Ga naar inhoud

Indeling 5.1 speakers @ kamer van +/- 4bij4


Aanbevolen berichten

Hoi. Ik ga morgen verhuizen, en wil zaterdag mijn chill room inrichten, en dan de 5.1 set die ik achter mijn PC en TV/DVD heb staan, mooi inrichten in de kamer. Hoe kan ik dit het beste doen, zonder al te veel geluidsverlies te genereren ? Ik ga de kamer zo indelen (klik voor een groter plaatje): [url=http://heijminkliesert.com/stuff/huisje/chillroom2.JPG][img:782f842abc]http://heijminkliesert.com/stuff/huisje/chillroom2sm.JPG[/img:782f842abc][/url] [niet op ware grootte ingetekend] Mijn eigen idee: Ik zat zelf te denken, om de subwoofer op de grond (houten vloer) te zetten. Dan de center speaker onder het opstapstukje waar de TFT monitor op staat. De rest van de boxen in de hoeken bovenaan de muren. Zal ik hiermee het echte 5.1-gevoel ervaren ? In mijn huidige chill-room heb ik de 5.1 setup in 1m² staan, ongeveer om mij heen. De backspeakers in de lijn van mijn oren, zo ongeveer. Ik hoor graag ideeën =) Met Vriendelijke Groet, Ik
Link naar reactie
Front luidsprekers (het belangrijkste) naast de tv(tft). Niet te ver er vanaf. Center speaker is goed, onder of erboven. Achter luidsprekers : je gaat in je stoel zitten. achter je stoel links en rechts plaatsen op pakweg 90 cm hoger dan je hoofd in zittende positie. Subwoofer maakt niet uit waar je hem zet
Link naar reactie
[quote:7d0808b8ff="Bosje"]Subwoofer maakt niet uit waar je hem zet[/quote:7d0808b8ff]Maakt wel uit; in de hoeken wordt de bass sterker enzo. Ik raad je dan aan de subwoofer in je zitplaats te zetten, en dan door de kamer gaan kruipen waar je bass het lekkerst vindt klinken. Daar zet je dan de subwoofer neer.
Link naar reactie
[quote:8975977eab="Interficior"][quote:8975977eab="Bosje"]Subwoofer maakt niet uit waar je hem zet[/quote:8975977eab]Maakt wel uit; in de hoeken wordt de bass sterker enzo. Ik raad je dan aan de subwoofer in je zitplaats te zetten, en dan door de kamer gaan kruipen waar je bass het lekkerst vindt klinken. Daar zet je dan de subwoofer neer.[/quote:8975977eab] volgens mij maakt het niet uit, maar ik moet wel zeggen, heb het verder nooit getest. Ik heb hem ergnes naast de TV staan (actieve subwoofer) en het klinkt goed. //master : zoals je ziet uit de reacties van interfecior en mij, het eea zal je moeten uitproberen. Laat weten over de subwoofer test zoals interficior aangeeft. ps. heb je een actieve of een passieve subwoofer ?
Link naar reactie
[quote:ec315b469d="Bosje"][quote:ec315b469d="Interficior"][quote:ec315b469d="Bosje"]Subwoofer maakt niet uit waar je hem zet[/quote:ec315b469d]Maakt wel uit; in de hoeken wordt de bass sterker enzo. Ik raad je dan aan de subwoofer in je zitplaats te zetten, en dan door de kamer gaan kruipen waar je bass het lekkerst vindt klinken. Daar zet je dan de subwoofer neer.[/quote:ec315b469d] volgens mij maakt het niet uit, maar ik moet wel zeggen, heb het verder nooit getest. Ik heb hem ergnes naast de TV staan (actieve subwoofer) en het klinkt goed. //master : zoals je ziet uit de reacties van interfecior en mij, het eea zal je moeten uitproberen. Laat weten over de subwoofer test zoals interficior aangeeft. ps. heb je een actieve of een passieve subwoofer ?[/quote:ec315b469d]Mja, je hebt deels gelijk hoor Bosje, jij bedoelt alleen iets anders. Jij bedoelt dat het voor het geluid niks uitmaakt, omdat geluid onder de 150 Hz zijn 'richting' kwijtraakt. Hoge tonen moet je goed richten op je oren, lage steeds minder. Daarom dreunt bass ook gedeeltelijk door, omdat dat om een hoekje kan. Als dit allemaal niet zo zou zijn bestonden en geen 2.1 setjes maar was de sub in de speakers. Wat ik bedoel is dat de sterkte van de sub verandert naarmate je hem verplaatst, omdat ik een hoek worden de golven versterkt. Als je hem ver van een muur afzet heb je gewoon minder bass. Dat bedoel ik eigenlijk. Maar dat moet je zelf uitvogelen hoe je dat het lekkerst vind.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...