Ga naar inhoud

van normale audio cd naar dts cd


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar software om via de pc een normale audio cd te converteren naar een dts (audio) cd. Ik weet dat er een programma is dat van dvd naar dts cd omzet, en dat er ook een versie is die van cd naar dts cd omzet, maar laatst genoemde kan dit alleen als je de originele opnamen hebt en deze als multitrack kan invoegen. Ik zoek dus iets dat stereo cd`s omzet naar dts meerkanaals (zal quasi zijn, maar da`s o.k.). Ik heb kortgeleden een dts cd gedownload (had iemand zelf gemaakt) van Jon Anderson`s Olias of Sunhillow, en ik weet dat daar alleen een stereo cd van te koop is! Ik heb dit persoon niet kunnen achterhalen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik kan het niet anders uitleggen dan dit. Maar daar weet iemand van jullie vast wel raad mee! :P
Link naar reactie
Ik vraag me af waarom zou je het doen. Een beetje redelijke home cinema set kan een cd zelf al meerkanaals uitsturen. En op je pc precies hetzelfde. Muziek naar hogere kwaliteit brengen kost alleen maar extra overbodige ruimte. En de kwaliteit wordt niet beter hoor. Een gammofoonplaat krijg je ook niet naar cd kwaliteit.
Link naar reactie
Ik heb zelf de stereo audio cd van Jon Anderson`s Olias of Sunhillow, en heb na het beluisteren van deze cd in alle meerkanaals standen van mijn a/v receiver, niet het effect verkregen die ik heb gehoord op de dts versie van deze cd! Ik werk zelf in de hifi wereld, dus die standen op een a/v receiver werken wel ruimtelijk, maar zijn echt iets geheel anders dan een dts spoor (ook al is het een quasi dts spoor). Het zal zeker verschillen per cd of het effect merkbaar is, maar bij bovengenoemde cd is het echt hoorbaar!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...