Ga naar inhoud

Signaal van settop box naar PC met MCE


Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik stoeien bij een kennis van me met MCE. Het blijkt namelijk dat hij op dit moment geen signaal ontvangt vanaf zijn decoder. Letterlijk schrijft hij: [i:0c7b7c14b5]Het zou zo moeten zijn dat ik de besturing van tv over mijn pc kan laten lopen. Op dit moment kan mijn pc het signaal niet ontvangen van de digitenne set-top box. Ik kan nu dus ook geen programma's opnemen van tv op mijn harde schijf.[/i:0c7b7c14b5] Aan hardware lijkt hij te hebben: - Plasma tv (LG) - Digitenne set-top box (Panasonic TU-CT20CN - Multimedia PC (Fujitsu Siemens) -Geforce FX 5500 Kan iemand een voorschotje geven waar het probleem gezocht zou moeten worden of weet iemand een echt goede uitleg link? Alvast bedankt !
Link naar reactie
Bedankt voor je reply. Helaas zit ik nog steeds vast. Inmiddels ben ik wel wezen kijken dus kan wat meer info geven: De Setop Box is van Digitenne en is een panasonic die volgens Microsoft compatable is De setop box werkt: als we de tv rechtstreeks aansluiten krijgen we keurig beeld. Wat we echter willen: De computer gebruiken als mediacentre, dus is het aansluitschema nu als volgt: Digitenne antenne naar setopbox. IR ontvanger in USB van de PC en een IR kabeltje van de ontvanger naar de setop box. Setop box dmv scart naar een dvd / versterker (waarop een surroundset zit) Van de DVD loopt geen kabel naar de PC of tv. Ik veronderstel dat dat wel moet, dus heb het volgende eens uitgeprobeerd: Coax van DVD speler naar PC: geen beeld S-Video van DVD speler naar PC. Beeld vanaf een DVD maar zwart wit. Ik kan dus blijkbaar geen beeld overdragen van de setop box (DVD speler) naar de PC. Hoe doe ik dat? Heeft iemand hier ervaring mee.? Tijdens de wizard moet je overigens een antenne soort kiezen. Ik heb zowel antenne als digitale kabel of kabel geprobeerd. Kan iemand me verder helepen?
Link naar reactie
[quote:1449dbe214="El-Broosha"]Coax van DVD speler naar PC: geen beeld S-Video van DVD speler naar PC. Beeld vanaf een DVD maar zwart wit. Ik kan dus blijkbaar geen beeld overdragen van de Settop box (DVD speler) naar de PC. Hoe doe ik dat?[/quote:1449dbe214]ALs ik het verhaal goed begrijp, dan moet er vanaf de settop box een coax kabel naar de TV-kaart in de MCE-PC. Je meldt dat je hebt gedaan vanaf de Dvd speler, is dat echt zo? Vermoedelijk heeft die alleen radio. De Settop box is een TV ontvanger, en die moet dus doorgelust worden naar de TV ingang op de MCE-PC. Wanneer je dat laatste hebt gedaan, dan verwacht ik nog geen beeld. Een MCE computer stemt niet automatisch af. Via de MCE setup zal je vermoedelijk de frequentie kunnen instellen waarop de Settop-box uitzendt. Dan zou je beeld moeten hebben op je PC. Uiteindelijk kan je ook via composiet of S-VHS beeld op je PC krijgen. Mocht je Z/W beeld krijgen dan wordt het PAL signaal of gezien is als een NTSC signaal of het signaal is vermoedelijk iets te zwak. Wat ik meestal doe is eerst op composiet proberen. Is dat kleur dan staat de video instelling goed. Is het Z/W dan staat de PC vaak nog niet goed ingesteld. Wanneer dan S-VHS nog Z/W blijft dan ligt het dus of aan het signaal of aan de kabel.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Zoals beloofd ben ik na m'n vakantie weer aan het stoeien geslagen. Het resultaat is bedroevend. Via digitenne komt een TV signaal coaxiaal in de set-top box terecht. Direct daarnaast zit een RF-OUT, ook coaxiaal. Ik heb deze rechtstreeks naar de PC verbonden op de coax in plug van de videokaart. Resultaat: geen beeld, ook niet na de setup van de MCE computer te hebben doorlopen die tijdens de instelling wizard zowel composiet als s-video kan dedecteren. Om na te gaan of e.e.a aan de coax kon liggen heb ik ook de op de set-top box aanwezig scart uitgeprobeerd. Aangezien de PC geen scart heeft heb ik die eerst via een DVD speler/versterker laten lopen. Het beeld is dan goed, dus de scart werkt. (de plasma tv is dan rechtstreeks op de DVD aangesloeten) Met een verloop heb ik vervolgens de scart omgezet naar rood/wit/geel tulpstekkertjes en deze op desbetreffende ingangen van de videokaart geplugged. Wederom echter geen beeld, echter nu een melding "signaal verzwakt". De kabeltjes zijn max 1.5 meter lang Tot slot heb ik de nieuwste Forceware drivers geinstalleerd ook zonder succes. Het blijft mij een raadsel waar ik het nu nog zoeken moet. Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat het inkomende signaal door de PC volkomen wordt genegeerd, danwel dat dat deel van de kaart defect is. Dat zou dan toevalligerwijze wel op zowel de coaxiale kant als de "scart" kant moeten zijn. Zijn er nog goede suggesties te geven? Ik ben een beetje opgedroogd met mogelijkheden :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...