Ga naar inhoud

Computer hangt bij afspelen audio/video


Aanbevolen berichten

Bij het afspelen van audio of video begint het afspelen goed, maar de ene keer stopt het afspelen al na een paar seconden en blijft de computer 'hangen', soms duurt dit wat langer. De PC reageert nergens meer op en alleen uit en weer aanzetten helpt. Verder werkt de PC naar behoren. Op de PC draait win XP home met SP2. Ik kom er niet achter wat dit probleem veroorzaakt. Heeft iemand suggesties ? Hans
Link naar reactie
Deinstalleer de third party codecs die je ooit geinstalleerd hebt (zoals DiVX), installeer daarna alleen die codecs die je echt nodig hebt. http://www.inmatrix.com/zplayer/formats/ Als je afspeelt in WMP9, al 's een upgrade gedaan naar WMP10? Probeer het anders 's met een goed alternatief voor WMP, VLC van VideoLAN. VLC heeft nl. z'n eigen codecs. http://www.videolan.org/vlc/ Mocht het ook in VLC vastlopen, dan zou ik 's kijken of je de drivers voor de geluidskaart/videokaart kunt updaten of herinstalleren.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de PC volledig opnieuw geinstalleerd en nog geen third party codecs geinstalleerd. Ook heb ik zowel mediaplayer 9 als 10 geprobeert, met hetzelfde resultaat. De drivers voor de (geintergreerde) geluidskaart geven zowel bij de originele geleverd bij het moederbord, als bij de meest recente drivers dezelfde problemen. Zou het kunnen dat mijn geluidkaart een conflict ondervind met 1 van de 2 netwerkkaarten en zo ja hoe vind ik dat en los ik dat op ?. Bij het spelen van Red alert over het thuis netwerk gebeurt het ook wel eens dat de PC gewoon hangt, maar heb dit altijd geweten aan de netwerkkaart, maar is misschien wel hetzelfde probleem.
Link naar reactie
[quote:c51b568622="hansj"]Zou het kunnen dat mijn geluidkaart een conflict ondervind met 1 van de 2 netwerkkaarten en zo ja hoe vind ik dat en los ik dat op ?.[/quote:c51b568622]Geeft apparaatbeheer conflicten aan? Deinstaleer anders (tijdelijk) even de netwerkkaart in apparaatbeheer en kijk dan of het dan wel werkt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...