Ga naar inhoud

Nieuwe mp3speler; Ipod of niet?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een tijd geleden een Creative Muvo2, met 1,5 gb hdd gekocht. Die ging stuk en ik kreeg onder garantie een nieuwe. Echter, deze is nu ook stuk, en weer krijg ik een nieuwe onder garantie. Maar, zoals je kunt begrijpen wil ik er vanaf. Ik zet hem op marktplaats o.i.d. ( misschien op dit forum?) Nu wil ik dus een nieuwe, en aangezien ik gemerkt heb dat die 1,5 gb ook zo vol zit, zat ik te denken aan een ipod. Er is nu een nieuwe 20 gb versie, met kleurenscherm. Nu heb ik alleen een aantal dingen gehoord: de levensduur van de batterij zou kort zijn ( 1-2 jaar), waarna een nieuwe erin zetten veel geld zou kosten. Ook schijnt hij nogal eens vast te lopen, hetgeen ik nogal huiverig voor ben (vastlopen en batterijduur), want hij kost toch rond de 309 euro. Wat zijn jullie ervaringen? Groet, Marnix
Link naar reactie
Kleuren is geen pre, maar er komt een nieuwe serie van ipod. De photo vervalt, en ipv daarvan komt de ipod 20 en 60 gb, met kleurenscherm en dezelfde features als de ipod photo. Aangezien ik een uitgebreide muziekcollectie heb, en die graag mee wil nemen, dacht ik aan een 20 gb. Ik dacht meteen aan een ipod, maar toen i kging zoeken las ik over batterij-problemen, enz. Of dat bij de nieuwste generatie zo is weet ik uiteraard niet. Maar zjin er mensen met ervaringen ofzo? Ik heb nu trouwens ook een iRiver H320 gezien, zit alles al bij (tasje, afstandsbediening, sennheiser oordoppen) mits je niet de SE versie koopt. ook een 20 gb speler, met kleurenscherm. Zijn hier ervaringen mee?
Link naar reactie
Ik heb zelf de H120 en als die ooit vervangen wordt zou ik zonder nadenken voor de H320 kiezen. Het ding is nooit vastgelopen, heeft fm-radio, ondersteund .ogg vorbis en de accuduur is niet bepaald misselijk (16 uur is praktisch haalbaar, 20 uur zou het volgens de specs zijn). Als ik dan zie dat de H320 ook nog foto's zou kunnen weergeven dan zou ik bijna naar de winkel rennen, ondanks dat de H120 voor mij nog meer dan voldoende is. Apple daarentegen heeft zelfs een rechtzaak verloren vanwege de beroerde kwaliteit van de accu's. Misschien dat het ondertussen beter is, maar ik zou er niet bepaald vertrouwen in hebben.
Link naar reactie
Daar zit ik dus ook mee, die accu. Bovendien heeft die H320 een aantal mooie features als USB on the GO bijvoorbeeld. Heb ik alleen gehoord dat er iets met de importeur is van iRiver waardoor alles nu slecht leverbaar zou zijn? Dan heb ik nog een vraag over die verschillende uitvoeringen. In de 'gewone' zit dus een batterijenhouder en een afstandsbediening. De SE niet, maar bij sommige winkels is slechts de SE te koop. Batterijenhouder vind ik niet belangrijk, afstandsbediening is daarentegen wel heel erg makkelijk. Ik kan die afstandsbediening zeker niet claimen o.i.d.? Bij mijn weten is er niets vastgelegd door iRiver met betrekking tot de uitrusting van de mp3speler.
Link naar reactie
Ik ga waarschijnlijk voor de iRiver H320. Het wordt echter wel een SE uitvoering, Second Edition. Dat is het nieuwe type, alleen zit daar geen afstandsbediening en geen batterijenhouder bij. Nu twijfel ik alleen of ik meteen een afstandsbediening zal kopen, of dat ik eerst alleen het apparaat neem en later nog een keer ga kijken.
Link naar reactie
Nou nou... niemand met ipod photo :( ... Ikke wel :D . nou ik heb een ipod photo 30GB en hij bevalt me prima! héle lange baterij duur. En display is in de zon zeer goed te lezen( in tegenstelling tot andere mp3-spelers met kleurenscherm..) verder tja 30GB kan ik wel een gedeelte van me muziek verzameling op kwijt.... en de accesoires die zijn bij héél veel winkels te koop. in tegenstelling tot de iriver e.d.( correct me if i'm wrong) voordelen: robuust apparaat, niet zwaar maar gewoon stevig-voelt zeer goed aan en niet TE zwaar. mooie kwaliteit kleurenscherm. en tja..het is een apple 8) nadelen: de prijs, en er wordt geen docking bij geleverd of tasje :( . en de accesoires zijn vij duur... conclusie: ik vind het een geweldig apparaat hehe, lang verhaal!
Link naar reactie
[quote:e7033d550f="AtiR9700"]Daar zit ik dus ook mee, die accu. Bovendien heeft die H320 een aantal mooie features als USB on the GO bijvoorbeeld. Heb ik alleen gehoord dat er iets met de importeur is van iRiver waardoor alles nu slecht leverbaar zou zijn? Dan heb ik nog een vraag over die verschillende uitvoeringen. In de 'gewone' zit dus een batterijenhouder en een afstandsbediening. De SE niet, maar bij sommige winkels is slechts de SE te koop. Batterijenhouder vind ik niet belangrijk, afstandsbediening is daarentegen wel heel erg makkelijk. Ik kan die afstandsbediening zeker niet claimen o.i.d.? Bij mijn weten is er niets vastgelegd door iRiver met betrekking tot de uitrusting van de mp3speler.[/quote:e7033d550f] batterijhouder ??? Lijkt me sterk dat de H320 zoiets kent. Volgens mij heeft ie net zo'n 'afstandbediening' als mijn H120.
Link naar reactie
[quote:a4a0b543af="Robbert_o"]Is het niet zo dat je Ipods alleen op je eigen pc kan aansluiten, en dus niet makkelijk als hardeschijf kan gebruiken ? Of heb ik dit verkeerd begrepen ? Lijkt me wel vervelend in ieder geval.[/quote:a4a0b543af] nee dit is niet zo, je kan de Ipod gewoon als harddisk benaderen in 'deze computer'of en de verkenner..... je kan dit als je dit niet wil eventueel aan en uit zetten in het meegeleverde 'itunes' programma
Link naar reactie
[quote:bc23eb1ee6="bmwmaster"][quote:bc23eb1ee6="Robbert_o"]Is het niet zo dat je Ipods alleen op je eigen pc kan aansluiten, en dus niet makkelijk als hardeschijf kan gebruiken ? Of heb ik dit verkeerd begrepen ? Lijkt me wel vervelend in ieder geval.[/quote:bc23eb1ee6] nee dit is niet zo, je kan de Ipod gewoon als harddisk benaderen in 'deze computer'of en de verkenner..... je kan dit als je dit niet wil eventueel aan en uit zetten in het meegeleverde 'itunes' programma[/quote:bc23eb1ee6] Dat klinkt al beter, dan weet ik dat ook weer :). Maar voorlopig doet mijn 'kleine' Creative muvo slim het nog goed genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...