Ga naar inhoud

Audigy 2 ZS de beste?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een half jaar geleden al eens op dit forum de vraag gesteld waardoor ik een rommellend geluid uit mijn subwoofer hoor als deze aanstaat. Toen kreeg ik reacties dat het door magnetische straling veroorzaakt zou kunnen worden enz. Ik heb er niet veel aandacht aan besteed totdat ik gister tijd te veel had en even een andere pc naast die van mij heb gezet toen deze aanstond. Daarna heb ik de kabeltjes van het dolby systeem van mijn pc aangesloten op die van die andere pc en het gerommel was weg. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat het gerommel word veroorzaakt doordat de onboard geluidskaart (nVidia Soundstorm) continu een lage frequentie uitzend. Ik ben nu van plan om op korte termijn een geluids kaart te kopen en nu zou ik graag willen weten welke de beste is voor maximaal 65 euro.
Link naar reactie
Richard bedankt voor de tip maar ik heb al alle mogelijkheden wat dat betreft geprobeerd maar zonder resultaat. Het geluid komt al uit de sub zodra de pc opstart en dus nog niet in windows is. Ook is het geluid harder naar mate de harde schijven (er zitten er 3 in dit syteem) meer moeten doen. Ik heb nog even zitten denken aan een te zwakken voeding maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij een Tagan 480 watt.
Link naar reactie
[quote:7a49836b3f="Obi-wan-kenobi"]Voor dat geld is de 2 ZS absoluut de beste.[/quote:7a49836b3f] Inderdaad een superkaart. ik ben echt een audiofreak en kan iedereen deze kaart aanraden. Wel ff goede speakers erop aansluiten. Hiervoor had ik een SB Life! en het verschil is ERUG groot. Dus kopen die ZS! :wink:
Link naar reactie
[quote:168794c04a="sonsan"][quote:168794c04a="Obi-wan-kenobi"]Voor dat geld is de 2 ZS absoluut de beste.[/quote:168794c04a] Inderdaad een superkaart. ik ben echt een audiofreak en kan iedereen deze kaart aanraden. Wel ff goede speakers erop aansluiten. Hiervoor had ik een SB Life! en het verschil is ERUG groot. Dus kopen die ZS! :wink:[/quote:168794c04a]Waar zit het verschil precies?
Link naar reactie
[quote:b4a5a36593="Obi-wan-kenobi"][quote:b4a5a36593="Interficior"]Waar zit het verschil precies?[/quote:b4a5a36593]Moeilijk uit te leggen, dat moet je horen. I.i.g. geeft de 2 ZS een veel solider geluid dan de Live!, zwaardere bassen, zuiverder hoog. Vooral ook bij 5.1 geluid aanzienlijke verbeteringen t.o.v. de Live!.[/quote:b4a5a36593] Inderdaad daar hoef ik niks meer aan toe te voegen! Dat zijn inderdaad hoorbare verbeteringen. Met een goede set speakers kan je concureren met menig "Homecinema set"!
Link naar reactie
[quote:71b2eec4c4="Obi-wan-kenobi"]Moeilijk uit te leggen, dat moet je horen. I.i.g. geeft de 2 ZS een veel solider geluid dan de Live!,[/quote:71b2eec4c4]Die is moeilijk voor te stellen [quote:71b2eec4c4]zwaardere bassen[/quote:71b2eec4c4]Daar gaat de rest van mijn familie niet blij mee zijn dan :roll: [quote:71b2eec4c4]zuiverder hoog.[/quote:71b2eec4c4]Die is wel interessant [quote:71b2eec4c4]Vooral ook bij 5.1 geluid aanzienlijke verbeteringen t.o.v. de Live!.[/quote:71b2eec4c4]Helaas heb ik 2.1. Komt het ook de ruimtelijkheid ten goede of iets dergelijks met 2 speakers? Edit: Is een Terratec kaart ook niks trouwens? Die blijken ook erg goed te zijn maar ik weet hoe die presteren tov de Audigy 2 ZS.
Link naar reactie
[quote:ed443e811a="Interficior"]Helaas heb ik 2.1. Komt het ook de ruimtelijkheid ten goede of iets dergelijks met 2 speakers?[/quote:ed443e811a]Ik denk dat de 2 ZS wat betreft 2.1-geluid niet zo hoorbaar veel beter is dan de Live!, want zo slecht is die Live! ook weer niet ... :wink: [quote:ed443e811a="Interficior"]Is een Terratec kaart ook niks trouwens? Die blijken ook erg goed te zijn maar ik weet hoe die presteren tov de Audigy 2 ZS.[/quote:ed443e811a]Terratec is idd. ook een heel goed merk, maar helaas is de keuze qua kaarten wat beperkter dan bij Creative, vooral in het "ca. 60 euro prijssegment". Daar komt nog bij dat de SoundBlaster kaarten de standaard zijn bij alle spellen. De Terratec Aureon 7.1 Space zou wel een alternatief kunnen zijn, maar die is wel wat duurder dan de 2 ZS. http://www.tweakers.net/pricewatch/42366?Sortering=&Landfilter=Ne Een audiofiel/musicus zal wel eerder Terratec nemen i.p.v. Soundblaster, omdat het geluid als meer natuurgetrouw wordt beschouwd ... maar die audiofiel koopt zo'n kaart ook niet om spelletjes te spelen, gruwt van 5.1 geluid en trekt aanzienlijk meer dan 60 euro uit voor een geluidskaart.
Link naar reactie
[quote:9d800198e3="Obi-wan-kenobi"]Ik denk dat de 2 ZS wat betreft 2.1-geluid niet zo hoorbaar veel beter is dan de Live!, want zo slecht is die Live! ook weer niet ... :wink: [/quote:9d800198e3]Let wel dat het om een gewone Live! gaat, niet om een 24 bit geval ofzo. Maar je zegt hier dus dat het een nutteloze investering zou zijn, alleen niet als ik 2 boxen achter zou plaatsen? (werkt nu niet eens :-?) [quote:9d800198e3]Terratec is idd. ook een heel goed merk, maar helaas is de keuze qua kaarten wat beperkter dan bij Creative, vooral in het "ca. 60 euro prijssegment". Daar komt nog bij dat de SoundBlaster kaarten de standaard zijn bij alle spellen. De Terratec Aureon 7.1 Space zou wel een alternatief kunnen zijn, maar die is wel wat duurder dan de 2 ZS. http://www.tweakers.net/pricewatch/42366?Sortering=&Landfilter=Ne Een audiofiel/musicus zal wel eerder Terratec nemen i.p.v. Soundblaster, omdat het geluid als meer natuurgetrouw wordt beschouwd ... maar die audiofiel koopt zo'n kaart ook niet om spelletjes te spelen, gruwt van 5.1 geluid en trekt aanzienlijk meer dan 60 euro uit voor een geluidskaart.[/quote:9d800198e3]Mja een spelletje spelen wil ik wel, maar zo vaak doe ik dat ook niet. Op die Audigy 2 ZS zit wel een bass-boost zie ik net. Zou wel leuk zijn als die de bas een beetje meer naar de 25 Hz zou duwen, want de versterker van de subwoofer trekt het 25 Hz punt met 6 dB omhoog (Hypex DS 1.2). Eigenlijk zou ik gewoon van iemand zo'n ding moeten lenen om het zelf te beoordelen. Maar zou je aanraden om boxjes achter te zetten? Zijn niet heele geweldige boxejs, maar ik zal ze dan in ieder geval even ombouwen naar hout, zien ze in dezelfde stijl uit als mijn Rapid Mk III's. :*
Link naar reactie
Digitaal signaal kan wel een brom bevatten als bij de analoog naar digitaal omzetting de brom meegenomen wordt, echter zal dat met spellen enzo niet gebeuren en ben je waarschijnlijk je brom kwijt. De Audigy 2 ZS heeft natuurlijk naast een erg goede kwaliteit ook gewoon de beste ondersteuning voor games met EAX4.
Link naar reactie
Het grootste 'probleem' van de Terratec is dat de meeste winkels tegenwoordig alleen maar Creative leveren ... Dat spellen door Creative gesponsord worden zegt nog niks over de kwaliteit van het geluid, aangezien EAX ook door niet-Creative geluidskaarten wordt ondersteund (de Soundstorm op mijn nForce2-moederbord ondersteund ook EAX). We zittten al lang nieit meer in het Soundblaster-only tijdperk. Zelf ben ik nooit onder de indruk geweest van de nogal magere driver-support van Creative. Bovendien heb ik het idee dat de drivers onnodig veel baggage en andere troep bevatten. btw : heb je geprobeerd om je speakers via de digitale uitgang aan te sluiten ? Misschien ben je dan dat 'gerommel' kwijt. Of misschien is je subwoofer gewoon stuk ...
Link naar reactie
[quote:8494055549="JaFO"]Het grootste 'probleem' van de Terratec is dat de meeste winkels tegenwoordig alleen maar Creative leveren ... Dat spellen door Creative gesponsord worden zegt nog niks over de kwaliteit van het geluid, aangezien EAX ook door niet-Creative geluidskaarten wordt ondersteund (de Soundstorm op mijn nForce2-moederbord ondersteund ook EAX). We zittten al lang nieit meer in het Soundblaster-only tijdperk. Zelf ben ik nooit onder de indruk geweest van de nogal magere driver-support van Creative. Bovendien heb ik het idee dat de drivers onnodig veel baggage en andere troep bevatten. btw : heb je geprobeerd om je speakers via de digitale uitgang aan te sluiten ? Misschien ben je dan dat 'gerommel' kwijt. Of misschien is je subwoofer gewoon stuk ...[/quote:8494055549] De drivers van de Audigy 2ZS geven geen enkel probleem. Daarnaast is het zo dat een pci audiokaart je cpu minder belasten dan een audio-onboard. Ook de kans op storingen is bij een kaart minder dan een onboard. De Audigy 2 Zs is op dit moment echt de beste kaart die je kan krijgen in deze prijsklasse. Wil je nog meer overtuigd worden: lees de test in Hardware.Info nr.1/2005 blz. 55
Link naar reactie
[quote:b86c8da3e0="JaFO"] btw : heb je geprobeerd om je speakers via de digitale uitgang aan te sluiten ? Misschien ben je dan dat 'gerommel' kwijt. Of misschien is je subwoofer gewoon stuk ...[/quote:b86c8da3e0]Nee ik ben nu nog in het bezit van een Altec lansing ADA 995 dolby surround systeem en die heeft geen digitale ingang. De sub is niet stuk want als ik hem aansluit op een andere pc is er geen gebrom.
Link naar reactie
SB Audigy 2ZS is super! :D heb hem vorige week gehaald voor 64 euro. kreeg wel een probleem met Norton antivirus, maar dan moet je 1 van de drivers uitzetten en dan gaat het wel goed. die ZS maakt helderder geluid dan die onboard kaart. Die brom heb ik ook gehad, alleen met anoloog signaal, digitaal niet. Bleek het snoer te zijn die ook als hij niet was aangesloten een signaal oppikt uit de lucht, en dit doorgeeft aan de versterker. Dubbel afgeschermde kabel ertussen en het was over.
Link naar reactie
Die 'storingen' en cpu-belasting heb je bij de goedkope moederborden. Zeker bij de nForce-soundstorm heb ik daar absoluut geen last van. Voor zover ik weet stond een test over cpu-belasting van dergelijke geluidskaarten in een uitgave van C't. Een blad dat ik zelf een heel stuk serieuzer neem dan de verzameling reviews in Hardware.Info ... Hoe het ook zij, ik vind het gebrek aan concurrentie voor Creative zeer verontrustend. Dat kan gewoon niet gezond zijn.
Link naar reactie
Mensen, Turtle Beach.. Is dat nog iets? Heb gehoord dat je vroeger de man was als je zo'n kaart had. Turtle Beach Catalina 7.1 High Quality, Versatile Surround Sound for your PC The Catalina sound card provides eight analog outputs for supporting 2, 4, 5.1, and 7.1 multi-channel speaker configurations. The optical S/PDIF output provides multi-channel surround sound when connected to a digital audio home theater system. The optical S/PDIF input allows recording from pure digital sources, such as Minidiscs and CD players. Catalina is the perfect audio upgrade for serious PC gamers, DVD movie fans and digital music enthusiasts. 8 Channel PCI Sound Card with 24 bit / 96 kHz Digital Audio Interface http://www.turtlebeach.com/site/products/soundcards/catalina/producthome.asp Ziet er niet slecht uit, en zeker niet voor 49 euro
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...