Ga naar inhoud

Welke TV kaart kopen.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een TV kaart aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. In principe wil ik hem zo breed mogelijk kunnen gebruiken onder o.a. MCE maar ook met andere software zoals Media Portal. Zelf loop ik aan Hauppage of Pinnacle te denken maar weet er simpel weg te weinig van om een goede keuze te maken. Kan iemand me een tip geven. Thanx
Link naar reactie
Als je je keus al hebt beperkt tot Pinnacle of Hauppage, dan zou ik kiezen voor Hauppage. Naar mijn idee beter in het uitdokteren van een goede samenwerking tussen de hardware en de software en fraaiere hardware. Verder is dit een bijzonder veel besproken onderwerp op dit en andere fora; kijk hier eens in het rond en kijk eens op de fora van b.v. Hardware.info en GoT a.u.b. Ook worden deze kaarten met enige regelmaat getest in de diverse computer-tijdschriften: kijk eens in de bibliotheek naar vrij recente nummers of bezoek eens de internet-pagina's van de Duitse bladen, zoals Chip, die hebben, vaker dan de Nederlandse, de (resultaten van) tests on-line staan. Een leuke 'feature' om in gedachten te houden bij het vergelijken van de diverse kaarten is de mogelijkheid om de pc te starten en te stoppen aan de hand van ingestelde tijden (voor opname van een uitzending bijvoorbeeld), dit zie je vrij weinig.
Link naar reactie
Dank voor je snelle antwoord Jaap. Maar dat is het nu juist wat ik bedoel met door de bomen het bos niet meer zien. Je wordt letterlijk dood gegooit met artikels over TV kaarten. Er is heeeeel veeeel over te vinden maar daardoor juist niet meer te overzien. Daarnaast zijn veel artikels van een jaar of 3 geleden. Wat ik veel in discussies zie terug komen is de Hauppage 500. De 1 zweert erbij en de ander verfoeit hem omdat ie problemen zou geven met Asus bordjes. Daarnaast zou ik eigenlijk een dual tuner kaart willen kopen maar ook daar lees je veel over voor wat betreft ruzie met overige hardware. :cry:
Link naar reactie
[quote:1f9d18b419="bbbb"]Ik heb van het weekend de hauppauge wintv pvr 150 mce bulk gekocht. Alleen ik heb satelliet en heb nu dus nogal slecht beeld. Moet vandaag nog een andere stekker halen en dan heb ik super beeld. Maar heb je windows xp media center want daar werken ze wel goed onder.[/quote:1f9d18b419] Ik wil me niet echt vatpinnen op WMCE. Gebruik voorlopig XP pro met Media Portal en heb een dual boot naar Suse Linux. Wil onder alle 2 kunnen kijken. Ik denk dat ik voor de PVR 150 ga zonder MCE . T´s wel geen dual tuner maar daar is de prijs ook naar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...