Ga naar inhoud

zelf DVD branden met beveiliging


Aanbevolen berichten

Onze muziekvereniging heeft een video uit 1957, destijds in opdracht van hen gemaakt, in 1991 uitgebracht. wij willen deze video nu overzetten op DVD en her uitgeven. Ik heb inmiddels een exemplaar op DVD staan en dat is prima gelukt. Mijn vraag nu is: weet iemand of er een programma bestaat waarmee ik copien kan maken en daar dan een kopiëerbeveiliging kan meebranden zodat niet iedereen de DVD zo maar kan kopiëren. Ik weet dat e.e.a. altijd te omzeilen is maar dan moeten ze er toch wel iets meer voor doen dan als er geen beveiliging op zit. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft
Link naar reactie
Er zijn eigenlijk maar 2 beveiligings methoden: css en macrovision. Een nieuw systeem van Macrovision is in aantocht maar zal waarschijnlijk net als css alleen bruikbaar zijn voor grote producenten en niet voor de home/hobby sector. CSS verhindert het maken van een digitale kopie(dvd kopieren mbv de pc), macrovision verhindert het maken van een analoge kopie (bv naar een vcr). macrovision is dus mogelijk maar css ligt lastiger. Het dvd- (min) formaat kent in de dvd-r een standaart aangebrachte css region welke mbv een speciale "authoring-writer" te "activeren" is waarna de dvd beschermt is door het css systeem. Dergelijke speciale authoring writers zijn echter kostbaar en geen haalbare kaart voor amateur gebruik,bovendien heb je een licentie nodig voor het toevoegen van de encryptie sleutel en die moet je weer aanvragen bij de css organisatie (DVD Copy Control Association-DVD CCA : www.dvdcca.org ). Al met al geen haalbare zaak voor het hobby circuit... Dat is althans wat ik er van weet.... het is mij overigens ook nog steeds niet helemaal duidelijk of iedere dvd-r een dergelijke css sector heeft of dat je toch nog speciale schijfjes er voor nodig hebt. En al zou je het voor elkaar krijgen: iedere idioot met een pc kan dvd's kopieren. Schoolkids van 8 jaar, oma's,opa's iedereen kopiert tegenwoordig dvd's dus ik zou niet erg mijn hoop vestigen op een kopier beveiliging. Bovendien: een eenmaal geripte en gekopierde dvd is daarna probleemloos verder te kopieren zonder speciale software. Ik denk dat je beter kunt nadenken over de kosten en hoe je deze zo laag mogelijk kunt krijgen waardoor de verkoop prijs aantrekkelijk is/wordt, zo voorkom je dat mensen de moeite nemen voor het maken van een kopie. Dat wat in de grote wereld geldt werkt ook op jouw kleine schaal; als je (te veel) geld probeert te verdienen aan je dvd's zullen mensen ze gaan kopieren, je hebberigheid zal dan dus worden afgestraft en je zult waarschijnlijk minder verdienen dan waaneer je een redelijke(lagere) prijs vraagt en er meer verkoopt. Vraag een redelijk bedrag,spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheid tov de club en dat de inkomsten van de dvd's nodig zijn om het rendabel te maken..... Je kunt het natuurlijk ook nog aantrekkelijker maken door een echt video-hoesje mee te leveren inclusief een knappe cover en inlay-boekje. Bij een afname van 100 stuks koop je 1 dvd+r inclusief een videobox voor 50 cent, tel daarbij (hooguit) 40 cent voor een cover+inlay op mooi glossy inktjet papier en je productie kosten liggen dan op minder dan 1 euro. bij verkoop voor € 4.00 ligt je marge dan op 4X , dat zou miz voldoende moeten zijn voor de overige kosten....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...