Ga naar inhoud

geopende doos bij aflevering


Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen vrijdag mn Plasma thuis bezorgd gekregen. Ik zag dat de doos geopend was, maar zocht hier verder niks achter. Nu ben ik bang dat ik een showroom model heb gekregen; kan ik hier nog iets aan doen, of sta ik niet sterk omdat ik de Plasma al geacceptered heb? Ook ontbrak er een bevestigingsschroef waaraan mn tv moest hangen :roll:
Link naar reactie
Ik heb het bij Its gekocht. Vrijdag avond afgeleverd, en zondag maar een mail gestuurd dat ik het eigenlijk niet zo leuk vond dat de doos al geopend was. En dat er iets ontbrak..... Wacht nu nog op antwoord van Its. Edit: was geen online bestelling, heb de TV gekocht in Rotterdam. Toen ik thuis kwam bleek dat het een andere TV was.......dat was wel een gesloten doos. Dus moest een week op de andere Tv wachten. Ik heb de verkoper nog expliciet gevraagd dat hij een gesloten doos zou afleveren. Dit bevestigde hij.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:80fb4f94f4]Bij welke beunhaas komt dit vandaan? Bij een online bestelling meteen terug dat ding, kan volgens de colportagewet binnen 8 dagen zonder opgave van reden![/quote:80fb4f94f4]Weet je zeker dat internetbestellingen onder de colportagewet valt? Kan best, maar ik was van mening dat colportage alleen huis-aan-huis verkopen waren.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Zo, 4 weken geleden weer iets mis (2e keer vanaf aankoop augustus 2005). Het bedrijf die de Plasma behoort te repareren, gaf aan dat het 3 tot 4 weken kan duren voordat een onderdeel geleverd kan worden. Ik heb de keuze, of hierop wachten, of de 42pf5320/10 krijgen. Ik gaf aan dat ik liever een ander toestel wil uitkiezen, maar het bedrijf zei, dat dit niet mogelijk is. Weten jullie, of zij kunnen zeggen: "of je neemt deze TV, of je wacht maar 4 weken". Hieronder een stukje van de mail: De kosten zijn € 0,00 (+/- 10%, Inclusief BTW). Inbegrepen zijn (EXCLUSIEF BTW): Apparaatkosten (€ 0,00), behandeling (€ 0,00), transport (€ 0,00) en huisbezoek (€ 0,00) De te verrichten werkzaamheden zijn: Voorstel omruilen voor een 42PF5320/10 gratis. [b:65260ac229]Gelieve binnen 8 dagen ons mede te delen of de omruiling wel of niet dient te worden uitgevoerd. Indien de omruiling niet behoeft te worden uitgevoerd wordt buiten de fabrieksgarantie € 75,00 onderzoekkosten in rekening gebracht. indien een huisbezoek heeft plaatsgevonden worden dan ook de transport/voorrijkosten in rekening gebracht. [/b:65260ac229] ---------- Vooral het vette stukje vind ik erg vreemd! Groet CANE
Link naar reactie
[quote:a7db32ea5f="CANE"]Ik gaf aan dat ik liever een ander toestel wil uitkiezen, maar het bedrijf zei, dat dit niet mogelijk is.[/quote:a7db32ea5f]Waarom niet dat andere (nieuwe?) toestel, als dat toestel wat je nu hebt al twee keer problemen gehad heeft? Is het geen goed alternatief? [url=http://www.centralpoint.nl/redir.cgi?page=index.html&what=fp.php&by=/ice.cgi?d_vend=Philips&d_word=42PF5320%2F10&ref=3]42PF5320/10 bij CentralPoint.nl[/url] [quote:a7db32ea5f="CANE"]weten jullie, of zij kunnen zeggen: "of je neemt deze TV, of je wacht maar 4 weken".[/quote:a7db32ea5f]Het zou in de garantievoorwaarden moeten staan hoe lang ze mogen doen over het verhelpen van een garantiegeval. [quote:a7db32ea5f="CANE"]Indien de omruiling niet behoeft te worden uitgevoerd wordt [b:a7db32ea5f]buiten[/b:a7db32ea5f] de fabrieksgarantie € 75,00 onderzoekkosten in rekening gebracht.[/quote:a7db32ea5f]Nou, dit speelt in ieder geval niet, omdat er dus nog fabrieksgarantie op zit. [quote:a7db32ea5f="CANE"]indien een huisbezoek heeft plaatsgevonden worden dan ook de transport/voorrijkosten in rekening gebracht.[/quote:a7db32ea5f]Ik denk dat ze bedoelen dat als geconstateerd wordt dat je zelf het probleem met de gebruikershandleiding in de hand had kunnen oplossen, ze voor niets op zijn komen draven. Dan is het gewoon eigen stommiteit geweest, dus gewoon voorrijdkosten betalen. Wanneer de garantieperiode verstreken is, is het sowieso voorrijdkosten betalen.
Link naar reactie
[quote:a725423f29="pcguy"]Je hebt garantie maar je moet wel betalen? Raar verhaal, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat voor een garantie je hebt. On-site, pick up and return of carry-in Bij de laatste is het logisch dat ze de voorrij kosten tellen. Bij de andere 2 niet, want daarbij zit het transport e.d. inbegrepen.[/quote:a725423f29] Ik heb de Plasma gekocht bij ITS,dus denk dat ik pick-up heb......
Link naar reactie
Dank je voor de heldere uitleg Obi, de PF5320 vind ik op zich een goed alternatief, maar vind het jammer dat mij die keuze opgedragen wordt. Het liefst krijg ik geheel de vrije keuze om ook bij een ander merk te kijken, maar dat gaat denk ik niet lukken bij ITS. Van die 75 euro, als ik het zo lees, kan het zijn dat dit een automatisch aangemaakt bericht is. Gaat dan voor mij denk ik niet op :roll: En ze hadden aangegeven dat het logic-board vervangen moest worden, gaat mij niet lukken met de handleiding :wink:
Link naar reactie
[quote:284144bde5="CANE"]Dank je voor de heldere uitleg Obi, de PF5320 vind ik op zich een goed alternatief, maar vind het jammer dat mij die keuze opgedragen wordt. Het liefst krijg ik geheel de vrije keuze om ook bij een ander merk te kijken, maar dat gaat denk ik niet lukken bij ITS.[/quote:284144bde5]Mja, de It's is ook helemaal niet verplicht om na de omruilperiode na aankoop (14 dagen of zo) een alternatief aan te bieden. Dat alternatief zal wel een voor hun lage kostprijs hebben, vandaar dat ze die aanbieden. En waarschijnlijk kan het ook alleen maar een Philips zijn, omdat It's de geleden 'schade' natuurlijk weer op Philips moet verhalen ... Misschien is het toch mogelijk dat je met een bepaalde bijbetaling toch een alternatief toestel uit kunt kiezen (als je dat zou willen tenminste, ik kan wel begrijpen dat je nu ziek bent van Philips)? In de garantievoorwaarden staat gewoon dat ze het probleem moeten verhelpen, daarbij zijn ze niet in gebreke als ze 3 tot 4 weken moeten wachten op een onderdeeltje van Philips. [quote:284144bde5="CANE"]Van die 75 euro, als ik het zo lees, kan het zijn dat dit een automatisch aangemaakt bericht is. Gaat dan voor mij denk ik niet op :roll:[/quote:284144bde5]Ik weet wel zeker van niet. 8) [quote:284144bde5="CANE"]In ze hadden aangegeven dat het logic-board vervangen moest worden, gaat mij niet lukken met de handleiding :wink:[/quote:284144bde5]Denk 't ook niet. :D
Link naar reactie
Ik heb aangegeven dat ik een andere Plasma wil. Mijn voorkeur heeft de 42pf9966/10. Daar moet ik wel dik op bijbetalen, maar dan haal ik (hopelijk) wel een betere Plasma in huis. Mocht ik ook de keuze hebben uit andere merken, dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor Hitachi of Pioneer. Eerst maar ff de reactie van Its afwachten....
Link naar reactie
De vette text verteld je : als je de tv omruilt voor een ander dan is daarmee de kous af, ga je niet in op het inruilvoorstel dan zullen je 75 eu "onderzoeks kosten" in rekening gebracht worden met daarbovenop evt nog de transport/voorrijkosten van het aan jouw gepleegde huisbezoek. Men chanteerd jouw tot een bepaalde keuze met middelen die ze niet hard kunnen maken. Ze willen kennelijk erg graag dat je het apparaat inruild voor een ander type. Het is niet uit te sluiten dat ze een deal met de fabriek gesloten hebben omdat het een hele serie apparaten betreft die slecht is. In zo'n geval worden vaak door de fabriek de apparaten kostenloos omgeruild en de verkoopfirma mag per geval een X bedrag aan kosten declareren voor de gemaakte kosten, het kost ze in dat geval dus helemaal niets of erg weinig. Laat je repareren dan wordt het een normaal garantie geval en kan de verkoopfirma de door hun gemaakte kosten nergens verhalen behalve bij jou.... De ware aard van de dozenschuiver komt dan boven; spul verkopen is leuk maar garantie verlenen kost geld en doen ze liever niet of alleen op jouw kosten, althans; dat proberen ze... Die 75 eu "onderzoeks kosten" moet je NIET betalen, dat is gewoon chantage, je hebt garantie en betaald dat bedrag gewoon niet. De transport kosten die je zou moeten betalen zijn discutabel; het hangt er van af onder welke voorwaarden men bij jou thuis is geweest; als men zelf heeft aangeboden om kostenloos langs te komen om het euvel te verhelpen, vervolgens heeft geconstateerd dat men niet onsite kon repareren en daarom het apparaat heeft meegenomen dan hebben ze gewoon pech; ze hadden dan jou ter plekke moeten mededelen dat er aan dat transport kosten verbonden zijn en ze hadden je dan de keuze moeten geven om zelf het apparaat naar de firma te retourneren. Overigens; stop met bellen als ze lastig doen en schrijf uitsluitend aangetekent en dreig alleen als je ook bereid bent om datgene te doen waarmee je dreigt, anders sta je voor lul als je bluf geroepen wordt. Een andere tv klinkt mij overigens als een goed te overwegen aanbod; ik zou dat vod al niet meer terug willen hebben. De keuze van het vervangende apparaat is voor de garantieverlener, het zou wel een gelijkwaardig apparaat moeten zijn en ik zou zelf goed uitzoeken of dat idd wel het geval is. Je dient daarvoor uitvoerig de technische specs te vergelijken en niet naar de prijs te kijken, de prijs van een elektronisch apparaat is nu eenmaal geen absoluut vast gegeven. Als jij een tv voor 1000 eu bij de its hebt gekocht en je krijgt er een tv van 1000 eu LIJSTPRIJS voor terug dan ga je dik het schip in.
Link naar reactie
Dank voor je uitgebreide uitleg! Ik heb zojuist een mail gehad van ITS Consumentenbelangen. Volgen hen heb ik dus wel de keuze om een PHILIPS plasma/LCD uit te kiezen. De pf5320 die zij hebben voorgesteld, vind ik zelf niet erg mooi. Ik vind bijvoorbeelde de 42pf9966/10 42pf9967 erg mooi. Maar deze zijn ook minimaal 1000 euro duurder. Ik heb hun gevraagd een mooie prijs te maken, zeker na de ellende met de 107fp4. Ben dus benieuwd wat dat gaat worden. Mocht dit toch een stuk duurder uitvallen, dan hoop ik dat ik een ander merk zou mogen uitzoeken, maar daar zullen ze wel moeilijk over doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...