Ga naar inhoud

Audio/video bioscoop pc


Aanbevolen berichten

De titel zegt het al.. Ik zoek een pc waar ik het volgende mee wil doen: Hij moet vlekkeloos dvd/mp3/cd/mpg/(s)vcd en foto's spelen. USB 2.0 support hebben Het liefst xp draaien. De geluidskwaliteit moet subliem zijn. Verder hoeft hij GEEN spelletjes te draaien, video te bewerken, dvd of cd op te nemen of andere wonderen te verrichten. Wat heb ik hier [color=red:4199adf4f7]minimaal[/color:4199adf4f7] voor nodig? Schermresolutie hoeft ook niet extreem te zijn, 1024 x 768 is al meer dan genoeg (maar moet wel snel zijn) Het liefst met een laag stroomverbruik (150 W max) Iemand tips / suggesties?
Link naar reactie
Dan zit ik toch te denken aan een Media Center- pc met Windows Media Center 2005 erop. - Aansluitmogelijkheden op normale stereo luidsprekers, tv. - Foto's, geluiden en zelfs films afspelen, moeiteloos met de bijbehorende besturingssysteem. - Met afstandsbediening, en andere bijnodigheden, waardoor het uitermate geschikt is als Media Center voor bij uw in huis!
Link naar reactie
Wat mag ie kosten? Tweedehands of nieuw? 150W stroomverbruik is trouwens erg weinig voor een moderne PC, maar wellicht is het haalbaar met een Athlon64 in Cool 'n Quiet mode. Voor een sublieme geluidskwaliteit heb je natuurlijk een goede geluidskaart nodig, min. een SB Audigy 2 ZS. Sluit je 'm aan op een TV en een stereoinstallatie, of moet er nog een beeldscherm bij (CRT of TFT?) en een speakerset?
Link naar reactie
Monitor / speakers is allemaal niet belangrijk. het komt in de auto. De harddisk (120gb) komt uit een laptop, net als de dvd-rom. De kosten zijn in zoverre niet belangrijk zolang ik het kan "samenrapen" van 2e hands. Ik weet dat er allerlei kleine mobo's zijn van 17 x 17cm van exotische merken maar ik wil het allemaal eerst kunnen zien en testen en niet van internet kopen. een oudere Athlon of p3 heb ik dus liever om te testen. Daarom dus de vraag wat er minimaal voor nodig is om deze media goed af te kunnen spelen. Stroomverbruik is belangrijk voor de voeding in de auto. Daarbij moeten er ook min. 2 pci kaarten in kunnen.
Link naar reactie
Je zou eens kunnen kijken naar een shuttle-pc en vergelijkbare mini-pc's. In de recente PCM stond een redelijk uitgebreide test. Qua cpu kun je voor de traagste kiezen die je kunt krijgen, aangezien je maar iets van 1 GHz nodig hebt voor dvd-video's af te spelen. Ik heb geen idee wat je aan uitbreidingskaarten nog nodig hebt, maar die mini-pc's hebben zo'n beetje alles wat je kunt wensen (van ingebouwde grafische kaart via geluidskaart tot aan WiFi/netwerk aan toe). Alles bij elkaar zou je tegenwoordig +/- 300-500 euro mogen uitgeven voor zoiets, maar dan ben je net lang niet zo stil als een echte dvd-speler. Probleem is dat een 'nette' dvd-speler die gegarandeerd stil is nog geen 200 Euro kost ... Ik zou zelfs durven zeggen dat zo'n pc-oplossing alles bij elkaar veel te duur wordt en niet eens de helft van de kwaliteit levert van het allergoedkoopste home-cinema-set.
Link naar reactie
[quote:34d1357009="Dracoplasm"]sublieme geluidkaart lijkt mij zwaar overdreven, denk dat je weinig verschil gaat horen in de auto[/quote:34d1357009] Je hoort het wel degelijk in de auto en ik heb geen zin om mijn versterkers te oversturen, trouwens, die versterkers hebben dusdanige specs dat ik daar geen bokkiewokkie kaart voor wil hebben, dan kan ik net zo goed een versterker bij de kijkshop halen Daarbij wil ik de kaart volledig in kunnen stellen en dat laat nog wel eens te wensen over bij goedkopere kaarten.
Link naar reactie
Wat dacht je dan van een kant-en-klaar dvd-systeem voor in de auto ? Tenzij je restanten gaat gebruiken is zo'n zelfbouw-systeem gegarandeerd duurder. Andere mogelijkheid : een Xbox of PS2 aangesloten een ac/dc-convertor. Bij het mtv-programma 'pimp my ride' doen ze zoiets dergelijks bijna iedere keer ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...