Ga naar inhoud

DVD-ROM-speler werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb o.a. een Medion MD 8008 computer. De DVD-Rom speler (Sony DDU 1612) daarvan gebruik ik eigenlijk nooit, meestal alleen de Pioneer speler/brander. Maar nu blijkt dat de Sony al een tijdje defect is, dwz geen schijf wil afspelen en dat kan op termijn wel problemen geven. Kijk ik bij Apparaatbeheer, dan staat er: dit apparaat werkt correct. Kijk ik bij Computerbeheer/Verwisselbare opslag dan verschijnt even "de Mediagroep-ID geeft geen geldige mediagroep weer", en daarna verschijnt alleen de Pioneer RW. Wat kan ik doen om uit te zoeken wat er aan de hand is? Alvast bedankt voor elke tip! Rob
Link naar reactie
1. In apparaatbeheer het stuurprogramma verwijderen en opnieuw installeren. Werkt ie nog niet, dan ligt het NIET aan het stuurprogramma. Dan: 2. De data+voedingskabel van je wel werkende drive aansluiten op de vermeende stukke en de wel werkende drive even onaangesloten laten. Werkt ie na opstart nog steeds niet, dan ligt het NIET aan de kabels/aansluiting mobo. Dan een nieuwe kopen.
Link naar reactie
[quote:9fb00c239f="r.bornkamp"]Hallo Kees, Bedankt voor je reactie. Geen van beide oplossingen hielp, het ziet er dus naar uit dat ik er een nieuwe DVD-speler in moet zetten. Maakt het merk nog wat uit? Rob[/quote:9fb00c239f] Als het een gewone DVD-ROM speler is maakt het niet uit. Tegenwoordig kosten ze niet zo veel meer, en de prijs tussen een noname en een merk is nog geen 5 a 10 euro.
Link naar reactie
Voor een gewone alleen-speler maakt het uit als je veel zou gamen vanaf DVD bijvoorbeeld wat de snelheid is. Voor gewoon huis-tuin-en-keukengebruik, dus wat software installeren, DVD'tje kijken, DVD'tje kopieren, maakt die snelheid in de praktijk geen malle moer uit. Ik zou wel een 'merk' nemen. En goed op de kleur van het frontje letten! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...