Ga naar inhoud

MKV files afspelen in VLC


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar ik vraag hem toch maar even in de hoop er een kort maar duidelijk antwoord op te krijgen. Ik probeer een MKV bestand(film) af te spelen met VLC. Nu staat VLC er om bekend gewoon alles te kunnen afspelen maar toch met dit file type niet. Nu krijg ik wel geluid maar geen beeld. Iemand een oplossing? Alvast bedankt. :wink:
Link naar reactie
Met alleen de mkv codec ben je er niet altijd. Om 1 of andere merkwaardige reden zijn er hele horden mensen die Real codering in mkv files stoppen, het kan want mkv ondersteund alles maar de zo ontstane files zijn een nachtmerrie om af te spelen want je moet op zoek naar de juiste combinatie splitter en Real alternative codec. De wijsheid dat het installeren van alleen Real player genoeg zou zijn is helaas niet waar en dat weet ik uit eigen ervaring... http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=124806&highlight=matroshka Overigens: als je wilt weten waarmee een mkv gecodeerd is dan kun je dat bekijken met een hexlezer zoals degene die in vdub is ingebouwd, ergens rond adres 1000 staat wat er in de mkv container zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...