Ga naar inhoud

mp3 - geluidsvervorming


Aanbevolen berichten

ik neem aan dat je niet de samplerate, maar de bitrate bedoeld zoals interficior al zei. Je gebruikt toevallig geen equalizer? Anders moet je zoals interficior al zei je volumes iets omlaag brengen. Ik weet niet hoe je het afspeelt (speakers op je geluidskaart, over stereo, over home-cinema setje). Maar zorg ervoor dat je nergens je volume helemaal op maximaal zet, je kan beter alles goed verdelen. Is bijvoorbeeld beetje dom als ik in iTunes het volume op max zet en bij volumeregeling wave en volumeregeling ook op max zet en dan vervolgens m'n stereo maar op 1 zet. Dan ben ik alleen maar onnodig m'n geluidskaart aan het belasten en ik creëer daarmee ook een hoop ruis/storing.
Link naar reactie
Mijn onboard-geluidschip is aangesloten op een simpele stereo(waar ik geen equalizer gebruik) Ik heb de volumes ook softwarematig stiller gezet, alhoewel ik vond dat ze niet hoog stonden. Nu hoor ik bijna niets meer door mijn stereo, dus ook geen vervorming :) , tenzij ik het ongelofelijk luid zet op m'n stereo. Kan het ook niet zijn dat die mp3's, slecht ?geripped? (ik ken niet veel van dit jargon, ik bedoel het omzetten van CD's naar mp3's) zijn? (MB= A7V266) (Oh, ja het zal wel de bitrate zijn dat ik bedoelde) i know nothing :roll:
Link naar reactie
zou kunnen dat het dan toch aan de mp3's ligt, heb je die mp3'tjes zelf geripped of ergens gedownload? Indien je ze zelf geripped hebt: met welk programma? Zet in ieder geval maar die VBR uit, dan kan dat in ieder geval niet het probleem zijn. Stel maar een vaste opname bitrate van iets van 192kbps of hoger in. Kijk ook eens of de CD niet te hard is opgenomen, dat kan ook heel veel uitmaken. heb zelf ook wel eens stuk of 10 CD's geripped naar mp3 allemaal met dezelfde instellingen en sommige klonken voor geen meter. Omdat het volume van de MP3 eigenlijk te hoog is voor het programma. Kijk daarom eens of je in het programma dat je gebruikt om te rippen het volume lager kan zetten (het volume voor het rippen natuurlijk). En je volumesettings hoeven niet allemaal op 10% ofzo te staan als ze allemaal op iets van 80% staan is het prima, je moet natuurlijk nog wel iets kunnen horen.:wink: Hoe is overigens de verbinding tussen de pc en de stereo? lange goedkope kabel? hoe heb je je pc eigenlijk op je stereo aangesloten?
Link naar reactie
[quote:474d4aac97="kid jansen"]hoe is overigens de verbinding tussen de pc en de stereo? lange goedkope kabel? hoe heb je je pc eigenlijk op je stereo aangesloten?[/quote:474d4aac97] Andere klinken wel goed? Dan lijkt me de verbinding sterk, oversturen kan ook maar dan zijn die nummers die slecht zijn ook veel harder als andere. Het lijken me dus gewoon rotte mp3's....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...