Ga naar inhoud

Soundmax Audio controller


Aanbevolen berichten

Hardware of Software? Ik heb een probleem met installeren van Soundmax Integrated Digital Audio. Het moederboard is een Asus P4C800-E-DeLuxe en ik gebruik "sound On Board". Ik werk met WXP-Pro SP2 en up-to-date tot 14 juli 2005. En met W2000-Pro, ook helemaal up-to-date. Installeren van Soundmax 1985WDM_3630 levert onder W2000 geen problemen op, maar onder XP lukt het niet. Na de installatie en de reboot krijg ik de foutmelding "DSndUP error" ---- No ADI Codec driver is installed. In Apparatenbeheer staat de Multimedia Audio Controller vermeld met een gele uitroepteken. Handmatig bijwerken via de INF-file smwdm4c5.inf geeft: "Er is een probleem met de installatie van deze hardware". Wie weet, hoe ik dit oplos? Groetjes, Marcel
Link naar reactie
Kan je deze drivers proberen: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/adi/1985/1985WDM_3630.zip Dit zijn de nieuwste van de Asus site. Als je dat nog niet gedaan hebt, ook van tevoren de Intel Chipset drivers installeren: [url=http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/confirm.aspx?ftpDown=ftp://aiedownload.intel.com/df-support/9026/a08/infinst_autol.exe&agr=N&ProductID=1043&DwnldId=9026&strOSs=All&OSFullName=All%20Operating%20Systems&lang=eng]Klik![/url]
Link naar reactie
Trek voor de aardigheid eens alle audio stekkers eruit? Heb je al de applicatie software van de cd geinstalleerd? Als je alleen de driver installeert mis je nog steeds de soundmax applicatie welke de geluidspoorten configureerd. Koop een Soundblaster live(kost je 20 piek), ben je van alle narigheid(instabiel,cpu pieken) af en je hebt beter geluid, heb ik ook gedaan....
Link naar reactie
Hi Comp-Freak, Toch even naar je Intel-link gegaan en utility gedownload. En gedraaid. Helaas is het probleem niet opgelost. Dus als je nog suggesties hebt graag. Hoi Rwilligen, Ik heb alles volledig van de bijgeleverde CD geinstalleerd. En wat anders kopen kan altijd natuurlijk, maar dit zou toch moeten werken. Onder W2K geen problemen!!!! Groetjes, Marcel
Link naar reactie
Hoi Alle Meedenkers, Ik heb XP helemaal opnieuw geïnstalleerd en na het draaien van de Intel Chipset SW Inst.Util (V7.2.1.1003 (had ik trouwens bij vorige XP-install ook gedaan)) en install van ATI Adapter driver en IIyama monitor driver meteen met Soundmax 3630 aan de gang gegaan (dit had ik bij de vorige XP-install in een veel later stadium gedaan) en zie, of beter hoor, ik heb geluid. Ik snap er geen hout van, maar het schijnt dus met de volgorde te maken te hebben. Voor mij onbegrijpelijk, maar ja. Allemaal hartstikke bedankt voor al jullie hulp om te proberen dit probleem voor mij op te lossen. !!!!!!!!!!!!!KLASSE!!!!!!!!!!!!!!!!! Groetjes, Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...