Ga naar inhoud

Aanschaf televisie


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik weet niet of ik met mijn vraag hier terecht kan. Mocht ik hier niet op de goede plaats zijn dan hoor ik graag ideeën van een mogelijk ander forum dat hiervoor geschikt is. Momenteel ben ik zoekende naar een nieuwe televisie. Graag wil ik deze zo plat mogelijk en dient het van een comfortabele afmeting te zijn om vanaf de bank naar de tv te kunnen kijken. Ik beschik over een Media Center systeem. Deze zou ik graag op de nieuwe tv willen aansluiten. Ik heb tv toestellen gezien van het soort LCD, Plasma en zelfs projectietv (bij BCC een hele mooie projectie tv gezien van Sagem). Ook zie ik termen voorbij komen als HDTV en HDTV voorbereid. Wat voor type tv toestel geeft mij het scherpste beeld en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding? Tom.
Link naar reactie
Prijzen zijn heel verschillen en daar kan ik je weinig tot niks over vertellen. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de volgende zaken. - Refreshrate (Beeld verversings ratio ofwel hoeveel frames/sec het beeld aan kan) - Pixels Per inch (hoeveel puntjes per inch) - Hoeveel dode pixels & subpixels de monitor maximaal mag hebben. Vaak worden er oudere types voor spotprijzen verkocht, omdat ze nog veel op voorraad hebben liggen.
Link naar reactie
Ik zou voor een TV gaan met een beeldresolutie van 1280x768 pixels. Dit is nl. een standaard resolutie die ondersteund wordt door videokaarten van PC's, Progressive Scan van DVD-spelers en het is ook een HDTV resolutie (mocht HDTV er ooit nog komen). Dan zit je trouwens wel meteen met de duurste oplossing: LCD. Nadelen Plasma: Stroomverbruik en inbranden. Nadeel Projectie: dikke achterkant ...
Link naar reactie
[quote:2b0c1ba0d5="TomNL"]Maar klopt mijn indruk wel dat projectie TV wel scherper beeld geeft dan LCD.[/quote:2b0c1ba0d5]Ja, als je vindt dat het scherper is dan LCD, dan gewoon doen toch? :wink: [quote:2b0c1ba0d5="TomNL"]Kan een projectie TV ook in HDTV resolutie geleverd worden?[/quote:2b0c1ba0d5]Ze zijn er wel met 1280x768 beeldresolutie, maar het is wel ff zoeken ... http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=1&SOORT=9578&ARTNR=263777&PHPSESSID=fc19ffc3c847bfa41dd6b7eb1207090c http://www.loewe.nl/articos55_de,444,53.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...