X-E Deluxe mobo d.m.v. een Toss-link optische kabel aan mijn HC wil koppelen heb ik bij Alternate [url=http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=GZZA23&]deze[/url] SPDIF-module aangeschaft. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Op het mobo zou ik de module hier op moeten aansluiten: [img:fdb1cdfe53]http://www.ederveen.org/downloads/spdifmobo.gif[/img:fdb1cdfe53] De aansluiting van de SPDIF module ziet er zo uit: [img:fdb1cdfe53]http://www.ederveen.org/downloads/spdifmodule.gif[/img:fdb1cdfe53] Hoe moet ik ze op elkaar aansluiten om het geheel werkend te krijgen? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).
Link naar reactie
[quote:992c4741f7="Comp-Freak"]Ik denk dat je het beste de metalen pinnetjes met de draad er aan uit het zwarte stekkertje kan halen. Doe hier dan wat isolatietape om of oude enkele zwarte stekkertjes uit een oude kast ofzo. Dan kan je ze los op je moederbord pluggen.[/quote:992c4741f7] Dat is een handzame tip. Los daarvan is het toch vreemd dat ASUS de "optionele module" op deze manier aanlevert? :-?
Link naar reactie
Ik vermoed dat deze module niet van ASUS komt. Ik heb zelf hier een s/pdif module liggen die bij mn moederbord zat, deze heeft wel een blokje, maar de pinout is toch weer anders dan op jou mobo. Ik denk dat elke fabrikant het anders doet. Wel heb ik de draden nog even nagekeken en het lijkt me dat als je het aansluit zoals ik al eerder voorstelde, het moet werken.
Link naar reactie
[quote:8f36e09ff2="Ederveen"][quote:8f36e09ff2="Comp-Freak"]Ik denk dat je het beste de metalen pinnetjes met de draad er aan uit het zwarte stekkertje kan halen. Doe hier dan wat isolatietape om of oude enkele zwarte stekkertjes uit een oude kast ofzo. Dan kan je ze los op je moederbord pluggen.[/quote:8f36e09ff2] Dat is een handzame tip. Los daarvan is het toch vreemd dat ASUS de "optionele module" op deze manier aanlevert? :-?[/quote:8f36e09ff2] Heb je nagevraagd of de module specifiek voor jouw moederbord is gemaakt ? Zelfs fabrikanten willen bij hun eigen moederborden tussen de verschillende types de aansluitingen voor dit soort fratsen wijzigen ... Als ik het plaatje bij Alternate bekijk dan lijkt het mij gewoon een of andere generieke module ipv de echte Asus-variant.
Link naar reactie
[quote:ff45e5145d="JaFO"][quote:ff45e5145d="Ederveen"][quote:ff45e5145d="Comp-Freak"]Ik denk dat je het beste de metalen pinnetjes met de draad er aan uit het zwarte stekkertje kan halen. Doe hier dan wat isolatietape om of oude enkele zwarte stekkertjes uit een oude kast ofzo. Dan kan je ze los op je moederbord pluggen.[/quote:ff45e5145d] Dat is een handzame tip. Los daarvan is het toch vreemd dat ASUS de "optionele module" op deze manier aanlevert? :-?[/quote:ff45e5145d] Heb je nagevraagd of de module specifiek voor jouw moederbord is gemaakt ? Zelfs fabrikanten willen bij hun eigen moederborden tussen de verschillende types de aansluitingen voor dit soort fratsen wijzigen ... Als ik het plaatje bij Alternate bekijk dan lijkt het mij gewoon een of andere generieke module ipv de echte Asus-variant.[/quote:ff45e5145d] Heb het niet specifiek nagevraagd aangezien ik geen andere ASUS SPDIF modules kon vinden. Op het PCB staat wel ASUS gedrukt (voor zover dat wat zegt)...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...