Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik ben op het moment aan het kijken naar een kleine tv die weinig ruimte in neemt. Ik kijk voornamelijk films (dvd dus). Alleen van welke techniek moet ik gebruik maken voor het beste en het meest strakke beeld. (dus kabel tussen mijn dvd speler en tv). Ik heb een budget van +/- 1000 euro. Ik ben niet vies van 2de hands, en ben op zoek naar een scherm van waarschijnlijk 66 cm. Bij bv. correct heb je voor 999 een 66cm philips. Ik heb nu een perfecte sony 82cm BB, maar die neemt straks gewoon teveel ruimte in beslag. Iemand tips en zaken waar ik op letten moet?
Link naar reactie
Als ik zo naar de specs van die Philips kijk, dan lijken de specs van de Sharp beter (qua contrastratio en helderheid). http://www2.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=1&SOORT=9426&ARTNR=273368B&PHPSESSID=77dad0f7999092df9fc51d09f9b66207 Maar je weet het denk ik pas echt als je 's in de winkel gaat kijken ... :roll:
Link naar reactie
Naja, ik wil het opzich wel bij correct weg halen, altijd mooie prijzen (bijna...) dus bekijken is dan niet zo'n probleem. Maar ik zoek wel een tv die zwart ook zo goed mogelijk weergeven kan, dat ik dan dus geen witte lampen licht zie geven aan de zijkanten. Ik kan ook nog een Lenco (geloof ik) kopen, 55cm voor 450, opzich niet duur maar geen breedbeeld, en geen 66cm. Maar goed, via welke kabel en techniek krijg ik het beste beeld, dit moet ik wten anders moet ik naar een nadere dvd-speler kijken, progressive scan is volgens mij al wel plezierig, maar zijn er meer zaken om naar te kijken...
Link naar reactie
Ik weet niet of het wat is maar bij Mycom zag ik deze http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=83424&productType=1 staan voor Eur 799,- Is niet duur alleen de contrastratio is wat laag, vond hem in de winkel er wel goed uitzien qua beeld. Mischien is het wel dezelfe als de Philips maar dan met een ander merkje.
Link naar reactie
[quote:3617ab29a8="Dracoplasm"]Ik kan ook nog een Lenco (geloof ik) kopen, 55cm voor 450, opzich niet duur maar geen breedbeeld, en geen 66cm.[/quote:3617ab29a8]Merken als Lenco en Finlux kun je natuurlijk niet vergelijken met merken als Philips en Sharp. [quote:3617ab29a8="Dracoplasm"]Maar goed, via welke kabel en techniek krijg ik het beste beeld, dit moet ik wten anders moet ik naar een nadere dvd-speler kijken, progressive scan is volgens mij al wel plezierig, maar zijn er meer zaken om naar te kijken...[/quote:3617ab29a8]Ik heb zelf een KISS DP-1000 DivX speler met progressive scan. Met een SCART naar D-SUB kabel kun je dus daarmee vet beeld krijgen op je high res LCD. :wink:
Link naar reactie
Je moet letten op de responsetime en de contrastratio. Dat zijn de 2 belangrijkste punten :).. De beste verbinding tussen DVD-speler en scherm is op dit moment HDMI. Voor de rest... koop vooral geen demo-model... Die staan meestal op z'n felst... Die lamp die wordt dus zwaar gebruikt en is dus al binnen 2 jaar door :lol: En koop geen Sony om naar RTL4 te kijken.. (Het logo brandt in het scherm) :P Verder wens ik je veel succes met je aankoop!!! :) Greetz,, Sylvester ;)
Link naar reactie
[quote:761630a46b="Obi-wan-kenobi"][quote:761630a46b="Dracoplasm"]Ik kan ook nog een Lenco (geloof ik) kopen, 55cm voor 450, opzich niet duur maar geen breedbeeld, en geen 66cm.[/quote:761630a46b]Merken als Lenco en Finlux kun je natuurlijk niet vergelijken met merken als Philips en Sharp. [quote:761630a46b="Dracoplasm"]Maar goed, via welke kabel en techniek krijg ik het beste beeld, dit moet ik wten anders moet ik naar een nadere dvd-speler kijken, progressive scan is volgens mij al wel plezierig, maar zijn er meer zaken om naar te kijken...[/quote:761630a46b]Ik heb zelf een KISS DP-1000 DivX speler met progressive scan. Met een SCART naar D-SUB kabel kun je dus daarmee vet beeld krijgen op je high res LCD. :wink: [img:761630a46b]http://www.divxplayer.nl/Images/Produkten/izakrgb.jpg[/img:761630a46b][/quote:761630a46b] Dit is toch een Scart -> HDMI kabel?! Of is D-Sub hetzelfde als HDMI?! Ik neem aan dat die blauwe aansluiting D-Sub is: (of ben ik nu van de ratten besnuffeld) [img:761630a46b]http://www.hardwarebg.com/reviews/asus/9800xt/vga-dvi-dsub.jpg[/img:761630a46b] Greetz,, Sylvester ;)
Link naar reactie
Weer wat extra duidelijkheid, ik kan nu dus ook aan een 'nieuwe' Daewoo 66cm komen, type zoek ik straks wel even op, is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe deze presteert (het merk dus). Hij zou+/- 700 euro moeten gaan kosten en is een maand geleden aangeschaft door iemand die hem toch niet mooi in de kamer vind staan... Gewoon 2 jaar volledige garantie. Bij een winkel bij mij in de buurt.
Link naar reactie
[quote:61825b2026="Dracoplasm"]Weer wat extra duidelijkheid, ik kan nu dus ook aan een 'nieuwe' Daewoo 66cm komen, type zoek ik straks wel even op, is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe deze presteert (het merk dus).[/quote:61825b2026]Nou qua merk heb ik er niet zo'n hoge dunk van, kijk maar naar de auto's die ze maken! :lol: Dan heb ik meer vertrouwen in andere Koreanen: LG voor electronica en Hyundai voor de auto's ... :wink:
Link naar reactie
Ik dus eigenlijk ook niet... Maar voor weinig geld kan ik misschien best een leuk scherm krijgen... Kan ik erg weinig reviews vinden, maar goed de tv is normaal wel duurder dan de goedkoopste Philips (zegt natuurlijk ook niks). Het enige wat mij tegen houd in het kopen van een lcd tv is de beeldkwaliteit van kabel-televisie, nu heb ik dat heel strak en mooi, maar ik begrijp dat het bij lcd schermen toch vaak wat anders is, aan de andere kant worden mijn dvd's wel een stuk beter weer gegeven...
Link naar reactie
[quote:33dfd28cf1="Dracoplasm"]Het enige wat mij tegen houd in het kopen van een lcd tv is de beeldkwaliteit van kabel-televisie, nu heb ik dat heel strak en mooi, maar ik begrijp dat het bij lcd schermen toch vaak wat anders is, aan de andere kant worden mijn dvd's wel een stuk beter weer gegeven...[/quote:33dfd28cf1]Ja, dat is een bekend probleem. LCD schermen hebben natuurlijk een vaste resolutie en ga je een bron gebruiken met een belabberd slechte resolutie (zoals kabel-TV), dan moet dat beeld geëxtrapoleerd worden over de pixels. Het is dus eigenlijk wachten tot met digitale TV ook de resolutie omhoog kan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...