Ga naar inhoud

5.1 geluid?? niet te verkrijgen


Aanbevolen berichten

Ha, Heb een 5.1 setje gekregen, en netjes aangesloten opde pc. De subwoofer is zegmaar het verdeelstation naar alle boxjes, om precies te zijn 5. dit is allemaal netjes aangesloten en loopt ook goed. Nou heb ik ook kabels naar mij pc lopen, om precies te zijn 3 kabels. 1 = front left / front right 2 = surround left / surround right (volgens mij hetzelfde als achter) 3 = center/subwoofer Nou heb ik verschillende fucties, ik kan kiezen op het schermpje van de woofer voor 2.1 (sub + 2 front), 5.1 (hoor ik alles) en 5.1 CH, waatschijnlijk channel. Maar als ik hem op 5.1 ch zet, dan hoor ik alleen 2 speakertjes. dus er moet iets niet kloppen met de instellingen van mijn geluidskaart, want bij 5.1 ch zouden alle 3 de uitgangen in de kaart apart voor het geluid moeten zorgen, en dat doet ie dus alleen maar over de rear en front. En niet over het subwoofer kanaal. Als ik hem gewoon op 5.1 zet, dan pakt ie het geluid van de bovenste 2 ingangen, de frontspeaker ingang, en dit wordt verdeelt over alle speakers inclusief subwoofer. Maar ik wil gewoon 5.1CH kunnen gebruiken, dus dat mijn geluidskaart alles apart doorstuurt, heb de nieuwe drivers van realtek al geinstalleerd, maar geen verandering. wat kan ik doen, heb de instellingen in windows ook op 5.1 staan. heb een ac'97 5.1 Bedankt.
Link naar reactie
ha, nog een vraag. heb nu dus de drivers van via erop zitten, maar vind de kwaliteit toch wel een beetje tegenvallen, met de realtek drivers was het geluid een stuk beter. Het klinkt nu ineens een beetje blikkerig. Maar ik heb trouwens wel een via chip. Zijn er nog meer soorten drivers die werken? het is dus een ac'97 chip op een VT 8237 mobo (abit KV7)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:5bdf06db47="vanwalsum"]is dit goed? staat op funprice, doel is dat ie niet te veel trekt van mijn cpu, zoals een onboard dat doet[/quote:5bdf06db47]Afbeelding die bij Funprice staat, klopt niet ... die is van de Audigy 2 ZS (ook een goeie trouwens). http://www.funprice.nl/info.html?sort=&id=3593&list=14&subgroep=27 http://www.tweakers.net/pricewatch/94912
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...