Ga naar inhoud

Hauppauge Wintv PVR 150


Aanbevolen berichten

Hopelijk post ik dit in het goede onderdeel, zo niet mijn excuses daarvoor. Ik heb het volgende probleem. Als ik tv wil kijken met mijn tv kaart via de meegeleverde software heb ik erg bibberig beeld. De kabel is wel goed, want de aansluiting heb ik getest op een gewone tv. Als ik nu uiteindelijk iets opneem en dat afspeel met windvd heb ik ineens wel goed beeld. Waar kan dit aanliggen. Is de meegeleverde software wintv2000 niet goed of doe ik het niet goed? Hopelijk kunnen jullie mij helpen want dit kijkt niet fijn.
Link naar reactie
Hoe is de processor belasting tijdens tv kijken? Het kan zijn dat de processor niet krachtig genoeg is het 'plaatje' goed in beeld te brengen, met de combinatie van hard- en soft-ware van Hauppage. Dat WinDVD het later wel kan is mogelijk te danken aan de vrij goede mpeg de-coders (op het punt van processor gebruik) van de betere software DVD spelers.
Link naar reactie
Aan jouw specificaties te zien is er hardwarematig niets mis mee, want de Hauppauge 150 heeft een hardwarematige mpg2 decoder onboard, dus deze zal de processor niet zoveel belasten (volgens Hauppauge moet de processorfrequentie minimaal 600 MHz zijn voor een goede werking), ik draai video opnamen op een Athlon XP 1700 met 1 gig intern zonder problemen. Ik heb zelf een bulk versie gekocht, de drivers heb ik zonder moeite van het internet kunnen plukken. Alleen de goede gebruikerssoftware was moeilijk te vinden, uiteindelijk toch via een of andere Hauppauge gebruikersforum gevonden, wan hij is vrij moeilijk te vinden. De software die wel gemakkelijk te vinden was is voor mij gewoon bagger geweest, het werkte voor geen meter.
Link naar reactie
[quote:a50dbb8e62="drupke"]Aan jouw specificaties te zien is er hardwarematig niets mis mee, want de Hauppauge 150 heeft een hardwarematige mpg2 decoder onboard, ............[/quote:a50dbb8e62] Het apparaat heeft een hardwarematige en-coder (geen: de-coder) aan boord, dus tijdens het afspelen is er wel processor gebruik.
Link naar reactie
[quote:3a47418534="Jaap H"][quote:3a47418534="drupke"]Aan jouw specificaties te zien is er hardwarematig niets mis mee, want de Hauppauge 150 heeft een hardwarematige mpg2 decoder onboard, ............[/quote:3a47418534] Het apparaat heeft een hardwarematige en-coder (geen: de-coder) aan boord, dus tijdens het afspelen is er wel processor gebruik.[/quote:3a47418534] Verkeerde benaming, 't is inderdaad een encoder. processorgebruik zal aanzienlijk minder zijn dan bij gebruik zonder encoder, klopt dit?? 8)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...