Ga naar inhoud

DVDbrander Lite-On weigert DVD's af te spelen.


Aanbevolen berichten

Ik heb de DVDbrander LITE-ON DVD-RW SOWH 832S van mijn broer gekregen om in mijn eigen pc te zetten. Dit heb ik gedaan, maar nu weigert de dvd +/- brander om DVD's af te spelen / te lezen. CD's speelt hij vlekkeloos en supersnel af, of het nou een CD-R is of een CD-RW. Ik heb gekeken of de master/slave goed staat (staat goed), heb de firmware geupdate, computer gescant, updates voor windows XP voltooid, maar nog steeds doet hij het niet. Verkenner ziet de dvd-speler wel, maar zodra je erop klikt om het te openen, zegt hij dat ik een geschikte schijf moet invoeren, terwijl er een originele dvd in zit. De probleemoplosser weet ook niet wat het probleem is. Voordat ik de pc in de mijne heb gezet (pentium 4) zat hij in de minder goede pc van mijn broer, en daar heeft hij ruim 1 jaar goed gefunctioneerd (toen las hij nog wel dvd's en brandde hij ze ook). Wat zal het probleem kunnen zijn, en wat kan ik eraan doen? Is de brander gewoon kapot of is er echt wat mis met de instellingen?
Link naar reactie
[quote:71d6921268="arjant2"]heb je wel een programma op je pc staan om dvd's mee af te spelen? misschien domme vraag hoor, maar dat is wel een vereiste natuurlijk :wink:[/quote:71d6921268] Ik heb meerdere dvd-afspeel-programma's, o.a. powerdvd, nog iets van divx en bsplayer ofzowiets ... Maar voor deze brander had ik een dvdspeler erin zitten, en die weigerde op een gegeven moment gebrande dvd's af te spelen, alleen nog maar originele. In de tijd tussen de oude speler en de nieuwe brander heb ik geen programma's verwijderd...
Link naar reactie
Het ligt niet aan powerdvd / windvd. Heb het erop gezet, maar hij leest ze nog steeds niet. Het punt is nog steeds dat in verkenner heel de dvd niet gezien wordt. er staat DVD-Speler blablabla, en als je daarop klikt als je n dvd heb ingevoerd staat er dat ik een geschikte schijf erin moet doen. Het ligt dit keer denk ik dus niet aan het afspeelprogramma ... Heeft iemand nog een ander idee?
Link naar reactie
[quote:1427520f35="brandsrus"]Je kan ook gewoon proberen om het in Windows Media Player af te spelen, moet ook altijd werken! Je zegt dus dat alles is geïnstalleerd qua updates dus daar lijkt het niet aan te liggen maar controleer het toch nog even misschien zie je wat over het hoofd![/quote:1427520f35] Ik heb alles gecontroleerd, en heb ook alles geinstalleerd enzo .. In WMP speelt hij hem ook niet af, en ik kan hem nog steeds niet zien in verkenner ...
Link naar reactie
[quote:586dc5b78c="EdB1"][quote:586dc5b78c="brandsrus"]Je kan ook gewoon proberen om het in Windows Media Player af te spelen, moet ook altijd werken! Je zegt dus dat alles is geïnstalleerd qua updates dus daar lijkt het niet aan te liggen maar controleer het toch nog even misschien zie je wat over het hoofd![/quote:586dc5b78c] Ik heb alles gecontroleerd, en heb ook alles geinstalleerd enzo .. In WMP speelt hij hem ook niet af, en ik kan hem nog steeds niet zien in verkenner ...[/quote:586dc5b78c]Kun je je brander niet in de verkenner zien?
Link naar reactie
[quote:09acd55a7c="brandsrus"][quote:09acd55a7c="EdB1"][quote:09acd55a7c="brandsrus"]Je kan ook gewoon proberen om het in Windows Media Player af te spelen, moet ook altijd werken! Je zegt dus dat alles is geïnstalleerd qua updates dus daar lijkt het niet aan te liggen maar controleer het toch nog even misschien zie je wat over het hoofd![/quote:09acd55a7c] Ik heb alles gecontroleerd, en heb ook alles geinstalleerd enzo .. In WMP speelt hij hem ook niet af, en ik kan hem nog steeds niet zien in verkenner ...[/quote:09acd55a7c]Kun je je brander niet in de verkenner zien?[/quote:09acd55a7c] Ja, daar zie ik 2 branders: DVD-RW Station (H: ) en Cd-RW station (I: ) Dus dat klopt wel gewoon. Alleen, stop ik een cd in de dvdrw station, dan leest hij hem vlekkeloos. Stop ik er een dvd in, zegt tie dat ik iets in ze laadje moet stoppen...
Link naar reactie
Het is misschien een raar idee maar trek het kleine stekkertje aan de achter kant van je dvd speler er is uit. Niet je voeding, niet je ide maar het stekkertje dat er voor zorgt dat je ook als je pc uitstaat je een cd kan draaien. Misschien helpt het niet, maar je het is zo weinig moeite je kan het ff proberen.
Link naar reactie
Welk stekkertje bedoel jij? Die ben ik nog nooit tegengekomen. En wat zou je dan kunnen doen als je pc uitstaat? En ontopic, ziet je bios het apparaat wel goed? En het kan zijn dat je dvd brander stuk is. Ik heb ook een lite-on gehad. Die las totaal geen cd's meer. Helemaal niks. Duurde een eeuw. En dvd's afspelen deed hij haperend. Heb nu een nieuwe en had toen problemen met powerdvd. windvd speelt nu met nieuwe brander perfect. Heb je nog garantie?
Link naar reactie
[quote:7f3a96da64="roijackers"]Welk stekkertje bedoel jij? Die ben ik nog nooit tegengekomen. En wat zou je dan kunnen doen als je pc uitstaat? En ontopic, ziet je bios het apparaat wel goed? En het kan zijn dat je dvd brander stuk is. Ik heb ook een lite-on gehad. Die las totaal geen cd's meer. Helemaal niks. Duurde een eeuw. En dvd's afspelen deed hij haperend. Heb nu een nieuwe en had toen problemen met powerdvd. windvd speelt nu met nieuwe brander perfect. Heb je nog garantie?[/quote:7f3a96da64] De bios ziet het aparaat gewoon, software / hardwarematig is alles oké. De brander zat hiervoor in een andere computer, daar las hij alles vlekkeloos. Maar nadat ik hem over had gezet in mijn eigen pc, leest hij ineens geen dvd's meer ... nog wel cd's ... Maar ik ga eerst eens kijken of ik dat stekkertje ken vinden ergens, en of dat er nog mee te maken heeft ...
Link naar reactie
dat het nog wel cd's leest wilt niet zeggen dat het ook dvd's hoort te lezen. Hier is namelijk een extra leeskop voor nodig. En dat de hardware nog wel oke is omdat hij het in de vorige pc nog wel had gedaan is geen garantie. Ik had met mijn dvd brander helemaal niks gedaan. Op een gegeven moment kan het ding gewoon op zijn.
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Nou ik heb het ding ondertussen weggegooid, we hadden hem terug gezet in de andere computer (waar hij t wel gewoon goed deed) en daar deed tie t ook niet meer .. dus met het verhuizen van de brander heb tie gewoon bij zichzelf gedacht van je brand zelf maar dvd's, ik doe het lekker niet meer. Dus ... hij is nu gerecycled.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...