Ga naar inhoud

geluidskaart probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb windows xp vanmiddag opnieuw geinstalleerd en hierbij zijn mijn drivers natuurlijk verdwenen. Nu heb ik met everest opgezocht dat ik een via ac'97 geluidskaart heb die op mijn moederbord(Asus P4V8X-X) aangesloten zit. Ik heb echt al veel drivers geprobeerd, maar maar computer speelt als het ware de bestanden wel af maar er komt geen geluid uit de boxen. Er worden geen geluiden gedempt, de boxen zijn goed aangesloten en ik heb de driver Via ac'97 geinstalleerd. Waar kan de fout nu nog zitten? Heb je meerdere via ac'97 drivers of kan het nog aan iets anders liggen. Alvast bedankt
Link naar reactie
Gebruik het cd-tje dat bij het moederbord hoort; daar staan de correcte drivers op voor je mobo. Anders moet je bij asus zijn: http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4V8X-X&Type=Drivers&SLanguage=en-us Houd er rekening mee dat je mischien toch nog de cd moet gebruiken aangezien de driver van de site de configuratie tool mist, je weet wel; die handige wizzard die opkomt als je wat in een audio poort plugt en die je vraagt wat je net hebt aangesloten. Je onboard geluid is overigens een SoundMAX ADI AD1980 welke dmv een ac"97 driver met de chipset communiceert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...