Ga naar inhoud

CD/DVD speler kapot door gekopieerde media?


Aanbevolen berichten

Het volgende waar ik graag jullie mening over wil hebben: De CD-speler in de auto is kapot. De service monteur zegt dat dat komt door het gebruik van gekopieerde CD's. Volgens hem wordt de laser hierdoor zwaarder belast en daardoor is ie kapot gegaan. Kan dit waar zijn en kan dit ook gelden voor gekopieerde DVD's? Kan een stand alone DVD speler kapot gaan omdat er gekopieerde DVD's mee afgespeeld worden?
Link naar reactie
Er zou een kern van waarheid in kunnen zitten maar het is wel vergezocht. CD-r kunnen van een slechte kwaliteit zijn, bv niet correct rond of het gat niet exact in het midden waardoor het loopwerk zwaarder wordt belast. Of voor de lazer ook een dergelijke reden is te verzinnen?, tja.. Kijk op de site van de fabrikant(of google) naar jouw model en welke formaten de speler ondersteund, als daar cd-r bijstaat is er niets aan de hand, kun je de monteur daar op wijzen en garantie verlangen ,vooropgesteld dat je daar natuurlijk (nog) recht op hebt. Mocht je de info niet kunnen vinden dan kun je ook de importeur bellen en vragen naar de stand van zaken wat betreft cd-r ondersteuning door jouw model. Ik zou daarbij in het gesprek pas als laatste melden dat jouw speler defect is gegaan en de monteur claimt dat cd-r de reden daarvan is.
Link naar reactie
[quote:1b6f8d62da="JBS"]Het volgende waar ik graag jullie mening over wil hebben: De service monteur zegt dat dat komt door het gebruik van gekopieerde CD's. Volgens hem wordt de laser hierdoor zwaarder belast en daardoor is ie kapot gegaan. [/quote:1b6f8d62da] Pure lulkoek !!! De uitgestraalde energie (Laserlicht) is tijdens het uitlezen constant, zowel bij cd/r als dvd/r. Voor beide media, R of niet R wordt dezefde sterkte gebruikt. Een cdr kan eventueel minder licht reflecteren dan een geperste cd, maar dit heeft zeker géén effect op de levensduur van de laser. :evil: :evil:
Link naar reactie
[quote:230564fc5e="rwilligen"]Mocht je de info niet kunnen vinden dan kun je ook de importeur bellen en vragen naar de stand van zaken wat betreft cd-r ondersteuning door jouw model. Ik zou daarbij in het gesprek pas als laatste melden dat jouw speler defect is gegaan en de monteur claimt dat cd-r de reden daarvan is.[/quote:230564fc5e]De CD speler in de auto heeft het tijden goed gedaan met gekopieerde CD's. Nu ineens binnen korte tijd de gerepareerde CD speler weer kapot is komt de service monteur met het excuus van de gekopieerde CD's. Het leek mij ook onzin maar ik was (en ben nog steeds) benieuwd naar meningen van anderen. Hetzelfde geldt voor een DVD speler in een Philips TV. Een zelf gebrande DVD kan toch niet voor een defecte DVD speler zorgen?!
Link naar reactie
[quote:20866b3ccb="JBS"][quote:20866b3ccb="rwilligen"]Mocht je de info niet kunnen vinden dan kun je ook de importeur bellen en vragen naar de stand van zaken wat betreft cd-r ondersteuning door jouw model. Ik zou daarbij in het gesprek pas als laatste melden dat jouw speler defect is gegaan en de monteur claimt dat cd-r de reden daarvan is.[/quote:20866b3ccb]De CD speler in de auto heeft het tijden goed gedaan met gekopieerde CD's. Nu ineens binnen korte tijd de gerepareerde CD speler weer kapot is komt de service monteur met het excuus van de gekopieerde CD's. Het leek mij ook onzin maar ik was (en ben nog steeds) benieuwd naar meningen van anderen. Hetzelfde geldt voor een DVD speler in een Philips TV. Een zelf gebrande DVD kan toch niet voor een defecte DVD speler zorgen?![/quote:20866b3ccb] Nee, hij speelt ze misschien enkel niet af, maar hij kan een lens niet verkloten.
Link naar reactie
[quote:59794c3289="Eddy X"][quote:59794c3289="JBS"]Het volgende waar ik graag jullie mening over wil hebben: De service monteur zegt dat dat komt door het gebruik van gekopieerde CD's. Volgens hem wordt de laser hierdoor zwaarder belast en daardoor is ie kapot gegaan. [/quote:59794c3289]Pure lulkoek !!! De uitgestraalde energie (Laserlicht) is tijdens het uitlezen constant, zowel bij cd/r als dvd/r. Voor beide media, R of niet R wordt dezefde sterkte gebruikt. Een cdr kan eventueel minder licht reflecteren dan een geperste cd, maar dit heeft zeker géén effect op de levensduur van de laser. :evil: :evil:[/quote:59794c3289]Zijn er meer mensen met verstand van zaken die dit kunnen bevestigen?
Link naar reactie
[quote:215d820214="JBS"][quote:215d820214="Eddy X"][quote:215d820214="JBS"]Het volgende waar ik graag jullie mening over wil hebben: De service monteur zegt dat dat komt door het gebruik van gekopieerde CD's. Volgens hem wordt de laser hierdoor zwaarder belast en daardoor is ie kapot gegaan. [/quote:215d820214]Pure lulkoek !!! De uitgestraalde energie (Laserlicht) is tijdens het uitlezen constant, zowel bij cd/r als dvd/r. Voor beide media, R of niet R wordt dezefde sterkte gebruikt. Een cdr kan eventueel minder licht reflecteren dan een geperste cd, maar dit heeft zeker géén effect op de levensduur van de laser. :evil: :evil:[/quote:215d820214]Zijn er meer mensen met verstand van zaken die dit kunnen bevestigen?[/quote:215d820214]Wat Eddy X schrijft heb ik een keer op een site gelezen, alleen kan die site niet terug vinden. Maar mocht ik hem nog vinden dan plaats ik de link. Moet toch een keer de bladwijzers opruimen staan een paar honderd door elkaar heen. :D
Link naar reactie
Ter verduidelijking: Na het inbrengen van een CD - DVD weze het nu R of niet; wordt de laserunit boven het medium gebracht, en gaat de laser trachten het focuspunt te vinden van de layer, en dit zonder de hoeveelheid licht aan te passen. Misschien is er enige verwarring met CD/DVD writers, hier wordt bij het [color=red:af20880d30][/color:af20880d30][b:af20880d30]Schrijven[/b:af20880d30] de lasersterkte aangepast volgens het medium.
Link naar reactie
[quote:aae4c878b4="Eddy X"]Ter verduidelijking: Na het inbrengen van een CD - DVD weze het nu R of niet; wordt de laserunit boven het medium gebracht, en gaat de laser trachten het focuspunt te vinden van de layer, en dit zonder de hoeveelheid licht aan te passen. Misschien is er enige verwarring met CD/DVD writers, hier wordt bij het [color=red:aae4c878b4][/color:aae4c878b4][b:aae4c878b4]Schrijven[/b:aae4c878b4] de lasersterkte aangepast volgens het medium.[/quote:aae4c878b4]Ah ok. Het gaat hier alleen om CD/DVD lezers dus. Dus het verhaal van de laser is onzin...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...