Ga naar inhoud

vragen over Media Center Edition 2005


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb windows xp media center 2005 software gekocht en ga morgen de hardware erbij kopen, en ga hem aansluiten op mijn gewone pc, heb alleen een vraagje, als ik de software ga instaleren, ben ik dan alles kwijt wat is geinstaleerd of blijft alles zoals het is en komt er alleen wat bij, want ik heb op dit moment al windows xp home edition, en heb er dus al heel veel op staan, en heb liever niet dat als ik straks windows media center ga instaleren, dat ik dan opeens allemaal gegevens kwijt ben alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken iemand die het geprobeerd heeft. Dat werd volkomen prut. De uitbreidingen die WMC biedt t.o.v. XP zijn niet een soort plug-in, maar zijn geintegreerd in de hele Windows. WMC is een zeer kritisch programma als het gaat om aansturing van hardware. Als je nu diverse hardware met XP hebt, je vervangt de nodige hardware en zet daar allerlei stuurprogrammas overheen, is er eigenlijk geen kans dat dat goed gaat. Overigens: als je de CD Roms van WMC gaat installeren zul je merken dat er geen optie is om over de gewone XP heen te installeren. Je muziek, films en andere 'losse' mappen met gegevens gaan niet verloren bij de installatie van WMC. Je moet wel allerlei programmas herinstalleren.
Link naar reactie
Je losse bestanden, zoals films, MP3's etc. blijven bij installatie van WMC gewoon op schijf staan. Voor de zekerheid zou je ze op aparte partitie kunnen kopieren voordat je WMC installeert. Dan kun je eventueel je C: schijf formatteren, zodat WMC er helemaal schoon opkomt en niet evt. resten van XP aantreft. Over de snelheid: je gewone Windows funkties blijven net zo draaien als met XP. Als je bijv. de WMC afspeelfunktie voor films niet gebruikt, maar een eigen programma daarvoor, gaat dat net zo snel als voorheen.
Link naar reactie
dit is mijn ervaring: ik heb wmc geinstalleerd en hij maakte automatisch een dual boot aan. dan krijg je dus als je je pc opstart de keuze of je wmc of xp home op wil starten.. wmc gooit niks weg ofzo het is gewwon een 2 de installatie van windows als het ware. ik had wel veel problemen met drivers dit drivers dat, best frustrerend. je moet maar even kijken op google welke hardware wmc ondersteund. je moet trouwens ook speciale drivers downloaden; dus niet de standaard drivers. je heb meestal ook de keuze of je een driver voor winxp of wmc wilt hebben dus dat zit wel goed.
Link naar reactie
Precies. Als je met XP en WMC naast elkaar gaat werken heb je een gerede kans in de knoop te komen met de aansturing van je hardware. Leuk om beide systemen naast elkaar te draaien, maar dan moet je er wel van houden problemen op te lossen. Niets mis mee, maar niet iedereen is even vaardig hierin. Bezint eer gij begint, is het oude spreekwoord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...