Ga naar inhoud

Hoe maak je van je pc een dvd-recorder ?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb nog een pc over en deze wil ik graag als media pc gebruiken, vooral om tv en films mee op te nemen. Ik heb er nog geen ervaring mee :-? en alle tip's zijn wekom, zoals welke software kan ik gebruiken, hoe moet ik mijn pc op de tv aansluiten en is een snelle WD raptor hdd nou echt beter voor een media systeem. Alvast bedankt. mvg Jonatan (TILT) :o
Link naar reactie
Nou het is niet echt een oud systeem. Het was eigelijk mijn "internet,Word en muziek brand"PC maar ik heb nu een nieuw game systeem staan en ik wil deze "oude"PC nu gebruiken als media pc: cpu: amd64 3000+ geheugen: 512mb ddr(gewoon prut, elecdane of zo. .) mobo: GigaByte K8NE hdd: Hitachi Deskstar 120gig graphics: ATI x300 128mb Voeding: 480Watt Dat moet volgens mij wel kunnen als media pc. :wink: mvg Jonatan (TILT)
Link naar reactie
Met een Athlon xp 1700 en 512 MB intern lukt het mij, dan moet het met jouw systeem helemaal lukken. Verder heb je om tv op te kunnen opnemen een tv tunerkaart of iets dergelijks nodig, hier ziiten meestal ook programma's bij om opnamen te maken, ik zelf heb een Hauppauge 150 kaart in mijn pc zitten. Wil je het opgenomen beeldmateriaal direkt op tv afspelen zul je de tv op de pc moeten aansluiten, dan heb je een videokaart met tv out in de pc nodig. Verder hebl je als je dvd's wilt maken een dvdbrander en dvd authoring programma nodig. Ik zou wel twee aparte harde schijven gebruiken, één voor het besturingssysteem en een voor de videobeelden in NTFS indeling (dit laatste om bestanden groter dan 4 Gig weg te kunnen schrijven). groetjes. Jules.
Link naar reactie
Met windows MCE maak je geen dvd-recorder maar een "windows media-dvd recorder" , een subtiel verschil maar met voor sommige mensen verstrekkende gevolgen... Een dvd recorder systeem is te bouwen op basis van een P3-1000 dus jouw hardware is meer dan genoeg. Een mm harde schijf hoeft niet rap te zijn, hij kan liever GROOOOOOT zijn. Een 2e harde schijf is wel aan te bevelen, een hd kan maar 1 ding tegelijk en als dat windows draaiende houden is dan blijft er soms niet genoeg tijd over voor het wegschrijven van de video, je krijgt dan "lost/dropped frames", met een dedicated capture schijf los je dat op, die schijf kan zonder problemen zelfs een 5400 toeren model zijn. dvd kwaliteit video is 10Mbit/sec oftwel krap 2 MByte/sec, zelfs een seagate 4.3 GB/ 5400 toeren schijf uit 1995 haalt dat op zijn sloffen... koop een pvr kaart met mpeg encoderchip en een tweede schijf alles zal goedkomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...