Ga naar inhoud

ondertiteling divx film op dvd/divx speler (standalone)


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb sinds kort een dvd speler aangeschaft die ook divx formaten ondersteund. de films werken prima, alleen wil ik er nu nog ondertiteling bij hebben, die kan namelijk niet geselecteerd worden vanuit de dvd speler. het gaat hier om de sub bestanden srt. etc. als iemand hier ervaring mee hoor ik het graag, groet Cool.
Link naar reactie
[quote:95f50bd170="JBS"]Hij speelt het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie?[/quote:95f50bd170] [quote:95f50bd170="Coolio"]ja bestandsnamen zijn hetzelfde en nog doet wil het niet werken. groet.[/quote:95f50bd170] is lezen zo moeilijk? de bestandsnamen moeten dus [b:95f50bd170]niet[/b:95f50bd170] hetzelfde zijn, voeg anders aan de bestandsnaam van de subtitles 'subt' ofzo toe, dan is ook meteen duidelijk voor je dat dat de subtitles zijn.
Link naar reactie
\\offtopic: sorry, fout van mij, interpretatiefoutje. Ik dacht zelf dat ze niet gelijk moesten zijn. En die zin van jou klopt dan niet helemaal, want jij zegt dat hij het niet afspeelt als de bestandsnaam en de ondertiteling dezelfde bestandsnaam hebben behalve de extensie, kijk zelf maar: Hij speelt het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie? Wat jij denk ik bedoelt is: Hij speelt het [b:3e902e03c7]niet[/b:3e902e03c7] af als de bestandsnaam van de film en de ondertiteling [b:3e902e03c7]niet[/b:3e902e03c7] exact gelijk zijn, behalve de extensie. of Hij speelt het alleen af als de bestandsnaam van de film en de ondertiteling gelijk zijn op de extensie na.
Link naar reactie
[quote:23087d4819="kid jansen"]En die zin van jou klopt dan niet helemaal, want jij zegt dat hij het niet afspeelt als de bestandsnaam en de ondertiteling dezelfde bestandsnaam hebben behalve de extensie[/quote:23087d4819]Ik bedoelde met die zin: Wordt de ondertiteling ook niet afgespeeld als de bestandsnamen gelijk zijn behalve de extensie? Naja, het is zondag ;) Nu weer on-topic :P
Link naar reactie
[quote:5ec35b8067="kid jansen"]\\offtopic: sorry, fout van mij, interpretatiefoutje. Ik dacht zelf dat ze niet gelijk moesten zijn. En die zin van jou klopt dan niet helemaal, want jij zegt dat hij het niet afspeelt als de bestandsnaam en de ondertiteling dezelfde bestandsnaam hebben behalve de extensie, kijk zelf maar: Hij speelt het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie? Wat jij denk ik bedoelt is: Hij speelt het [b:5ec35b8067]niet[/b:5ec35b8067] af als de bestandsnaam van de film en de ondertiteling [b:5ec35b8067]niet[/b:5ec35b8067] exact gelijk zijn, behalve de extensie. of Hij speelt het alleen af als de bestandsnaam van de film en de ondertiteling gelijk zijn op de extensie na.[/quote:5ec35b8067] Het klopt wel. Hij stelde namelijk een vraag: " Speelt hij het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie? (Dat zou namelijk wel moeten.) "
Link naar reactie
[quote:67632773ae="ludere"]Het klopt wel. Hij stelde namelijk een vraag: " Speelt hij het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie? (Dat zou namelijk wel moeten.) "[/quote:67632773ae]Kijk, jij snapt 't! Brabanders onder elkaar :wink: Discussie over mij zin gesloten :roll:
Link naar reactie
[quote:0e17858574="Coolio"]uhmm type speler Time DS-5110.[/quote:0e17858574]Staat in de handleiding wel dat ie ook MPEG4-subtitles ondersteunt? In de specs zie ik dat er niet expliciet bij staan ... Anders ff navragen hoe of wat bij de Support-afdeling van deze gasten: http://www.everyplaza.nl/InformationList.aspx TIME DS-5110 DVD Player ************************************ With the DS-5110 DVD player you experience films and concerts at home as if you were in the cinema or in the theatre. This good looking DVD player with round LCD display gives a lifelike picture quality and is easy to operate. Ultra Slim DVD player Plays practically any format LCD Display 5.1 channel Supports MP4 format Product Details Product Number DVDTIM0006 EAN 13 Code 8717438340487 Design Super Slimline Compatibility Fully compatible with DVD / DVD-R / DVD-RW / SVCD / VCD / MP3 / CD / CD-R / CD-RW / CD-G / HDCD / Kodak picture / JPEG Video system NTSC and PAL Special functions Supports MP4 format with a max. resolution 720x576 Audio Build-in Dolby AC-3 sound decoder and 5.1 channel sound track output Output S-video / Y,Cb,Cr high resolution terminal output, optical and coaxial digital output, 5.1 channel sound track output / scart connector and YUV Functions Multi-angle / multi-subtitle / multi-language / free region setting and zoom function Aspect ratio 4:3 / 16:9 Power supply Universal power supply AC 90V-250V 50/60Hz Product height 43 mm Colour Silver Included accessories Remote control with AAA battery / user manual / AV cables Warranty 2 years [img:0e17858574]http://www.virtualmarket.ifa-berlin.de/o_pics/64/11/111949561400988/112074625416204.jpeg[/img:0e17858574]
Link naar reactie
[quote:f88540db77="Coolio"]hoi, ja ik kan wel lezen (kid jansen :x ) uhmm type speler Time DS-5110. ik hoop dat het lukt. ik heb de bestandnaam en de subs allemaal dezelfde naam gegeven en nee het werkt nog steeds niet. groeten cool.[/quote:f88540db77] blijkbaar ben je er dan toch niet heel erg goed in, anders had je dit wel gelezen: [quote:f88540db77="kid jansen"]\\offtopic: sorry, fout van mij, interpretatiefoutje. Ik dacht zelf dat ze niet gelijk moesten zijn. En die zin van jou klopt dan niet helemaal, want jij zegt dat hij het niet afspeelt als de bestandsnaam en de ondertiteling dezelfde bestandsnaam hebben behalve de extensie, kijk zelf maar: Hij speelt het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie? Wat jij denk ik bedoelt is: Hij speelt het [b:f88540db77]niet[/b:f88540db77] af als de bestandsnaam van de film en de ondertiteling [b:f88540db77]niet[/b:f88540db77] exact gelijk zijn, behalve de extensie. of Hij speelt het alleen af als de bestandsnaam van de film en de ondertiteling gelijk zijn op de extensie na.[/quote:f88540db77] [quote:f88540db77="JBS"][quote:f88540db77="ludere"]Het klopt wel. Hij stelde namelijk een vraag: " Speelt hij het niet af als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie? (Dat zou namelijk wel moeten.) "[/quote:f88540db77]Kijk, jij snapt 't! Brabanders onder elkaar :wink: Discussie over mij zin gesloten :roll:[/quote:f88540db77] bij deze weer geopend :lol: :lol: :lol: just kidding het zal wel aan mij liggen dat ik jullie niet begrijp of zinnen anders interpreteer, denk dat het geen slecht idee is als ik hier nu maar mee op hou voordat iedereen pissid op mij is (als dat niet al zo is).
Link naar reactie
[quote:c401217e61]bij deze weer geopend just kidding het zal wel aan mij liggen dat ik jullie niet begrijp of zinnen anders interpreteer, denk dat het geen slecht idee is als ik hier nu maar mee op hou voordat iedereen pissid op mij is (als dat niet al zo is).[/quote:c401217e61] Zo moeilijk is het toch niet? FF concentreren :wink: : Vergelijk het hiermee: A zou een hoge 3d-mark score moeten hebben. Door een probleem heeft hij echter een lage score. B vraagt: "[b:c401217e61]Heb je geen hoge score?[/b:c401217e61] Hmm...vreemd, je zou eigenlijk een hoge score moeten hebben!" Maar in plaats van "Heb je geen hoge score?" vraagt hij: "Je hebt geen hoge score?" VERTALING: A heeft een DVD-speler die ondertiteling zou moeten afspelen, als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn, behalve de extensie. Door een probleem wordt de ondertiteling echter niet afgespeeld. B vraagt: "[b:c401217e61]Speelt hij de ondertitels niet af[/b:c401217e61], als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn, behalve de extensie? Hmm...vreemd! Maar in plaats van "[u:c401217e61]Speelt hij de ondertitels niet af[/u:c401217e61], als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie?" vraagt hij: "[u:c401217e61]Hij speelt de ondertitels niet af[/u:c401217e61], als de bestandsnaam van de film en ondertiteling exact gelijk zijn behalve de extensie?" Het is dus een [u:c401217e61]vraag[/u:c401217e61] en geen [u:c401217e61]bewering[/u:c401217e61]. Hoop dat je het nu snapt :wink:
Link naar reactie
Vage boel. Misschien is dit een idee: Zo doe ik het --> Ik gebruik helemáál geen cds meer, alleen dvds. Nu brand ik een zooi films op dvd, allen in een aparte folder, of allen in dezelfde folder. De ondertitels, ALS ik die erbij heb, brand ik in de betreffende folder erbij. Ik zorg er wel voor dat dit [b:bbfc4f26e0].srt[/b:bbfc4f26e0] bestanden zijn, anders leest een dvd/xvid player ze niet. Het kan ook het merk zijn. Ikzelf heb een [b:bbfc4f26e0]Philips Matchline III[/b:bbfc4f26e0] xvid player, die op zijn beurt past bij mijn [b:bbfc4f26e0]Philips Matchline III[/b:bbfc4f26e0] TV. De prijs maakt ook veel uit hoor. Ik weet niet wat jij ervoor betaald hebt, maar mijne was iets van 150 euro. Prijs maakt wel degelijk wat uit. Een xvidplayer van 30 eurie kan meestal wel degelijk minder dingen aan dan een wat duurdere. Maar goed, probeer eerst mijn optie eens.
Link naar reactie
[quote:a6400633b4="Coolio"]ik denk dat het wel aan mijn dvd speler zal liggen, was namelijk niet zon duur ding, dus vandaar.[/quote:a6400633b4]Denk 't ook: in de specificaties moet vermeld zijn of het apparaat DivX subs ondersteunt. Anders is het maar een gok of ie het doet of niet. De Cyberhome CH-DVD 401 van 39 euro bij de Mediamarkt doet het toevallig wel, zonder dat het vermeld is in de specs, maar dat terzijde ... :wink:
Link naar reactie
Misschien mag ik eens aansluiten met een vraag. De LIDL heeft voor donderdag een DVD-HDD 120Gb recorder in de aanbieding voor 349 euro. Allereerst de vraag of dit iets kan zijn. Ik wil daarmee mijn videobanden op dvd gaan zetten. Dat is één! Maar ook de vele gedownloade films (avi, videofragmenten enz.) op mijn HD van de pc die bijna helemaal vol zit. Daar zitten ook .srt bestanden bij; de ondertitels. kan iemand mij uitleggen of en hoe zo'n recorder dat probleemloos allemaal opneemt op dvd (incl. conversie). Kan ik die daarna in mijn standalone dvd-speler afdraaien, compleet met ondertiteling?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...