Ga naar inhoud

Multisession DVD+R niet meer te lezen in nieuwe brander


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onlangs een nieuwe AOpen DUW1608/ARR DVD Rewriter aangeschaft, omdat de vorige AOpen 2412Pro kapot ging. Met de vorige brander gebruikte ik regelmatig een DVD+R multisession disc (mbv Nero) waarop ik mijn digitale foto's backupte. Tot mijn schrik kan de nieuwe brander deze disc niet lezen (het lampje van de drive blijft continu branden en in de verkenner wordt de labelnaam en de inhoud niet zichtbaar). Hoe krijg ik deze DVD+R weer lees- en beschrijfbaar..? bvd
Link naar reactie
Hallo, Het afspelen van die DVD+RW kon ik gelukkig nog wel met mijn PC DVD-speler. Ik kan hem dus echter niet meer bewerken/aanvullen... De slecht werkende DVD+RW is een Philips 4 speed. Ik heb er inmiddels een aantal andere van in de brander geprobeerd, maar ze doen het geen van alle echt goed (traag of niet inlezen ed.). Ik heb nu bij wijze van proef een Imation DVD+RW 8 speed getest en die geeft een beter resultaat. Ik denk dus dat ik mijn foto-archief maar ga overzetten op Imations.. Ik vermoed dat er "conversie-problemen" zijn, met beschrijfbare DVD's, die ik heb gemaakt in mijn vorige Aopen 2412Pro (max. 2,4 sschrijfsnelheid) en mijn huidige Aopen DUW1608. Verder heb ik geruchten gehoord dat de Philips discs niet erg compatibel zouden zijn, maar dat kan natuurlijk ook met de combinatie met de AOpen te maken hebben...Hou het voorlopig dus maar bij Imations...
Link naar reactie
Je kan die disk die niet te lezen is met alcohol of ander progje een image van laten maken, en die met deamontools o.i.d. gewoon de image uitlezen e.d. Ik heb dit ook regelmatig met rw dvd's heb ook nog een"oudere" brander. Maar gelukkig kan ik op deze manier nog altijd bij de gegevens komen. Maar echt kapot van multi sessies met dvd's ben ik niet. Hope
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...