Ga naar inhoud

RGB- en andere aansluitingensplitter


Aanbevolen berichten

Mijn plasmascherm en av-apparatuur worden gescheiden door een open haard. Achter die gemetselde open haard ligt een gemetselde pvc-buis met een doorsnede van 5 cm waar alle kabels doorheen gaan. Daar kan niets meer bij! Echter, ik wil toch nog meer apparatuur aanschaffen (dvd-recorder, dvix-speler enz) maar extra kabels naar het plasmascherm of de kabelantenne kunnen er niet meer doorheen. Nu is de dvd-speler met RGB-kabels aangesloten op het plasmascherm. De videorecorder is met een SVHS-kabel aangesloten op het plasmascherm en ontvangt de coax-antennekabel. Vandaar gaat hij door de buis naar het plasmascherm. De receiver ontvangt de coax-antenne voor de radio. Bestaat er een soort splitter (eventueel met versterker) van waaruit ik nieuwe apparatuur (dvd-recorder/divx-speler enz) aan die ene kant allemaal met de bestaande apparatuur kan verbinden? Dus met RGB, kabelantenne (scart hoeft niet want die gebruik ik niet) SVHS enz. Natuurlijk met behoud van de huidige kwaliteit. Alvast bedankt voor je reactie! :wink:
Link naar reactie
je kunt natuurlijk ook overwegen de dvd-speler weg te halen, als je de divx speler en/of dvd-recorder aansluit. Weinig noodzaak drie apparaten te hebben die hetzelfde kunnen, namelijk dvd's afspelen. Met een scart kabel was het misschien wel eenvoudiger geweest, daar kun je met een adapter meerdere apparaten op aansluiten.
Link naar reactie
[quote:878ba2c7f6="theplayer1"]Echter, ik wil toch nog meer apparatuur aanschaffen (dvd-recorder, dvix-speler enz) maar extra kabels naar het plasmascherm of de kabelantenne kunnen er niet meer doorheen. Nu is de dvd-speler met RGB-kabels aangesloten op het plasmascherm. De videorecorder is met een SVHS-kabel aangesloten op het plasmascherm en ontvangt de coax-antennekabel. Vandaar gaat hij door de buis naar het plasmascherm. De receiver ontvangt de coax-antenne voor de radio.[/quote:878ba2c7f6]Hmm, zoals je het omschrijft, nee, volgens mij niet. Ik zou zelf eens goed gaan nadenken of je het wel zo handig hebt opgelost. Ik zal je een paar hints geven: - Waarom meerdere coaxkabels. In theorie kan het zelfs eentje minder! Radio/TV zou je tot aan de AV apparatuur kunnen combineren. De doos die nu in de muur zit kan bij de AV apparatuur geplaatst worden. Dan kan je de hele zooi voor het TV signaal, zover dat nodig is, gewoon doorlussen. De retour TV, die ligt er denk ik al. Die kan je gewoon blijven gebruiken. - Op zich kan je voor de coax kabels nog dunne kabels overwegen. Iets minder kwaliteit, maar met die lengte zou er geen kwaliteitsverschil zichtbaar mogen zijn. - Zoals Gerben stelt, neem 1 dvd speler. Ook zijn goede videokabels niet altijd hardstikke dik. Die connector aan de kabel is dat wel ... - Ik vermoed dat je ook nog luidsprekersnoeren hebt liggen? Daarmee is wel het een en ander mogelijk, tenzij je een alles-in-1 apparaat hebt. Je kan losse versterkers per luidspreker overwegen of slim gekozen apparatuur. - Oh ja, die open haard, verwarmt die de leiding niet teveel. Bij mijn ouders ligt er ook zo soort leiding voor alleen een luidsprekersnoer. Dat snoer is toch wel wat verkleurd door de warmte van de kachel. Dat werd zichtbaar toen die eventjes losgemaakt moest worden. - Zelf heb ik een 5.1 receiver met FM ontvanger. Dat werkt voor mij erg praktisch. Ik kan een aantal video apparaten aansluiten en doorschakelen. Dat scheelt me een boel snoeren. - Je kan overwegen om de dvd recorder dichterbij de TV te plaatsen.
Link naar reactie
je kan ook gewoon je openhaard wegbreken of er een gat bijboren met een diamantboormachine met meerdere verlengstukken :D lijkt me niet echt goed voor je kabels als die zo heet worden, en je hebt verloren vermogen want metalen reageren vaak als ptc op warmte, dus hogere weerstand. Is sowieso al geen goed idee om een buis met 5cm diameter vol te proppen met kabels maar goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...