Ga naar inhoud

vraag over de SB audigy 2 ZS notebook


Aanbevolen berichten

ik heb een vraag over de audigy 2 zs notebook, namelijk heeft deze gewoon een stereo ingang of line-in zoals die ook wel wordt genoemd? op de creative website staat namelijk dit: Recordings * Record your own music and audio samples in richer, cleaner 24-bit audio quality with high-fidelity 24-bit/96kHz inputs. * Create professional quality music anywhere with ASIO 2.0 support, SoundFont® support, and hardware audio. en dit: Recording: 24-bit Analog-to-Digital conversion of stereo analog inputs at 96 kHz sample rate op tweakers vind ik echter dit: Op het kaartje bevinden zich twee 3,5mm jack-aansluitingen voor een stereokoptelefoon en een microfoon en een speciale aansluiting voor extra speakers. De koptelefoon- en microfoonaansluitingen worden ook gebruikt om digitale 5.1- of 7.1-apparatuur aan te sluiten. de laptop waar hij voor gebruikt gaat worden heeft van zichzelf gewoon onboard AC'97 geluid en een microfoon en line out aansluiting. Nou moet er met die laptop ook stereogeluid opgenomen worden en er moet een beetje redelijk geluid uitkomen voor over de home cinema set. Nou lijkt mij het met het uitkomende geluid wel goed te zitten, maar hoe zit het dus met de line-in? is de microfoon aansluiting zoals tweakers dat zegt gewoon stereo?
Link naar reactie
Ik citeer van de creative site: [quote:6cc7044a5a]Aansluitmogelijkheden Audio-ingangen Multifunctionele ingang, geschikt voor analoge line-level invoer, mono microfooninvoer, of optische SPDIF, voor aansluitingen van 3.50 mm Aansluitingen voor de luidsprekerdockingkabel Audio-uitgangen Multifunctionele uitgang, geschikt voor stereohoofdtelefoon of optische SPDIF-uitgang voor aansluitingen van 3.50 mm Audigy 2-luidsprekerdockingkabel Lijnuitgang 1: Uitvoer linksvoor en rechtsvoor via een stereomini-jack van 3.50 mm Lijnuitgang 2: Uitvoer linksachter, rechtsachter en rechterzijkant via een 4-polige mini-jack van 3.50 mm Lijnuitgang 3: Uitgang centraal, subwoofer en linkerzijkant via een 4-polige mini-jack van 3.50 mm.[/quote:6cc7044a5a]Maw, de ingang is zowel mono microfoon als stereo line-in kennelijk. Ook de uitgang heeft meerdere opties en met een speciale kabel is ook een surroundsetje aan te sluiten. [Edit] Bovenstaande gaat over de PCMCIA versie. Er is ook een Audigy 2 NX, een usb geluidskaart. Deze heeft wel een losse line-in en losse microfoon: [quote:6cc7044a5a]Aansluitingen en bedieningselementen USB-aansluiting Lijningang Microfooningang Optische S/PDIF-ingang Lijnuitgang (voor/achter/midden/subwoofer) Lijn-/hoofdtelefoonuitgang (zijkant) Optische S/PDIF-uitgang Bediening: Analoge volumeregeling voor hoofdtelefoon Volumeregeling voor microfoon Indicatoren Voedingslampje (LED) en Dolby-lampje (LED)[/quote:6cc7044a5a]
Link naar reactie
OK, bedankt. ik dacht al dat het ook stereo was, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. De Audigy 2 NX, ben ik nu aan het bekijken, lijkt mij ook wel een mooie oplossing en is iets goedkoper te krijgen van de Audigy 2 NX heb ik ook nog wel een mooie [url=http://atlas.csbnet.se/livecenter/showpage.php?id=47]review[/url] gelezen, dus dat wordt nog wel ff denken wat het gaat worden.
Link naar reactie
ik ben nog steeds lekker aan het lezen en ben er nog niet uit (wat niet heel raar is in de tijd die nu inmiddels verstreken is), maar ik heb wel nog een vraag: werkt de onboard audio nog wel wanneer de audigy 2 ZS notebook / NX [b:87958cbc1f]niet[/b:87958cbc1f] is aangesloten. allebei deze kaarten zijn namelijk wel mobiel maar het home cinema setje en alle andere audio apparatuur hier niet echt. dus als de laptop niet wordt gebruikt voor die apparatuur en dus ook zonder een van die kaarten moet de onboard audio (zowel de aansluitingen op de laptop als de onboard speakers) gewoon werken, is dit ook het geval?
Link naar reactie
OK, helemaal top. Ik denk overigens dat het de audigy 2 zs notebook wordt, want die had volgens de reviews minder last van hoge systeembelasting, is lekker compact en heeft betere geluidskwaliteit en mogelijkheden/functies volgens de [url=http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=204&product=10769&nav=5]creative comparison chart[/url]. hij heeft alleen minder aansluitingen, maar dat maakt voor de rest niet heel veel uit. er zitten een line-in en een line-out aansluiting op, en beiden zijn bruikbaar voor hoge kwaliteit audio en dat is dus precies wat er nodig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...