Ga naar inhoud

dvd werkt niet in media player


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met een probleem, Ik kan geen dvd's afspelen in Windows MEdia Player, want hij zegt dat hij geen dvd decoder heeft. Nu heb ik zitten googlen, en kwma ik terecht dat ik WINDVD moest downloaden. Maar hiervoor moet je betalen? Of een trial versie... ZIjn er geen andere opties, zodat ik niks hoef te betalen maar dat ik wel een dvd op me pc kan bekijken? Hopleijk hebben jullie een oplossing? Alvast bedankt. Groetjes, Markievh :(
Link naar reactie
[quote:bccc671a5d="Vunce"]Met Mediaplayer10 kun je toch gewoon DVD's afspelen? Kijk eens op de Windows update site.[/quote:bccc671a5d]Voor zover ik weet kan dat alleen als je ook een dvd afspeel programma met de nodige codecs hebt geinstalleerd. Hier werkt het ook in wmp, maar pas sinds ik powerdvd heb geinstalleerd. (ik heb btw wmp 9)
Link naar reactie
Mpeg2 codering (maken) en decodering(bekijken) is gebonden aan een licentie en dus kosten, er is geen freeware oplossing voor. De codec pakketen welke een mpeg2 decoder bevatten is of diefstal of een legale poging (via het publiceren van broncode als "les-stof ") welke van dusdanige beroerde kwaliteit is dat het alleen maar af te raden is om dergelijke codec packs te installeren. Een betere oplossing; ga je lokale pc-handelaar (en) af en vraag om een oem versie van powerdvd, dat zou niet meer dan 5-10 eu hoeven te kosten. Probleem: "officieel" mag een dergelijk pakket alleen bij een dvd-speler/brander of compleet systeem worden verkocht en dus zal niet iedere pc handelaar daar aan willen meewerken. Mediaplayer evenals alle andere directshow players kunnen standaart geen dvd of mpeg2 afspelen.
Link naar reactie
[quote:6eec002987="Pceetje"]Download een trail versie bij Ulead http://www.ulead.com/download/trial.htm http://www.ulead.com/dmf/runme.htm Heb je meteen een DVD player gratis erbij[/quote:6eec002987] Ja dt is een trail versie, Maar dan kan ik maar 30 dagen ofzo een dvd kijken.. Iemand nog andere opties? Ik heb wel Pro DVD op me laptop staan. Hoe kan ik die dan op mijn gewone pc krijgen?
Link naar reactie
[quote:7f5988981b]Ja dt is een trail versie, Maar dan kan ik maar 30 dagen ofzo een dvd kijken.. Iemand nog andere opties? Ik heb wel Pro DVD op me laptop staan. Hoe kan ik die dan op mijn gewone pc krijgen?[/quote:7f5988981b]Nadat je die trial (trail is een (wandel)pad) versie hebt geinstalleerd zou Mediaplayer ze dus ook moeten kunnen afspelen. En anders koop je toch zo'n pakket?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...