Ga naar inhoud

Betamax naar dvd


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Ik heb nog oude betamax banden waar nogal waardevolle herinneringen op staan. Ik ben van plan om deze over te zetten naar DVD. Ik heb daarvoor nu een tv-capture kaart aangeschaft. Software geinstalleerd, alles aangesloten en "goed" beeld en geluid. alleen heb ik nog een probleem. Met sommige banden heb ik nog wat problemen. Ik wil nu graag weten of dat probleem aan de betamax of aan mn pc ligt, of een instelling van de software. Bij sommige banden heb ik als ik de band start eerst kleur. Vervolgens komt er een ander shot, dus een stukje film vanuit een andere positie of ander tijdstip, en schiet de film weer op zwart wit. Als ik vervolgens de band weer een klein beetje doorspoel heb ik weer kleur. Totdat hij weer op een ander shot schiet. Nog een klein vraagje daarbij. Sommige banden zijn niet meer in goede staat. Zijn er manieren weer iets beter te repareren? Alvast bedankt voor alle tips, Albert van Veen
Link naar reactie
De videobanden zijn in slechte staat en de recorder vermoedelijk ook niet het meest recente... Door de overgang in beeld icm het slechte videosignaal raakt de capture driver van slag waardoor het beeld chroma(kleur) verliest dropped frames (frames die niet gecaptured worden ) kunnen ook het gevolg zijn. Het kan te wijden zijn aan slechte tracking, dergelijke oude recorders habben vaak een handmatige tracking instelling waarmee mogelijk eea te verbeteren is. verder zou een reinigings beurt van de koppen verbetering kunnen brengen maar een betamax reinigings tape zul je denk ik niet gauw vinden. dan wordt het dus met de hand reinigen en dat klusje is niet voor iedereen weggelegd, videokoppen zijn erg gevoelige en zo stuk. Een optie is om de recorder met een nieuwe schone tape gewoon te laten draaien voor een paar uur, meestal reinigd dat ook de koppen wel. Oude slechte tapes kun je iig wat verbeteren door de tape over te zetten in een nieuwe behuizing,vooral de zij geleiding van tapes verslijt waardoor de weergave onregelamtig kan worden, een nieuwe huis doet dan wonderen, tis een monikken klusje maar wel te doen met wat geduld. Verder zou je op markt plaats kunnen kijken naar een nieuwer-geavanceerder model vcr. Of je nu een lowbudget model of het allerduurste model tweede hands koopt; ze kosten allemaal een paar tientjes en de verbetering in weergave van een topmodel is meestal enorm. Zo staat er bv een SL-HF1000ES te koop, 1 van de beste beta recorders ooit gemaakt..... Moet wel een schoonmaakbeurt hebben maar dat is wel te overzien, een goede tv-service kan dat voor je doen. [url=http://www.marktplaats.nl/markt/video/vhsrecorders/22145.htm?ret=%2Fmarkt%2Fvideo%2Fvhsrecorders.htm%3Fg%3Dvideo%26u%3Dvhsrecorders%26js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av%3D%26oudei%3D0%26zoek%3Dbetamax%26filter_rubriek%3Dvhsrecorders%26postcode%3D%26distance%3D]link[/url] Je beeldkwaliteit zal daar vermoedelijk wel beter van worden. Info over de modellen: http://www.palsite.com/models.html Met wat fantasie herken je de nl modellen vaak wel terug in de amerikaanse/engelse modellen; SL-HF1000ES= bijna hetzelfde als SL-HF100. het geeft je iig een redelijk inzicht of een bepaald model tot de top range behoorde of niet. Natuurlijk kun je na je omzet werk de recorder ook weer verkopen,je kosten blijven zo beperkt tot het verschil tussen aankoop en verkoop en mogelijk een schoonmaak beurt waarvan je weer de nota kan overleggen bij verkoop. Maar op 100 eu aankoop kunnen de kosten natuurlijk nooit echt veel zijn. Ik heb zo voor 20eu een jaar lang de beschikking gehad over de beste V2000 recorder ooit gemaakt....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...